11199
Sök

Fråga om basport/basportar

21 761 Inlägg
8 augusti 2006
Har du tänkt att den där träbiten ska fungera som tunnel?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
ja nåt liknande.. bara sågade av en bit jag hade på golvet i garaget och stoppade in.. tongue
Kanske inte just den biten men på det viset har jag nog tänkt göra
Senast redigerat av dj_aggwa (8 augusti 2006)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

21 761 Inlägg
8 augusti 2006
Det som gäller är att tunneln ska ha samma mått som öppningen, annars kommer avstämningen inte att stämma.

1 129 Inlägg
27 augusti 2006
Jag blev lite fundersam när ja justerade portlängden. Jag har 2 portar som är avsågade i flera så ja kan tejpa ihop rören i olika längder o med de ta reda på vilken längd som passar bäst.

När ja hade den längd som ja ville ha så kapade ja till 1 port i samma längd, men när ja provade den så spelade det mindre djupbas o tryckte på hårdare iställe.

Kan detta bero på att röret är mer "rörligt" där röret är ihoptejpat?.
Senast redigerat av Palicuse (27 augusti 2006)

21 761 Inlägg
27 augusti 2006
Hmm... Om det blev tätt när du tejpade ihop rörbitarna så borde det inte bli skillnad när du gjorde ett nytt i samma längd. Det tycker jag iaf.

1 129 Inlägg
27 augusti 2006
Drönirettab skrev:
Hmm... Om det blev tätt när du tejpade ihop rörbitarna så borde det inte bli skillnad när du gjorde ett nytt i samma längd. Det tycker jag iaf.

Jo ja tycker att det sa ha blivit tätt så de räkte till.

21 761 Inlägg
27 augusti 2006
Du får väl göra en ny som är lite längre.

1 129 Inlägg
27 augusti 2006
Drönirettab skrev:
Du får väl göra en ny som är lite längre.

Hehe, jag tejpa fast en ca 1 cm långt portrör på det fasta röret o det resulterade en väldigt djup bas som inte var lika skön att höra big_smile.

Det som ä konstigt var att den tjepade röret var lika långt som det fasta o ändå så konstigt resultat. Det fattar ja inte, men ändarna på rören ä inte helt 100% jämna mot varann heller, men det tycker ja att tejpen borde fixa.

Sök