3740
Sök

Bilstereo för Iphone ägare! Oxygen Audio....

9 148 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
Sedan om den är bra eller ej......det är upp till användaren.
Jag har bara hört den lite snabbt då den drev DLS 7x10 och 6" i demovägg.
Kraften i den inbyggda effekten verkar finnas......mer kan jag inte säga.

vilket för min egen del e helt oviktigt.   

vore ju bättre om dom sket i den inbyggda effekten å la de pengar på annat i maskinen wink

Kommer troligen en annan version med tanke på att folk går med i Steves diktatur mer och mer wink

Jovars, man har ju fått se en del. Folk skaffar först en iphone med div tillbehör, sen en ipad, imac osv. En del blir helt skadade.

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Putteliten skrev:
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:

vilket för min egen del e helt oviktigt.   

vore ju bättre om dom sket i den inbyggda effekten å la de pengar på annat i maskinen wink

Kommer troligen en annan version med tanke på att folk går med i Steves diktatur mer och mer wink

Jovars, man har ju fått se en del. Folk skaffar först en iphone med div tillbehör, sen en ipad, imac osv. En del blir helt skadade.

själv har ja ipad men ingen iphone.. tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

9 148 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:
Lonefox skrev:

själv har ja ipad men ingen iphone.. tongue

Själv har jag en iphone och inga funderingar på att skaffa något mera med ett halvätet äpple på....

1 581 Inlägg
8 maj 2011
Har en ipod touch och där går gränsen för mig. Det ENDA positiva med apples produtker är väl att det har blivit någon jävla byggstandard bland apparater att integrera helhetslösningar med ipod/iphone för uppspelning. Annars vill jag inte ha ett skit med apple och itunes att göra. Android ftw!

Så när jag köper spelare så visst, ipod är kanon att kunna koppla in  men jag skulle inte köpa en apparat byggd för detta endast.
Senast redigerat av Fellow (8 maj 2011)

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Fellow skrev:
Har en ipod touch och där går gränsen för mig. Det ENDA positiva med apples produtker är väl att det har blivit någon jävla byggstandard bland apparater att integrera helhetslösningar med ipod/iphone för uppspelning. Annars vill jag inte ha ett skit med apple och itunes att göra. Android ftw!

Så när jag köper spelare så visst, ipod är kanon att kunna koppla in  men jag skulle inte köpa en apparat byggd för detta endast.

själv har ja Android (X10) men är inte ett dugg impad av den..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 maj 2011
evilaudio skrev:
Fellow skrev:

Kör på ngn annan som INTE är inne och byter halva kärnan wink
DET är den stora nackdelen med X10an.
Antingen byter man telefon eller så rootar man den så man blir av med SEs fipplande i kärnan.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
Fellow skrev:

Antingen byter man telefon eller så rootar man den så man blir av med SEs fipplande i kärnan.....

ngen aning om du va pratar om men de blir säkert bra.

luren kommer nog läggas på hyllan snart å så återgår man till de gamla vanliga som man vet e "skottsäkert".

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 maj 2011
Lonefox skrev:

Nu går jag offtopic, men måste hålla med.
X10 i originalutförande är ingen höjdare.

Roota den, byt till Cyanogenmod 6.3 med Android 2.2.
Det blir en helt annan telefon att använda, ca 3ggr högre poäng i testappar.

Ontopic: Med tanke på hur mycket tillbehör det redan finns till Iphone/Ipad/Ipod o.s.v. så är jag inte förvånad över en bilstereo heller.

Dock håller jag nog med om att den är mer för show än något annat.
Har själv en 1-DIN med 7" touchskärm, men använder den i princip aldrig.
Obehagligt att försöka trycka på skärmen när man kör bil, fasta knappar FTW.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Billackerare
231 Inlägg
9 maj 2011
TT-Avant skrev:
Putte-Penzel skrev:
Tog steget att skaffa en iPhone 4, efter att min gamla Ericsson gick i pension efter några trogna år!

Har kikat lite på en Oxygen Audio O’Car å den verkar ju lite "häftig"!

Någon som har/testat denna maskin å kan ge ett utlåtande om hur den är!

Ljudmässigt, användarvänlig etc.?

MVH
Penzel

Förstår inte varför du vill lägga ut så mycket på en bilstereo, som igentligen inte kan ett skit mer. Saknar man på det,att man då skaffar en ny ifån, så kommer det kosta dej runt 10loppor. Detta tycker iaf jag är för mycket jämfört med tex en kenwood BT60/61 som har samma funktioner + några till.

Vad ska jag annars göra av alla pengar då? I madrassen....? cool  wink tongue

Man har det inte roligare än man gör på sig!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 maj 2011
Putte-Penzel skrev:
TT-Avant skrev:
Putte-Penzel skrev:
Tog steget att skaffa en iPhone 4, efter att min gamla Ericsson gick i pension efter några trogna år!

Har kikat lite på en Oxygen Audio O’Car å den verkar ju lite "häftig"!

Någon som har/testat denna maskin å kan ge ett utlåtande om hur den är!

Ljudmässigt, användarvänlig etc.?

MVH
Penzel

Förstår inte varför du vill lägga ut så mycket på en bilstereo, som igentligen inte kan ett skit mer. Saknar man på det,att man då skaffar en ny ifån, så kommer det kosta dej runt 10loppor. Detta tycker iaf jag är för mycket jämfört med tex en kenwood BT60/61 som har samma funktioner + några till.

Vad ska jag annars göra av alla pengar då? I madrassen....? cool  wink tongue

Färre men BÄTTRE komponenter kanske? :-P
Ibland (rätt ofta) stämmer frasen Less is more...framförallt inom välljud ;-)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
2 juni 2011
Jag köpte Oxygen-stereon på Media Markt igår av ren impuls då dom hade en kampanj (fick den för 2490kr).

Har hittills bara kört med den hem från jobbet (drygt 4 mil) men är riktigt nöjd big_smile Har en Passat med stora ljudpaketet och stereon spelar på bra. Har dock inte kopplat in remoten ännu så jag kan inte säga något om lågnivån.

Riktigt smidigt att bara vinkla ut iPhonen och köra Spotify. Tidigare så körde jag bara Spotify men då igenom AUX = den sög ut batteriet. Körde även med laddare till cigguttaget, men ärligt talat så är det inte så porrigt att koppla in femtioelva kablar varje gång man ska åka någonstans smile Nu laddas den varje dag när jag åker till och från jobbet så det är kanon. Har alltid iPhonen med mig när jag åker någonstans så ser inte det som något stort problem. Ringer sällan också, men ska ändå koppla in den medföljande micen så att man kan köra handsfree.

Återkommer senare när jag har hunnit testa den lite mer big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

6 851 Inlägg
2 juni 2011
rickylicious skrev:
Jag köpte Oxygen-stereon på Media Markt igår av ren impuls då dom hade en kampanj (fick den för 2490kr).

Har hittills bara kört med den hem från jobbet (drygt 4 mil) men är riktigt nöjd big_smile Har en Passat med stora ljudpaketet och stereon spelar på bra. Har dock inte kopplat in remoten ännu så jag kan inte säga något om lågnivån.

Riktigt smidigt att bara vinkla ut iPhonen och köra Spotify. Tidigare så körde jag bara Spotify men då igenom AUX = den sög ut batteriet. Körde även med laddare till cigguttaget, men ärligt talat så är det inte så porrigt att koppla in femtioelva kablar varje gång man ska åka någonstans smile Nu laddas den varje dag när jag åker till och från jobbet så det är kanon. Har alltid iPhonen med mig när jag åker någonstans så ser inte det som något stort problem. Ringer sällan också, men ska ändå koppla in den medföljande micen så att man kan köra handsfree.

Kul, då har du samma moment som jag i stort sett då. Jag kopplar in laddaren till mbilen, det är allt. Sedan sköts allt från HU via BT wink

Fördelen jag har är att jag har troligen bättre inställningsmöjligheter, kan spela CD skiva, kan låna ut bilen utan att behöva bli av med mina mobil eller att den som lånar bilen blir utan musik,blir min mobil stulen eller tappad kan jag fortfarande lyssna på musik i bilen utan att skaffa ny dyr mobil wink

Men som sagt, den är säkert bra om man väljer att köra med ajfån..

16 197 Inlägg
2 juni 2011
TT-Avant skrev:
rickylicious skrev:

Kul, då har du samma moment som jag i stort sett då. Jag kopplar in laddaren till mbilen, det är allt. Sedan sköts allt från HU via BT wink

Fördelen jag har är att jag har troligen bättre inställningsmöjligheter, kan spela CD skiva, kan låna ut bilen utan att behöva bli av med mina mobil eller att den som lånar bilen blir utan musik,blir min mobil stulen eller tappad kan jag fortfarande lyssna på musik i bilen utan att skaffa ny dyr mobil wink

fast du kan inte styra  stereon via telefon.. de e ju den stora skillnaden.   

själv tycker ja att de e mycke enklare att söka musik direkt i telefon än via stereon.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
2 juni 2011
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:
rickylicious skrev:

fast du kan inte styra  stereon via telefon.. de e ju den stora skillnaden.   

själv tycker ja att de e mycke enklare att söka musik direkt i telefon än via stereon.

Precis, hur fungerar Spotify via din HU? Lätt att söka låtar och skapa spellistor? smile

Sen så lånar jag inte ut min bil om jag själv inte åker med, så det funkar hur bra som helst smile Blir min iPhone stulen så köper jag en ny, tänker inte köra något annat big_smile

Och CD-skivor, vad är det? Går det att äta? Har inte lyssnat på CD-skivor på 5 år tror jag smile

Men OM jag nu skulle vilja lyssna på det så har jag fortfarande kvar min gamla stereo och det tar 3 minuter att skifta om jag skulle känna för det smile

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

DLS
1 147 Inlägg
2 juni 2011
Låter bra detta. Kanske blir ett köp när min alpine börjar ge upp.

6 851 Inlägg
2 juni 2011
Säger inte att ajfån är dålig, men den är inget för mej. Sedan är det ofta så att dem som har det, anser inte att det kan finnas något som är bättre eller minst lika bra. Därför tycker JAG att det är en onödig pryl då ljudet knappast blir bättre med en sådan jämfört med en vanlig CD spelare, med möjlighet att koppla in ajfån eller övriga mobiler.

Sedan hur det spotify via min funkar troligen lika bra som med din. Jag, precis som du, skapar detta i min mobil. Din sitter fast i en docka, min kan jag hålla i handen eller sätta den i dockan. spellistor och sökningar gör vi båda två fortfarande i mobilen eller med mobilen. Så det är sak samma, dock så, som jag skrev tidigare, har jag fler möjligheter att koppla in eller använda mer saker.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
2 juni 2011
Det är ju bättre ljud i denna spelaren än om du kör via en AUX-kabel i en annan eftersom denna använder dock-kontakten. Så du kan ju inte säga att du hittar en annan huvudenhet som tar fler telefonmodeller och ger ett bättre ljud eftersom det då troligtvis går via AUX. Men det är vad jag tycker smile

6 851 Inlägg
2 juni 2011
AUX,BT,USB. Sedan är det lite sak samma när man kör med MP3. Ljudeet blir INTE bra i det formatet, oavsett hur man spelar upp det. CD skivor är fortfarande ljudmässigt mest "rätt" i billjudsvägen.

16 197 Inlägg
2 juni 2011
TT-Avant skrev:
Säger inte att ajfån är dålig, men den är inget för mej. Sedan är det ofta så att dem som har det, anser inte att det kan finnas något som är bättre eller minst lika bra. Därför tycker JAG att det är en onödig pryl då ljudet knappast blir bättre med en sådan jämfört med en vanlig CD spelare, med möjlighet att koppla in ajfån eller övriga mobiler.

Sedan hur det spotify via min funkar troligen lika bra som med din. Jag, precis som du, skapar detta i min mobil. Din sitter fast i en docka, min kan jag hålla i handen eller sätta den i dockan. spellistor och sökningar gör vi båda två fortfarande i mobilen eller med mobilen. Så det är sak samma, dock så, som jag skrev tidigare, har jag fler möjligheter att koppla in eller använda mer saker.

när ja kopplar in min ipod till min alpine stereo så går de inte att söka låtar på ipoden utan de måste göras via stereon.

6 851 Inlägg
2 juni 2011
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

när ja kopplar in min ipod till min alpine stereo så går de inte att söka låtar på ipoden utan de måste göras via stereon.

Ja på en Ipod ja, samma om man koppla det till Kenwood. Men när man ska söka på spotify, så görs detta i mobilen, oavsett vad man använder för docka,kabel eller BT. Det är fortfarande mobilen som används, inte det den är kopplad till. Det finns idag ingen (vad jag vet) bilstereo som har mobiluppkoppling (alltså att man sätter in sitt SIM kort i HUn), så man går genom mobilen hur man en vänder och vrider på det wink

Sök