3739
Sök

Bilstereo för Iphone ägare! Oxygen Audio....

9 148 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Har kommit med en bilstereo som man styr helt med sin Iphone 3G 3GS & 4.
Man får ladda ner 2 appar till telefonen,
1app för ljudinställningar. Bas, Diskant, Mellanregister, Fade, Balans, Subwoofervolym.
1app för Radio där man kan spara flera kanaler.
Musikuppspelning med ipod eller Spotify funkade klockrent.
Går även att spela upp video i telefon och få ut det på externa skärmar också.
Inbyggd bluetooth handsfree med extern mic.

4x55 watt
2 lågnivå utgångar
1 Subwoofer utgång
1 video utgång

läs mer på http://www.oxygenaudio.com/231-o-series
Senast redigerat av Putteliten (10 april 2011)

6 851 Inlägg
10 april 2011
En nackdel, du MÅSTE ha din Iphone, råkar du glömma den så ingen musik, hur gör man när det ringer? är den inbyggd handsfree? Kan man spela CD skivor med den, eller är den enbart MP3?

9 148 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
En nackdel, du MÅSTE ha din Iphone, råkar du glömma den så ingen musik, hur gör man när det ringer? är den inbyggd handsfree? Kan man spela CD skivor med den, eller är den enbart MP3?

Haha, går aldrig hemmifrån utan min telefon jue tongue
Inbyggd bluetooth handsfree med extern mic.
Går inte köra några CD skivor tyvärr.

80 Inlägg
10 april 2011
Hade ju vart intressant att få höra hur den låter för så värst dyr har jag för mig att den inte va.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 april 2011
BigMack skrev:
Hade ju vart intressant att få höra hur den låter för så värst dyr har jag för mig att den inte va.

3K på ett ungefär.
Den inbyggda effekten drev på bra då jag hörde den i demoställ när de precis fått in den på BRL Thn.
Däremot är jag mer nyfiken på hur lågnivån är.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billackerare
231 Inlägg
8 maj 2011
Tog steget att skaffa en iPhone 4, efter att min gamla Ericsson gick i pension efter några trogna år!

Har kikat lite på en Oxygen Audio O’Car å den verkar ju lite "häftig"!

Någon som har/testat denna maskin å kan ge ett utlåtande om hur den är!

Ljudmässigt, användarvänlig etc.?

MVH
Penzel

Man har det inte roligare än man gör på sig!

9 148 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Putte-Penzel skrev:
Tog steget att skaffa en iPhone 4, efter att min gamla Ericsson gick i pension efter några trogna år!

MVH
Penzel

Ljudmässigt kan jag väl inte säga helt 100, satt 2st JBL 6,5" koaxialer i ett ställ på Mediamarkt lät helt okej just där i alla fall.
Användarmässigt är 2st appar du laddar ner som finns på appstore.
Den ena är för ljudinställning. Bas, Diskant, Mellanregister, Subvolym, Balans, Fad.
Den andra är en FM radioapp som är hur enkel som helst att använda, går även att spara kanaler med snabbknappar.
Sen är det bara att köra, Spotify, Ipod, Youtube som vanligt. Allt styrs via telefonens display utom volymkontrollen som är en egen ratt till det.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
8 maj 2011
nån som testat den med steg  osv ?  ifall de funkar fint då köper jag fan  en iphone och en oxygen till bilen big_smile
nån som vet om den laddar mobilen samtidigt som den är inkopplad?

6 851 Inlägg
8 maj 2011
Putte-Penzel skrev:

MVH
Penzel

Förstår inte varför du vill lägga ut så mycket på en bilstereo, som igentligen inte kan ett skit mer. Saknar man på det,att man då skaffar en ny ifån, så kommer det kosta dej runt 10loppor. Detta tycker iaf jag är för mycket jämfört med tex en kenwood BT60/61 som har samma funktioner + några till.

7 241 Inlägg
8 maj 2011
TT-Avant skrev:
Putte-Penzel skrev:

MVH
Penzel

Förstår inte varför du vill lägga ut så mycket på en bilstereo, som igentligen inte kan ett skit mer. Saknar man på det,att man då skaffar en ny ifån, så kommer det kosta dej runt 10loppor. Detta tycker iaf jag är för mycket jämfört med tex en kenwood BT60/61 som har samma funktioner + några till.

Den använder ju deras ajfåne direkt i enheten som en del av den (och till er som frågat: ja den laddas på plats i sin plats där i dockan). HÄFTIGT.....inte sant? wink

Sedan att det finns andra alternativ som kan styra ajfånen över blåtandoch som dessutom har en acceptabel tidskomp, eq OCH handsfree för ungefär samma pris, nej det ser de inte för ajfånen används ju inte i den wink

16 197 Inlägg
8 maj 2011
stora skillnaden e väl att du styr stereon med iphonen å inte tvärtom..

de finns ju massor me HU som kan "styra" iphone men man kanske vill ha tvärtom då Oxygen Audio O’Car grym.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fri fart för ett fritt folk!
14 870 Inlägg
8 maj 2011
evilaudio skrev:

de finns ju massor me HU som kan "styra" iphone men man kanske vill ha tvärtom då Oxygen Audio O’Car grym.

jag får känslan av att det är bättre att hu styr iponen är tvärsom eftersom man blir upplåst till en telfon
som kan hänga sig kan gå sönder osv osv sen står man där med en enhet som inte går att använda tills man har en iphone igen

dessutom gör namnet inte direkt ett seriösare intryck betvivlar att den håller tillräckligt bra ljudkvalite

eftersom det finns folk som är nöjda med en stereo för 300kr och tycker den låter bra så har jag svårt att lita på något som sägs förens man har stereon i en bil som är byggd för riktigt ljud
och den risken är nog föga stor

Kör fort så hinner inget hända...

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Growe skrev:
evilaudio skrev:

jag får känslan av att det är bättre att hu styr iponen är tvärsom eftersom man blir upplåst till en telfon
som kan hänga sig kan gå sönder osv osv sen står man där med en enhet som inte går att använda tills man har en iphone igen

dessutom gör namnet inte direkt ett seriösare intryck betvivlar att den håller tillräckligt bra ljudkvalite

eftersom det finns folk som är nöjda med en stereo för 300kr och tycker den låter bra så har jag svårt att lita på något som sägs förens man har stereon i en bil som är byggd för riktigt ljud

fördelen me att ha iphonen som front är ju att du kan använda en massa andra funktioner i telefonen.   så som GPS å annat.   

själv hade ja utan tvekan köpt en sån stereo om ja hade varit iphonanvändare.
Senast redigerat av evilaudio (8 maj 2011)

9 148 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Growe skrev:
evilaudio skrev:

fördelen me att ha iphonen som front är ju att du kan använda en massa andra funktioner i telefonen.   så som GPS å annat.   

själv hade ja utan tvekan köpt en sån stereo om ja hade varit iphonanvändare.

Det stora minuset jag ser med en sådan bilstereo är att det blir touchknappar på grund av iphonen. Jävligt smidigt med fasta tryckknappar på stereon när man kör bil, man tittar ju aldrig bort från vägen när man verkligen känner knapparna. vilket man måste göra när man använder iphonen.

3 466 Inlägg
8 maj 2011
Gäller att man inte byter telefon heller.. Skaffar man en sån är man ju låst till iphonen..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

7 241 Inlägg
8 maj 2011
Men uppenbarligen FINNS det en marknad förden.....annars hade ju Oxygen aldrig tagit fram den?

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Lonefox skrev:
Men uppenbarligen FINNS det en marknad förden.....annars hade ju Oxygen aldrig tagit fram den?

exakt min tanke.

7 241 Inlägg
8 maj 2011
Sedan om den är bra eller ej......det är upp till användaren.
Jag har bara hört den lite snabbt då den drev DLS 7x10 och 6" i demovägg.
Kraften i den inbyggda effekten verkar finnas......mer kan jag inte säga.

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Lonefox skrev:

vilket för min egen del e helt oviktigt.   

vore ju bättre om dom sket i den inbyggda effekten å la de pengar på annat i maskinen wink

7 241 Inlägg
8 maj 2011
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:

vilket för min egen del e helt oviktigt.   

vore ju bättre om dom sket i den inbyggda effekten å la de pengar på annat i maskinen wink

Kommer troligen en annan version med tanke på att folk går med i Steves diktatur mer och mer wink

Sök