Bilstereo för Iphone ägare! Oxygen Audio....

evilaudio
2 juni 2011 · 16 195 Inlägg

TT-Avant skrev:

evilaudio skrev:

TT-Avant skrev:
Säger inte att ajfån är dålig, men den är inget för mej. Sedan är det ofta så att dem som har det, anser inte att det kan finnas något som är bättre eller minst lika bra. Därför tycker JAG att det är en onödig pryl då ljudet knappast blir bättre med en sådan jämfört med en vanlig CD spelare, med möjlighet att koppla in ajfån eller övriga mobiler.

Sedan hur det spotify via min funkar troligen lika bra som med din. Jag, precis som du, skapar detta i min mobil. Din sitter fast i en docka, min kan jag hålla i handen eller sätta den i dockan. spellistor och sökningar gör vi båda två fortfarande i mobilen eller med mobilen. Så det är sak samma, dock så, som jag skrev tidigare, har jag fler möjligheter att koppla in eller använda mer saker.

när ja kopplar in min ipod till min alpine stereo så går de inte att söka låtar på ipoden utan de måste göras via stereon.

Ja på en Ipod ja, samma om man koppla det till Kenwood. Men när man ska söka på spotify, så görs detta i mobilen, oavsett vad man använder för docka,kabel eller BT. Det är fortfarande mobilen som används, inte det den är kopplad till. Det finns idag ingen (vad jag vet) bilstereo som har mobiluppkoppling (alltså att man sätter in sitt SIM kort i HUn), så man går genom mobilen hur man en vänder och vrider på det wink

men man vi nu skippar spotify å håller oss till den vanliga ipodfunktionen så tycker ja de e MYCKE enklare att söka på själva ipoden än på stereon.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TT-Avant
2 juni 2011 · 6 851 Inlägg

ja det är möjligt? men det beror kanske på vad för HU man har oxå. endel är smidigare en andra när det gäller sånt ju wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
evilaudio
2 juni 2011 · 16 195 Inlägg

TT-Avant skrev:
ja det är möjligt? men det beror kanske på vad för HU man har oxå. endel är smidigare en andra när det gäller sånt ju wink

har testat ett flertal å den enda som ja tycker duger e väl alpines IDA maskiner smile



men nästa bygge så skippar ja HU.. blir en ipad å ljudprocessor bara wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lonefox Bad music kills good sound
2 juni 2011 · 7 241 Inlägg

TT-Avant skrev:
AUX,BT,USB. Sedan är det lite sak samma när man kör med MP3. Ljudeet blir INTE bra i det formatet, oavsett hur man spelar upp det. CD skivor är fortfarande ljudmässigt mest "rätt" i billjudsvägen.

Nja.........det blir inte bra men man KAN via att välja rätt kabel (vilket du vet) få det att låta mindre dåligt wink
NEJ nu säger jag INTE att just ett visst märke är bäst.....men kablar är OFTA en svag länk.
Spec närdet kommer till extern kringutrustning så som mp3-spelare och telefoner...

Provade kompisens kabel (som numera sitter imin bil) påAUX-in på både min Eclipse OCH hans BT60U.
Både mot billig alldaglig laktritskabeloch hans BT.

Ljudet var märkbart bättre med denna kabeln i båda fallen (kabel mot kabel och BT mot kabel).

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
RandomHero
17 september 2011 · 574 Inlägg

haft en oxygen sen i torsdags och kan inte mer en ge berömsmile personligen upplever jag att man får ett bättre ljud i den jämfört med Alpine iDA-X305.

Putteliten
17 september 2011 · 9 082 Inlägg

RandomHero skrev:
haft en oxygen sen i torsdags och kan inte mer en ge berömsmile personligen upplever jag att man får ett bättre ljud i den jämfört med Alpine iDA-X305.

Gött! Hur är det att köra lilla telefon som display och touchpanel då?

RandomHero
18 september 2011 · 574 Inlägg

kör med den i uppvinklat läge så det funkar faktiskt kanon=)

patrik79
1 maj 2012 · 782 Inlägg

Jag tycker det är onödigt att starta en ny tråd så jag fortsätter på den här ist.

Vad är det som en oxygen audio gör bättre än en iphone med eq app, docka o en separat volymkontroll på lågnivån?
Tänkte köra allt genom en lågnivå, har delningsfilter på stegen o behöver inget tidskomp (finns iof inte på oxygen stereon) o ser ingen fördel alls med en stereo som oxygen audios men jag kanske har missat något?

rickylicious Webbutvecklare
1 maj 2012 · 2 369 Inlägg

patrik79 skrev:
Jag tycker det är onödigt att starta en ny tråd så jag fortsätter på den här ist.

Vad är det som en oxygen audio gör bättre än en iphone med eq app, docka o en separat volymkontroll på lågnivån?
Tänkte köra allt genom en lågnivå, har delningsfilter på stegen o behöver inget tidskomp (finns iof inte på oxygen stereon) o ser ingen fördel alls med en stereo som oxygen audios men jag kanske har missat något?

Jag gillar den just för att den är så enkel att sätta iPhonen i. Då sitter iPhonen still och laddas. Om du tänker bygga en docka till iPhonen i stället så kör på det smile Det sköna med Oxygen är ju att den klämmer verkligen fast iPhonen så att den sitter fast smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang