2117
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 529 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
355 Inlägg
30 november 2011
Hej!

En liten tanke ang era Xenon funderingar.

På en bil med org Xenon, så sitter det givare vid länkarmarna fram och bak, som justerar höjden.
På Halogen bilar justeras detta innifrån, vid intr.panelen.

Om du nu skall göra som du tänk. Byta org Xenon lampa i ett org Xenon hus. Så får du ingen möjlighet att justera höjden på ljusbilden.

Eller tänker jag helt fel?
Senast redigerat av MrLila (30 november 2011)

Mvh Jonas

2 266 Inlägg
30 november 2011
Då är de billigare att bara handla ett kit med H7R och fulkonvertera.

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
MrLila skrev:
Hej!

En liten tanke ang era Xenon funderingar.

På en bil med org Xenon, så sitter det givare vid länkarmarna fram och bak, som justerar höjden.
På Halogen bilar justeras detta innifrån, vid intr.panelen.

Om du nu skall göra som du tänk. Byta org Xenon lampa i ett org Xenon hus. Så får du ingen möjlighet att justera höjden på ljusbilden.

Eller tänker jag helt fel?

Antagligen tänker du rätt, det gör ju att mina funderingar kring detta typen av lykta mer eller mindre går i kras, trist men sant.. eftersom det inte ser ut som att nån med orginal xenon har justeringsreglage från insidan, allt styrs automatiskt i förhållande till hur bilen står på marken.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:

Hur menar du nu.. ?  menar du i den typen av lykta jag vill ha.. ?  det måste väl finnas justering på lyset av nåt slag ? jag har ju justeringsknapp på insidan bredvid lysvredet..

2 266 Inlägg
30 november 2011
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:

Hur menar du nu.. ?  menar du i den typen av lykta jag vill ha.. ?  det måste väl finnas justering på lyset av nåt slag ? jag har ju justeringsknapp på insidan bredvid lysvredet..

Dina original lyktor på bilen nu mena jag

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:

Dina original lyktor på bilen nu mena jag

Ja just det.. men jag vill ha klarglas.. kanske finns det klarglas att montera på orginal lyktorna.. ?  Så dom kommer se ut lite som den bilden jag satte in längre upp.. ? Klarglas passar ju dessutom bättre till Xenon.. än vad räfflat glas gör.

3 292 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Facelift lyktor?

Hittar inga till några vettig priser, nytt har jag inte råd att köpa.. lyktorna alltså.

3 292 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Ja man vet ju inte hur pass bra det blir om man monterar xenon i orginalhuset heller.. bakom räfflat glas menar jag..

2 266 Inlägg
30 november 2011
Danne_1977 skrev:
Ja man vet ju inte hur pass bra det blir om man monterar xenon i orginalhuset heller.. bakom räfflat glas menar jag..

En fulkonvertering av dom räfflade är de H7R lampan som gäller för att minimera bländade stick. En polering av glaset gör skillnad med.

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:

En fulkonvertering av dom räfflade är de H7R lampan som gäller för att minimera bländade stick. En polering av glaset gör skillnad med.

Ja det är väl H7R på halvljuset och H7 på helljuset i orginal tror jag..

Mina glas är verkligen i bra skick och behöver nog inte poleras..

2 266 Inlägg
30 november 2011
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:

Ja det är väl H7R på halvljuset och H7 på helljuset i orginal tror jag..

Mina glas är verkligen i bra skick och behöver nog inte poleras..

Bara montera

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Nån som vet... kan man inte bara byta glasen på orginal lyktorna ?  alltså montera glas från 01-04 med orginal xenon så får man ju klarglas över hel o halv...

Glasen ska ju vara tämligen lätta att byta då som sitter lätt limmade och med klipps..

Nån som har några ideéer om vart man kan hitta sånna glas till en billig peng.. ?

3 292 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Ja då undrar jag om orginal nivåregleringsmotor på orginalljusen passar på Devil Eyes.. ?  alltså som man justerar manuellt...

Funderar på om jag skulle slå till på devil eyes endå.. och installera xenon på det.. 35 watt och 6000k på halv och 55watt och 5000k på hel..

3 292 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Idag har jag beställt svarta Devil Eyes samt 35 watt 6000k xenon till halvljuset och 55 watt 6000k xenon till helljuset, kommer nog bli hur snyggt och bra som helst.. självklart beställde jag canbus modellen. Hoppas inte monteringen kommer bli onödigt svår, har aldrig bytt strålkastare på en sån här bil, borde inte vara svårt att ta av kofångaren heller..

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-bcbb78de3db6b400ca0dabfabedef2c0.jpg

3 151 Inlägg
4 december 2011
Tjena Danne,

Har läst igenom din tråd nu och det ser bra ut än så länge... Kommer bli grymt snyggt med Devil Eyes-lyktorna!
För något år sedan konverterade jag helljuset i min Mitsubishi Galant med 55W xenon, och jag blev hur nöjd som helst. Dock hade jag 4300K på helljuset då det ger mest ljus.

Tror det kommer bli finfint med Devil Eyes, det lär inte försämra ljuset i alla fall. smile Har själv projektorlins och 35W xenon (5000K) på halvljuset i BMW:n, och det är helt underbart!

Mvh

P.s, tror inte att du kommer att behöva några extraljus, det behövde inte jag efter konverteringen på Galanten. wink
Senast redigerat av Mervolic (4 december 2011)

1 064 Inlägg
4 december 2011
kommer bli snyggt med lysena! Men såg den på blocket precis, sälja?

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

3 292 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Mervolic skrev:
Tjena Danne,

Har läst igenom din tråd nu och det ser bra ut än så länge... Kommer bli grymt snyggt med Devil Eyes-lyktorna!
För något år sedan konverterade jag helljuset i min Mitsubishi Galant med 55W xenon, och jag blev hur nöjd som helst. Dock hade jag 4300K på helljuset då det ger mest ljus.

Tror det kommer bli finfint med Devil Eyes, det lär inte försämra ljuset i alla fall. smile Har själv projektorlins och 35W xenon (5000K) på halvljuset i BMW:n, och det är helt underbart!

Mvh

P.s, tror inte att du kommer att behöva några extraljus, det behövde inte jag efter konverteringen på Galanten. wink

Man tackar... jodå jag hoppas det kommer bli bra med Devil Eyes och Xenon big_smile

3 292 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Lindh skrev:
kommer bli snyggt med lysena! Men såg den på blocket precis, sälja?

//Lindh

En bekant ska sälja sin XC70 D5. samma årgång som min så jag tänkte kolla om min går att sälja så jag kan köpa XC:n istället.. big_smile

Om inte så är jag lika glad för min kära V70 endå.. vistas mycket i fjällen och besvärliga vägar så därför tänkte jag på en XC... vi får se hur det blir.. big_smile

Sök