1814
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 531 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
1 863 Inlägg
4 december 2011
Strålkastarna du köpt, är dom besiktningsbara? Menar, är dom lagliga med drl`n? Blev lite sugen på såna.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

3 292 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
666_Beast skrev:
Strålkastarna du köpt, är dom besiktningsbara? Menar, är dom lagliga med drl`n? Blev lite sugen på såna.

Dom är lagliga eftersom dom är E märkta, men monterar du Xenon om du normalt har halogen så måste du sätta tillbaka halogen när du besiktar.. men själva Devil Eyesen är helt lagliga big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 151 Inlägg
4 december 2011
Det går väl att regbesikta med xenon, förutsatt att du har automatisk ljusnivåreglering och högtrycksspolning för lyktorna? Eller är det ej godkänt att eftermontera ljusnivåregleringen?

3 292 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Mervolic skrev:
Det går väl att regbesikta med xenon, förutsatt att du har automatisk ljusnivåreglering och högtrycksspolning för lyktorna? Eller är det ej godkänt att eftermontera ljusnivåregleringen?

Jodå det går säkert att göra det.. men oftast gör man ju inte det eftersom det kräver en del jobb osv.. är ju betydligt lättare att koppla förbi ballasten och sätta i vanlig Halogen lampa när man ska besikta en gång om år big_smile

3 151 Inlägg
5 december 2011
Jo, det är det ju... Men tänkte mest om man blir stoppad av polisen. Det är ju lättare hänt om man har en stylad bil. smile

3 292 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Mervolic skrev:
Jo, det är det ju... Men tänkte mest om man blir stoppad av polisen. Det är ju lättare hänt om man har en stylad bil. smile

Jag har du en bil som sticker ut mycket i mängden så klart dom blir nyfikna o se om dom kan hitta några fel, vet ej summan för olagligt monterat xenon i halvljusen men torde inte vara så jävla blodig endå, du lär väl få föreläggande om ombesiktning antar jag.

Helljuset skiter dom i, det är bara halv och domljus tror jag.

Ser du till att ljuset inte är bländande på nåt sätt så kommer dom inte att stoppa dig för att lyset är bländande iaf..big_smile

3 292 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Jag fick ett samtal idag från Bilupplysningen.se ang min beställning, dom svarta Devil Eysen var slutsålda och kommer åter i lager i Januari och hade således bara dom betydligt dyrare krom i lager, MEN han sa att jag kunde få dom för samma pris om jag ville, vilket jag tackade ja till eftersom jag tycker krom är inte så tokigt heller. Allt frid och fröjd.. det kallar jag service.... big_smile 

Beställningen skickas imorgon Tisdag 2011-12-06 så jag hoppas den kanske kommer framåt Torsdag-Fredag nånting så blir det kanske montering i helgen.

Känns hur bra som helst.

1 863 Inlägg
5 december 2011
Najs, bra service. Hur svårt är det att montera dom?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

3 292 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
666_Beast skrev:
Najs, bra service. Hur svårt är det att montera dom?

Har aldrig monterat på en V70N förr men kan inte tänka mig att det är speciellt svårt att få bort kofångaren fram så man kommer åt skruvarna för att byta lysena... Xenon tar inte alls lång tid att montera.

Fast även om man så bara ska greja med det lilla enkla så kan det jävlas och ta tid :S

3 151 Inlägg
5 december 2011
Fasiken vad fint med kromlyktor! Kommer sitta som ett smäck! big_smile

Visserligen är jag kanske lite partisk då jag har det på BMW:n... roll

3 292 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Alla vet säkert hur dessa ser ut.. men måste endå sätta in en bild på dom kromade

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/389407_10150384776720964_606400963_8502428_772582016_n.jpg

620 Inlägg
5 december 2011
Läckert som FAN!

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
5 december 2011
Visst går de säkert att regbessa med xenon men herregud vilket jävla jobb  tongue Givare hit o dit o .. aa.. ne usch.
Påtal om de går att justera framlyktor som är avsedda för Xenon original så bör de väl finnas justeringar som vilken lykta som helst?..  Har för mig iaf att de går på Saab 9-5 / 9-3 SS/SC . Förstår egentligen inte varför just xenon måste vara självjusterande..

F.ö. ser de bra ut smile Trevligt med diesel också. MVH

No dice !

3 151 Inlägg
5 december 2011
ChrilleBille skrev:
Visst går de säkert att regbessa med xenon men herregud vilket jävla jobb  tongue Givare hit o dit o .. aa.. ne usch.
Påtal om de går att justera framlyktor som är avsedda för Xenon original så bör de väl finnas justeringar som vilken lykta som helst?..  Har för mig iaf att de går på Saab 9-5 / 9-3 SS/SC . Förstår egentligen inte varför just xenon måste vara självjusterande..

Jag antar att det är för att man bländar de som är framför en vid gaspådrag/tung last i bagaget... Själv finner jag det inte särskillt störande med 35w, men har man 55w kan det bli lite väl starkt.

3 292 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
ChrilleBille skrev:

Xenon måste vara självjusterande av den orsaken att det är mycket starkare ljus än Halogen, alltså om det skulle vara bländande så skulle det innebära mycket allvarligare saker än att bli bländad av Halogen som är mycket svagare än Xenon. En säkerhetsåtgärd helt enkelt, för att inte medvetet kunna blända med nivåjusteringen.

3 292 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Idag är grejerna skickade från bilupplysningen.se, hoppas på leverans på Fredag.. big_smile

Men nu till en fråga som jag ställt i nån annan tråd med inte direkt fått nåt svar, Xenonet ska ju kopplas med plus och minus direkt på batteriet va ?

Hur gör man lättast detta på en V70N då batteriet sitter bak i skuffen... måste det vara direktström eller funkar det med ström när man vrider på tändningen åxå ?  eller hur ska man göra lättast ?

Nån som har en V70 XC70 som vet detta.. ?

3 151 Inlägg
7 december 2011
Jag har ingen *70, men det är väl som vanligt? Koppla med relä eller direkt på orignallampans +/-, om matningen är stark nog... Jag skulle nog ha använt ett relä, för det känns enklast.

Då kopplar du ju bara som vilka extraljus som helst, i stort sett. smile

De bilar som har batteriet i skuffen brukar ha en plusmatning fram till motorutrymmet som är lättillgängligt ovanifrån. Kolla runt lite om du hittar någon, brukar sitta i en plastbox märkt "+".

Mvh.

3 292 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Mervolic skrev:
Jag har ingen *70, men det är väl som vanligt? Koppla med relä eller direkt på orignallampans +/-, om matningen är stark nog... Jag skulle nog ha använt ett relä, för det känns enklast.

Då kopplar du ju bara som vilka extraljus som helst, i stort sett. smile

De bilar som har batteriet i skuffen brukar ha en plusmatning fram till motorutrymmet som är lättillgängligt ovanifrån. Kolla runt lite om du hittar någon, brukar sitta i en plastbox märkt "+".

Mvh.

Har aldrig monterat xenon förr.. men vaddå ska det sitta ett vanlig lysrelä åxå sånt som man monterar på vanliga extralysen.. ?  är inte det inbyggt i balasten ?

Har inte sett nån info om att man ska ha lysrelä åxå.. :S  har läst lite om det om bara fått fram att man ska koppla balasten direkt på batteriet med plus och minus.. inget relä vad jag vet..

Kanske har jag fel... ?

322 Inlägg
7 december 2011
roligt projekt,ska följas smile

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927

3 151 Inlägg
7 december 2011
Nej, du har inte fel. Man kan koppla både med och utan relä, men jag tycker det har varit lättsammast att koppla med relä i de bilar jag har gjort det. smile

Du kan koppla direkt på ballasten, men om du kopplar direkt på batteriet så lyser det ju hela tiden (tills batteriet är urladdat tongue). Vet inte hur det är på V70/XC70, men det finns kanske risk att säkringarna/kablarna är för små för xenonet? Det drar rätt så mycket ström, särskillt vid uppstarten (tändningen av lampan).

Rekommenderar att du använder ett relä ändå, för då slipper man oroa sig för det ovan nämnda. smile

Sök