7 december 2011
Trådstartare
Mervolic skrev:
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
Stopp där nu inte behöver du relä eller koppla direkt på batteriet, du kopllar in plus och minus som går till ballasten sitter två flatstift på kablar som man sticker in i kontakten i lamphuset dvs H7 kontakten sen får ballastern kopplas xenonlampan in. Sen ska lampan monteras i lyktan. Samma sak med helljuset.
Jasså.. ja man ser att man får olika svar från olika människor.. jag har ingen aning som sagt då jag aldrig hållit på med Xenon...
Så vad Mervolic säger är inte helt som man ska göra då ?
Inga relän, inget koppla direkt till batteriet.. bara koppla plus kabeln från ballasten till utgående signal på ljuset (hel eller halv beroende på vilken det gäller)... sen göra lika på alla andra ?
Haha, men jag sade ju att du kunde göra vilket som...bara att jag själv hade använt ett relä när jag kopplade.

Då tror jag såhär då... att med ett relä får man mer ström för att snabbare kunna tända lampan och bättre hålla samma spänning till xenonlampan ? alltså effektivare med relä ?
Känner mig lite förvirrad... :S
Men bilden som PMPerformance länkade till verkar ju rätt så lätt att koppla efter..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **