2174
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 661 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
2 266 Inlägg
19 december 2011
Finns popnit som är extra stora på insidan vet inte riktigt vart man handlar dom, är en polare som har såna på sitt jobb när han får montera extraljus åt kunder. Sen hur sitter nummerplåten skruvad då? De beövs inte så mycke skruvar/popnit får att fästa dom. Sims är jävligt lätta lampor. Borra lite extra hål i fästet så du har fler hål att sätta skruv i.
Själv har jag satt fyra bosch big knick på tjejen bil i ett sånt fäste med vanliga plåt oc träskruv rakt in i kofångaren på v70 gamla modellen, har för mig de är plasthöjlje och frigolit där fram.

svetsdiff !!!

1 863 Inlägg
19 december 2011
Jag har min lamphållare sitter i skyltskruvarna samt några plåtskruvar. Hur stabilt som helst.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

3 292 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Finns popnit som är extra stora på insidan vet inte riktigt vart man handlar dom, är en polare som har såna på sitt jobb när han får montera extraljus åt kunder. Sen hur sitter nummerplåten skruvad då? De beövs inte så mycke skruvar/popnit får att fästa dom. Sims är jävligt lätta lampor. Borra lite extra hål i fästet så du har fler hål att sätta skruv i.
Själv har jag satt fyra bosch big knick på tjejen bil i ett sånt fäste med vanliga plåt oc träskruv rakt in i kofångaren på v70 gamla modellen, har för mig de är plasthöjlje och frigolit där fram.

Ja sånna popnitar skulle kanske vara nåt..ska undersöka detta.. jo klart man får borra några extra hål så man kan få dit lite fler nit.. big_smile

Blir tre ballaster till + tre extraljusrelän åxå.. vart tusan får man plats med allt det ? hahaha

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

2 266 Inlägg
19 december 2011
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:

Ja sånna popnitar skulle kanske vara nåt..ska undersöka detta.. jo klart man får borra några extra hål så man kan få dit lite fler nit.. big_smile

Blir tre ballaster till + tre extraljusrelän åxå.. vart tusan får man plats med allt det ? hahaha

Antingen kanske gömma dom upp under kofångaren annars prova att dra dom genom grillen

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:

Antingen kanske gömma dom upp under kofångaren annars prova att dra dom genom grillen

Ja jag ska se, kanske dra in genom grillen och gömma ballasterna och relän där.. blir nog trångt som sagt men ska göra mitt bästa.....

Känns inte kul att måsta borra hål i kofångaren för stabiliseringsstagen.. men måste man så måste man.. :S

2 266 Inlägg
19 december 2011
kanske kan välja nå smala som du också kan dra genom grillen i nederkant?

svetsdiff !!!

Forummoderator
26 473 Inlägg
19 december 2011
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:

Ja jag ska se, kanske dra in genom grillen och gömma ballasterna och relän där.. blir nog trångt som sagt men ska göra mitt bästa.....

Känns inte kul att måsta borra hål i kofångaren för stabiliseringsstagen.. men måste man så måste man.. :S

Måste, måste du väl inte?
Jag kör med snapoff-fästen i grillen, tillsammas med lightonbåge. Funkar klockrent och smidigt om man vill på och av med hela paketet. Dessutom syns fästena knappt när bågen är lös.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 292 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
kanske kan välja nå smala som du också kan dra genom grillen i nederkant?

Ja det var precis det jag satt och tänkte på åxå.. några smala som jag kan dra igenom grillen och fästa dom på nåt där inne.. eller om jag bygger nåt som dom går att fästa i.. kommer nog sätta själva numerplåtsfästet så lågt det går på platsen där nummerplåten ska sitta på kofångaren.. så kanske jag kan få stagen i så pass låg höjd att dom är i nederkant på grillen.. big_smile

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
20 december 2011
Danne_1977 skrev:
SÅ nu har jag kört bra mycket med mina Devil Eyes och Xenon, eftersom höjdjusteringen på halv och hel är den samma så kan jag inte justera helljuset som jag vill.. detta gör att jag endå måste överväga extraljus för att få så pass bra helljus som jag hade tänkt...

Så blir väl kanske att köpa 3 stycken extraljus av märket SIM (väldigt populärt har jag hört), samt köpa ett dubbelkit 55watt 6000k xenon + ett en halvsats av samma, självklart ett fäste av typen nummerplåtshållare och tre stabiliseringsstag åxå..

Lär bli 3 vanliga 30ah extraljusrelän åxå så det kommer redigt med kraft till dessa extraljus..

Plasten i kofångaren på V70N är inte direkt tjock...så jag undrar hur man ska gå tillväga för att sätta fast detta fäste för extraljusen.. nån som har några idéer ?

så vitt jag vet så kommer du antagligen bara behöva ett relä? 165w / 12 =13.75 A... så det räcker med en 15 a säkring och ett relä smile

Så räknar jag iaf. rätta mig gärna någon om jag har fel smile så har jag alltid räknat och kört iaf smile

mopar300
20 december 2011
Danne_1977 skrev:
Idag har jag hämtat ut min mittkonsoll som jag köpte av Mopar300 här på forumet, det var en otroligt snabb och smidig affär och honom kommer jag definitivt att köpa mer grejer av om jag behöver nåt som han har big_smile, kolla in hans coola projekt åxå vett ja big_smile

Hur som helst.. konsollen var i bra skick och det kommer verkligen att bli ett rejält facelift kan jag säga, jag ska självklart putsa upp den åxå innan jag sätter dit den.

Kommer blir en jävla skillnad kan jag lova....får se när jag ska montera den om det blir nu snart eller om jag tar det till våren kanske.. får se hur jag gör big_smile  jag har ju konsollen nu iaf så det känns ju skit bra big_smile

Några bilder

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 4b646e.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 25941a.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … db6793.jpg

Fler bilder finns i mitt fotoalbum

mkt kul att du gillar konsollen...å så man gratis reklam med.....
när du sättter in konsollen så e det ett plaststift som måste slipas ner då den gamla har en styrning som den nya inte har...annars så blir det en glipa.....
vill se bilder på före å efter......

3 292 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
mopar300 skrev:
Danne_1977 skrev:
Idag har jag hämtat ut min mittkonsoll som jag köpte av Mopar300 här på forumet, det var en otroligt snabb och smidig affär och honom kommer jag definitivt att köpa mer grejer av om jag behöver nåt som han har big_smile, kolla in hans coola projekt åxå vett ja big_smile

Hur som helst.. konsollen var i bra skick och det kommer verkligen att bli ett rejält facelift kan jag säga, jag ska självklart putsa upp den åxå innan jag sätter dit den.

Kommer blir en jävla skillnad kan jag lova....får se när jag ska montera den om det blir nu snart eller om jag tar det till våren kanske.. får se hur jag gör big_smile  jag har ju konsollen nu iaf så det känns ju skit bra big_smile

Några bilder

när du sättter in konsollen så e det ett plaststift som måste slipas ner då den gamla har en styrning som den nya inte har...annars så blir det en glipa.....

Ja jag ska undersöka det där du säger.. så det blir rätt.. big_smile

Jag anser att självklart ska man ge all credit till nån man köpt nåt av som man är nöjd med.. big_smile

3 292 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
Mog1 skrev:
Danne_1977 skrev:
SÅ nu har jag kört bra mycket med mina Devil Eyes och Xenon, eftersom höjdjusteringen på halv och hel är den samma så kan jag inte justera helljuset som jag vill.. detta gör att jag endå måste överväga extraljus för att få så pass bra helljus som jag hade tänkt...

Så blir väl kanske att köpa 3 stycken extraljus av märket SIM (väldigt populärt har jag hört), samt köpa ett dubbelkit 55watt 6000k xenon + ett en halvsats av samma, självklart ett fäste av typen nummerplåtshållare och tre stabiliseringsstag åxå..

Lär bli 3 vanliga 30ah extraljusrelän åxå så det kommer redigt med kraft till dessa extraljus..

Plasten i kofångaren på V70N är inte direkt tjock...så jag undrar hur man ska gå tillväga för att sätta fast detta fäste för extraljusen.. nån som har några idéer ?

så vitt jag vet så kommer du antagligen bara behöva ett relä? 165w / 12 =13.75 A... så det räcker med en 15 a säkring och ett relä smile

Så räknar jag iaf. rätta mig gärna någon om jag har fel smile så har jag alltid räknat och kört iaf smile

Jodå.. det är klart att det säkert skulle räcka med ett relä.. men i min uppfattning så är det bättre med ett för varje.. så gjorde jag alltid när jag monterade vanliga halogen för att undvika överbelastning med mycket goda marginaler.. big_smile

mopar300
20 december 2011
Danne_1977 skrev:
mopar300 skrev:
Danne_1977 skrev:

Några bilder

Jag anser att självklart ska man ge all credit till nån man köpt nåt av som man är nöjd med.. big_smile

tar du å tittar längs ner där mittkonsollen kommer mot panelen så ser du en plastgrunka som är färst med 4 torks-skruv..det går att ta bort skiten med å ha utan....

3 292 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
mopar300 skrev:
Danne_1977 skrev:
mopar300 skrev:

tar du å tittar längs ner där mittkonsollen kommer mot panelen så ser du en plastgrunka som är färst med 4 torks-skruv..det går att ta bort skiten med å ha utan....

Det är nåt man måste ta bort alltså.. och vara utan.. ? för att det ska passa

1 064 Inlägg
16 januari 2012
hur har det gått, fått dit motorerna för den elektriska justeringen? Några andra modds som skett? //Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

3 292 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Lindh skrev:
hur har det gått, fått dit motorerna för den elektriska justeringen? Några andra modds som skett? //Lindh

Står rätt så stilla med bilen just nu, varit lite kallt för att greja nåt, men snart kanske.. big_smile

3 292 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Har ju fortfarande problem med felmeddelande på lampfel i displayen så efter att Bilupplysningen faktiskt läst denna tråden så ringde dom till mig och vill skicka lite mer grejer till mig för att felmeddelandet ska bort i och med att jag köpte xenon med canbus.. vad dom skickade var några grejer som ser ut som ballaster som ska sitta mellan ballast och xenon .. har dock inte monterat ännu pga sträng kyla ute. Men jag måste säga att bättre service än Bilupplysningen.se har jag nog inte varit med om faktiskt.. jag är skitnöjd.. big_smile, lika när ballasterna som följde med xenonet jag köpte som var felade, dagen efter jag ringde så hade jag nya ballaster i brevlådan.. big_smile

Bilder på det jag fick för ett par dagar sen som ska släcka felmeddelandet "Lampfel Halvljus"

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/402453_10150465551120964_606400963_8815497_1949412366_n.jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/402453_10150465551145964_606400963_8815498_368173290_n.jpg

3 151 Inlägg
21 januari 2012
Alltid trevligt med bra service. Det är lite sällsynt, faktiskt. smile

Nu gäller det ju bara att vädret blir lite mildare så du får grejerna på plats då.

1 064 Inlägg
22 januari 2012
Hoppas dom "canceller:na" hjälper mot problemet sen då, men de borde de göra:) Håller med, kul när det är sådan bra service! //Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

3 292 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Jag hoppas åxå att dessa avhjälper mitt problem....ska montera grejerna så snart det blir lite mildare ute och återkommer med en rapport om hur det funkar.. big_smile

Sök