2097
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 651 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
3 292 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Har haft problem med fukt på insidan av mina devil eyes som jag köpte på bilupplysningen.se, även om det går att ta bort så kommer det tillbaka hela tiden, detta ringde jag in och reklamerade och dom var väldigt tillmötesgående och vänliga så jag hoppas verkligen det löser sig med reklamation och jag får nya lyktor big_smile Tror faktiskt inte jag fått sån bra service på nåt ställe som på bilupplysningen faktiskt, hade ju problem med felmeddelandet åxå i vintras med Canbus xenon och det löste sig utan några som helst problem och kostnader big_smile

Inte så snyggt
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/522632_10150836702825964_1568286335_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/8015_10150836702955964_1033284795_n.jpg

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

818 Inlägg
12 juni 2012
Skönt med bra service, men de verkar ha dålig kvalitet på grejerna dom säljer, eller så lyckas du få dåliga exemplar tongue

3 292 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
rasurbo skrev:
Skönt med bra service, men de verkar ha dålig kvalitet på grejerna dom säljer, eller så lyckas du få dåliga exemplar tongue

Njaa av 100 tillverkade så tror jag att det är en viss % av det som faktiskt är sämre eller feltillverkade på nåt sätt, det är helt och hållet tillverkarens fel, tyvärr finns det alltid viss felmarginal i det mesta som säljs, såg nån mer här på garaget som hade samma problem, han fick sina reklamerade åxå, men han hade köpt sina nån annanstans. Jag har nog haft otur bara helt enkelt... big_smile

1 777 Inlägg
12 juni 2012
Tyvärr så verkar de flesta ha problem med detta inklusive mig själv, blev dock lite bättre efter ett tag så nu immar de knappt:-)

3 151 Inlägg
12 juni 2012
Jag tror nog att den där felprocenten är bra mycket högre än vad dem påstår...hehe. Hoppas du får dem utbytt, för sådär kan man ju inte ha det..! roll lol
Senast redigerat av Mervolic (12 juni 2012)

622 Inlägg
12 juni 2012
Jag har samma problem med mina, men sen jag gjorde hål i locket som
täcker själva glödlampan så immar dom inte igen längre... ett litet tips smile

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833

3 292 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Dark_Angel skrev:
Jag har samma problem med mina, men sen jag gjorde hål i locket som
täcker själva glödlampan så immar dom inte igen längre... ett litet tips smile

Jag hade först öppet för att nån sa att ventilation var bra, men det blev inget bättre, då stängde jag skiten och tätade... blev ingen skillnad så därför hoppas jag verkligen att jag får dom utbytt.

622 Inlägg
12 juni 2012
Jag fick till svar att har man inte vanliga lampor som ger värme så blir det så där,
men jag tycker det är en dålig ursäkt, ska inte bli så ändå...

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling

3 292 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Dark_Angel skrev:
Jag fick till svar att har man inte vanliga lampor som ger värme så blir det så där,
men jag tycker det är en dålig ursäkt, ska inte bli så ändå...

Jasså du har åxå samma problem ? ja fy fan det är inte roligt och det ser verkligen inte snyggt ut alls, dessutom ska det inte bli så där bara för att man inte har halogen lampor..det var en dålig ursäkt, var köpte du dina lyktor ?

622 Inlägg
12 juni 2012
Hos Hova...

30 Inlägg
13 juni 2012
Har en 850 med 225däck... tycker de spårar som fan..  men de beror ju på vad man tycker smile

3 292 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Soors95 skrev:
Har en 850 med 225däck... tycker de spårar som fan..  men de beror ju på vad man tycker smile

Helt appropå vaddå ?

3 292 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Samtal från Bilupplysningen idag ang fukten i mina Devil Eyes, dom hade snackat med sin leverantör som sa att dom kände till felet på dessa Devil Eyes att vissa av dom tog in fukt och att det kan avhjälpas med nån packningssats eller liknande som bilupplysningen skulle skicka till mig så snart dom fått dom från leverantören, jag hoppas ju då att dom där packningarna löser mitt problem så är ju allt frid och fröjd, om inte så får jag skicka tillbaka lycktorna helt enkelt.. och få nya.

Så jag väntar och se vad det är för packningar det där...lär vara till locken på baksidan kanske.

3 151 Inlägg
13 juni 2012
Nu vet jag inte hur det är tänkt att packningen ska hjälpa, men skulle nog blåsa ur lyktorna med en hårtork eller liknande innan jag monterat dem, för säkerhets skull. För att inte "stänga inne" fukten alltså.

Mvh

3 292 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Nu vet jag inte hur det är tänkt att packningen ska hjälpa, men skulle nog blåsa ur lyktorna med en hårtork eller liknande innan jag monterat dem, för säkerhets skull. För att inte "stänga inne" fukten alltså.

Mvh

Japp.. hade tänkt mig att ta bort all fukt i dom innan jag monterar dom nya packningarna.. har heller ingen aning om hur dom ska sitta, locken är ju så pass täta endå om man kollar på själva låsfunktionen i sig.. att det knappast kan orsaka att fukt kommer in på det sättet som det gjort nu.. :S

3 151 Inlägg
16 juni 2012
Danne_1977 skrev:
Mervolic skrev:

Mvh

Japp.. hade tänkt mig att ta bort all fukt i dom innan jag monterar dom nya packningarna.. har heller ingen aning om hur dom ska sitta, locken är ju så pass täta endå om man kollar på själva låsfunktionen i sig.. att det knappast kan orsaka att fukt kommer in på det sättet som det gjort nu.. :S

Problemet borde väl egentligen vara att fukten inte har någonstans att ta vägen, tycker jag. Är den instängd så bildas kondens. neutral

3 292 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Danne_1977 skrev:
Mervolic skrev:

Mvh

Problemet borde väl egentligen vara att fukten inte har någonstans att ta vägen, tycker jag. Är den instängd så bildas kondens. neutral

Ja det råder delade meningar ang detta, vissa har sagt att det borde vara lufthål så ev fukt kan ta sig ut.. och andra säger att det ska vara tätt.. :S  jaja, jag vet inte faktiskt, är ju nåt som gör att det kommer in fukt och eftersom jag nästan kan garantera att lycktorna är täta redan nu så fattar jag inte vad packningarna jag skulle få kan göra för nytta.. :S  vet en om det är tätt runt glaset i och för sig, tänker inte ta lös och kolla heller...

3 151 Inlägg
16 juni 2012
Danne_1977 skrev:
Ja det råder delade meningar ang detta, vissa har sagt att det borde vara lufthål så ev fukt kan ta sig ut.. och andra säger att det ska vara tätt.. :S  jaja, jag vet inte faktiskt, är ju nåt som gör att det kommer in fukt och eftersom jag nästan kan garantera att lycktorna är täta redan nu så fattar jag inte vad packningarna jag skulle få kan göra för nytta.. :S  vet en om det är tätt runt glaset i och för sig, tänker inte ta lös och kolla heller...

Jag jobbar som snickare, och när man bygger hus är det lite samma princip. Man kan inte sätta dubbel fuktspärr i väggen, för då samlas fukt mellan de två lagren och...ja, det blir samma resultat.roll Fukten måste kunna försvinna ut från väggen åt något håll, alltså.

Om det inte hjälper med packningarna tycker jag att du ska prova borra ett litet hål på något säkert ställe (där det inte kan rinna in vatten dvs). smile
Senast redigerat av Mervolic (16 juni 2012)

3 292 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Danne_1977 skrev:

Jag jobbar som snickare, och när man bygger hus är det lite samma princip. Man kan inte sätta dubbel fuktspärr i väggen, för då samlas fukt mellan de två lagren och...ja, det blir samma resultat.roll Fukten måste kunna försvinna ut från väggen åt något håll, alltså.

Om det inte hjälper med packningarna tycker jag att du ska prova borra ett litet hål på något säkert ställe (där det inte kan rinna in vatten dvs). smile

Hjälper inte packningarna så blir det en mer omfattande garantisak av det hela, då skickar jag tillbaka dom så får dom skicka mig nya.. eftersom dom visste att det finns en del tillverkade som har just detta fel..

3 151 Inlägg
16 juni 2012
Danne_1977 skrev:
Hjälper inte packningarna så blir det en mer omfattande garantisak av det hela, då skickar jag tillbaka dom så får dom skicka mig nya.. eftersom dom visste att det finns en del tillverkade som har just detta fel..

Ja just det... Det är nog bättre, ja. smile

Sök