3137
Sök

Abs problem V70 -99

51 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Har problem med abs:en.

Problemet är att ABS:en går in när som helst, jag behöver alltså inte ens broma för att man ska höra abs:en gå in så att säga. Den går ju även in när man bromsar. det är helt sjukt störande och väldigt obehagligt för de blir ju minimal bromsverkan när man väl bomsar. tror de kan vara abskransen, givare eller styrenheten? problemet har kommit "krypande"

4 Inlägg
10 april 2011
Tjena.

Hade liknande problem på min Laguna.
Bytte givarna då slutade den tokbromsa när den inte skulle.

Men kolla gärna med fler så du inte byter i onödan, inte gratis direkt sad

Mvh Rille
Senast redigerat av Blomman106 (10 april 2011)

R som i Robban....
122 Inlägg
10 april 2011
kolla felkoder, får du felkod på givaren höger bak är det nästan alltid lödningarna i abs-boxen som gett upp

Mvh Robban

Forummoderator
26 474 Inlägg
10 april 2011
RoobsteR skrev:
kolla felkoder, får du felkod på givaren höger bak är det nästan alltid lödningarna i abs-boxen som gett upp

Mvh Robban

Problemet med lödningarna i ABS-boxen yttrar sig inte som det gör för trådskaparens bil..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

R som i Robban....
122 Inlägg
10 april 2011
AirOne skrev:
RoobsteR skrev:

Mvh Robban

Problemet med lödningarna i ABS-boxen yttrar sig inte som det gör för trådskaparens bil..

hmm så var det för mig iaf, man hörde att ABS brummade till ibland, utan att ABS-lampan lös eller nåt, fick ändå upp felkoden för givaren höger bak, det visade sig vara lödningarna på min iaf tongue

Forummoderator
26 474 Inlägg
10 april 2011
RoobsteR skrev:
AirOne skrev:
RoobsteR skrev:

Mvh Robban

hmm så var det för mig iaf, man hörde att ABS brummade till ibland, utan att ABS-lampan lös eller nåt, fick ändå upp felkoden för givaren höger bak, det visade sig vara lödningarna på min iaf tongue

Jo, men inte bromsade det för mig i alla fall när jag hade problemet med boxen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
10 april 2011
Altså det kan va allt som finns i systemet.

Ledningar givare kransar eller styrdon.

Börja med å kolla kransarna fram sen kan du mäta givarna helt fram till kontaktstycket till styrdonet.

E allt Ok då så e det dåliga lödningar i styrdonet. Går å fixa om man kan det annars vet jag det finns bytesenheter på diverse ställen å få tag i.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök