Projekt 200sx S13 - Urspårat =P (JustNu: MAPPNING!)

Syftet i början med denna bil var att jag köpte det av systers dåvarande kille och meningen var att få en rolig ungdomsbil, skulle bara laga rost, bromsar och dämparna, sen köra med den.. men efter att tiden gick och man träffade två personer som tyckte att man skulle trimma, sagt å gjort så började jag med det.. sen blev det bara mer och mer så nu är målet rätt högt, en rolig leksak.. inget annat!
  • 45 Följare
  • 47 199 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 juli 2016
pzymon egen företagare
26 juni 2011 · 630 Inlägg

ser bra ut

RaceRobban
26 juni 2011 · 102 Inlägg

Markus-Persson skrev:
Tummen upp smile

Tackar smile Blev riktigt fint på bilen också smile

RaceRobban
26 juni 2011 · 102 Inlägg

pzymon skrev:
ser bra ut

Tackar smile Det blev inte helt fel smile

RaceRobban
26 juni 2011 · 102 Inlägg

Inte skrivit på ett tag..

Men nu är wastegateröret svetsat och klart smile
Grenröret lindat med avgasbandage.
Oljereturen från turbon fixad.

Kommer bilder..

Nu i veckan ska bränslesystemet bli komplett och insuget ska bli klart, fattas gasvajer och fuelrailfäste, ska bara svetsas..



https://www1.garaget.org/gallery/images/38/37349/37349-b95e78059e09012b2a824ce13e9a519f.jpg

Senast redigerat av RaceRobban (26 juni 2011)

Puttejohnsson Adlig
27 juni 2011 · 412 Inlägg

nice projekt, ser bra ut! lycka till!

MVH
Putte

En häst har en hästkraft! Eller..?!
RaceRobban
27 juni 2011 · 102 Inlägg

Puttejohnsson skrev:
nice projekt, ser bra ut! lycka till!

MVH
Putte

Ja tackar du smile
Alltid roligt att höra smile

RaceRobban
22 juli 2011 · 102 Inlägg

Insuget lackat, gav upp med poleringen efter 4 timmar och lackade det svart istället, men idag fick jag hem lite stålomspunnen slang så nu beger det sig av till garaget! bilder kommer , se vad jag hinner med idag.

ts0n Adrenalinjunkie
23 juli 2011 · 100 Inlägg

mycket stiligt!
vad har du tänkt använda den till? bana, drifting, gata? om du ens har hunnit fundera på det än vill säga smile

HMC
Heaven MotorClub
BMW 520i (1998)
gutfucker Norrlänning
23 juli 2011 · 643 Inlägg

Ja verkar ju bli bra detta. Jobba på! smile

RaceRobban
23 juli 2011 · 102 Inlägg

Började med soppaslangarna igår men det började ju bra med att dra av en av kopplingarna!

Sen bilder på insuget separat och sen på motorn. (med mobilen)

https://www1.garaget.org/gallery/images/38/37349/37349-3d2f95fb8e80e3c2980f23deac5f89fe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/38/37349/37349-4a95763a3b4e22caee59eeede4896dc1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/38/37349/37349-e649105ce127afa73d2eade910e73594.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/38/37349/37349-1e591e20e6da167743b54b73302a9a03.jpg

RaceRobban
23 juli 2011 · 102 Inlägg

ts0n skrev:
mycket stiligt!
vad har du tänkt använda den till? bana, drifting, gata? om du ens har hunnit fundera på det än vill säga smile

Ja du visst har man funderat på vad man bygger egentligen, men en lekbil för gata som ska testas på 402m och övas drifting med, en bra sammanfattning =P

RaceRobban
23 juli 2011 · 102 Inlägg

gutfucker skrev:
Ja verkar ju bli bra detta. Jobba på! smile

Ja jag hoppas det blir bra till slut, håller på med soppan nu, men drog av en an koppling från Östersund =P

gutfucker Norrlänning
23 juli 2011 · 643 Inlägg

Vad menar du med det!? wink

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
23 juli 2011 · 3 068 Inlägg

Ballt projekt! Många stiliga detaljer och jag gillar kjolpaketet även om det är lite rymdraket över vissa delar smile

Kör hårt, mvh /// Peter

RaceRobban
23 juli 2011 · 102 Inlägg

gutfucker skrev:
Vad menar du med det!? wink

Tänkte att du var ju från östersund så du vet vilket företag jag menade, skulle kommit lite längre igår än vad jag hann om inte det första jag gjorde var att dra av en koppling, men fanns ju en hel del annat att göra smile så inge ont om dig eller företaget i fråga smile

Ska dit nu å fortsätta så kanske kommer upp någon bild ikväll =P

RaceRobban
23 juli 2011 · 102 Inlägg

Peter_Eriksson skrev:
Ballt projekt! Många stiliga detaljer och jag gillar kjolpaketet även om det är lite rymdraket över vissa delar smile

Kör hårt, mvh /// Peter

Tackar tackar!
Kjolpaketet är inte allt för vanligt i sverige.
Ska iväg och fortsätt nu med soppasystemet.
Ja vissa detaljer ser ut som något som nasa skulle kunna göra =P men det är ju mest en rolig bil som ska bli stilren till slut. (sen finns nya planer redan efter denna är klar) .

RaceRobban
23 juli 2011 · 102 Inlägg

Idag började jag att dra soppaslangarna, har bara haft problem!

-Det första var ju att jag drog av en AN koppling.

-Det andra var att det att jag har ju byggt om bagageutrymmet så att allt skulle få plats precis, men när jag skulle göra hål för matarslangen ut ur "baljan" jag byggt så fattades det typ 5 mm så att kopplingen ut ur filtret skulle få plats, vela inte knacka i plåten så jag kollade ifall jag kunna dra den åt nå annat håll så jag la mig under bilen och skulle kolla lite, då hade jag satt filtret ca 6cm för långt åt höger, men det gjorde jag för att filter/pump/filter skulle få plats på ett smidigt sätt, men hur som helst, om jag skulle dra ut slangen rakt framåt som tänkt så skulle det precis gå för jag kom på att jag har ju en bakaxel på bilen också!
Det slutade med att jag tog bort 100 micron filtret och kommer att sätta det i motorutrymmet eller under bilen, så bagageutrymmet löste sig på ett förhållandes bra vis.

-Jag började att dra matar och returslang brevid varann under bilen, matarslangen var den längs som jag beställt, så att det räckte och blev över, sen tänkte jag att jag skulle göra klart returslangen och sen göra kväller, det är ju ändå fredag, men i alla fall, när jag skulle dra sista biten upp till BTRen så tyckte jag att det såg lite väl spänt ut med slang, rätt hade jag!! cirka 50cm fattades!
Så det var bara att ge upp och åka hem och skriva mail till företaget som jag köpt slangen av och förklara läget och påpeka att dom skickat en för kort slang.

Så nu blir det antingen att byta slangen eller slänga dit en skarv under bilen, får se hur företaget i fråga löser detta.

Återkommer!

Nu ska jag sitta i lägenheten och lyssna på det hemska ljudet av Erik Saade som uppträder på Orsa camping 100 meter härifrån.

Trevlig helg !

gutfucker Norrlänning
24 juli 2011 · 643 Inlägg

Haha, jag var bara dryg med min kommentar, synd att du drog av en AN koppling, vad det nu än är big_smile
Synd att man råkar ut för sånt där när man har kommit igång och jobbat bra, jobbet blir ju i princip i onödan om du ska dra en ny längre slang.

Roligt att få lyssna på herr Saade wink

RaceRobban
24 juli 2011 · 102 Inlägg

gutfucker skrev:
Haha, jag var bara dryg med min kommentar, synd att du drog av en AN koppling, vad det nu än är big_smile
Synd att man råkar ut för sånt där när man har kommit igång och jobbat bra, jobbet blir ju i princip i onödan om du ska dra en ny längre slang.

Roligt att få lyssna på herr Saade wink

En AN koppling används ofta till soppasystem, dom där som oftast är röd/blå som du säkert sett.
Jo det var lite jobbigt, som om jag inte haft nog med motgångar med den här bilen!
- Man blir väl härdad eller nå! =P

RaceRobban
28 juli 2011 · 102 Inlägg

Nu har jag fått slang och kopplingar så nu ska jag skarva på slangen under bilen och göra "klart" soppasystemet i morgon eller helgen, letat å letat efter fästen till slangen, hade ett som var perfekt, men dom verkar vara svåra att få tag i så det får väl bli den billigare varianten och köpa metallklammer med gummiskydd, ni fattar nog..

Sen var jag upp till en annan 200sx åkare i orsa, som nu ska gå över till skyline istället (klokt val!), var upp och hämtade en huv och bollade lite funderingar, så ikväll har jag mixtra till ett nytt fäste till servon så jag kan ha den nästan under motorn så turbon får plats smile
Knepat å knåpat på det där jävla fästet flera timmar, svårt när man bara har två händer (som vanligt), en bilbyggare behöver ju oftast några händer till i bakfickan.. det håller nog alla med om smile
Hur som helst så blev det ett fäste till slut, kommer väl bild på det bara jag lackat det.

...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang