4005
Sök

Smuttsig motor

259 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
Tjena min motor blir alltid så smutsig efter att jag kört med min 740. Det är en vit sörja som är lite överallt efter en runda med bilen. Någon som vet vad det kan vara som läcker??

593 Inlägg
1 augusti 2006
vart på motorn läcker det?? för den ska ju inte läcka ut nån vit sörja, då e nåt galet...

Lastbilschaufför
186 Inlägg
1 augusti 2006
Haha låter som att det sprutar oxid från batteriet över hela motorn haha,fetta in polerna i sånna fall...nä skämt åsido det är det nog inte, vete fan va det kan vara för fel :S...inte precis utbildad mekaniker kör för det mesta iställe det jag är utbildad till smile!...

Ride Hard-Die Free!

med lem
1 147 Inlägg
1 augusti 2006
kanske någon som blitt lite kåt på din bil..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

116 Inlägg
1 augusti 2006
Blandar du vatten å motorolja så får du en vit sörja, samma om du blandar vatten å bensin.. det är den hjälp jag kan ge kolla så oljestickan inte har samma söjra.. då ha du bekymmer med topppackningen..

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

Mr White
1 072 Inlägg
1 augusti 2006
Avfetta den å sen kör och kika vart de driver ut nån stans.

8 156 Inlägg
1 augusti 2006
Det låter inte speciellt bra... sad

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

259 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
epapower skrev:
vart på motorn läcker det?? för den ska ju inte läcka ut nån vit sörja, då e nåt galet...

Kan det inte vara kylaren då??

282 Inlägg
1 augusti 2006
Kylaren är det nog inte, finns ingenstans där det kan bildas vit sörja.. Gör kompprov så kan de synas där om motorn mår dåligt..

Tuuuurbo
240 Inlägg
1 augusti 2006
Du Kolla olje locket. Samma problem på en av min kompisas 740i. kostar inte många kronor och köpa nytt tongue

259 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Winnerbjorn skrev:
Du Kolla olje locket. Samma problem på en av min kompisas 740i. kostar inte många kronor och köpa nytt tongue

Vilket lock menar du då??

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
2 augusti 2006
gasgas skrev:
Winnerbjorn skrev:

Vilket lock menar du då??

Locket för oljepåfyllning på ventilkåpan

Sök