Eftersnack/Bilder: FNM/Första Vårträffen - Ikea Barkarby 15/4 -11

Jimb-oh
15 april 2011 · 5 Inlägg

Det här var nog det sämsta i träffväg jag har varit med om.

Hur kan en del människor vara så urbota korkade att de bromsar fast sina bilar framför och bland våra bilar som vi lägger timmar och pengar på att lackera och polera? Jag och flera med mig kommer på inga vilkor att tolerera detta i framtiden, konsekvenserna kommer förmodligen bli otrevliga.

Jag har aldrig varit med om liknande brist på repekt, och det kändes liksom skönt att polisen fick fast en av de skyldiga, synd att de inte fick de som burnade vid min bil, då risken är större att det blir otrevligare om jag får tag i de.

Jag hoppas verkligen att resten av träffarna i sommar blir trevligare, om man övehuvudtaget har nån lust att dyka upp och inte blivit alltför avtrubbad av detta. Skicket på bilar och folk som dyker upp har jag inga invändningar emot så länge man kan sköta sig.

En liten eloge till de som åkte till närliggande (tomma) parkeringar och lekte av sig samt alla de som höll sig i skinnet.

Känner att jag skiter i att jag låter som en gnällig gubbe men: Skärpning ni andra.

MVH Jimmy A.

Eddy Galen, inte dum.
15 april 2011 · 1 324 Inlägg

Håller med. Det blev rätt vilt. Jag sa det under kvällen att det skulle säkert bli en del förstörda kjolar. Det är väl att det var vår och att folk äntligen fick komma ut och ha sig. Men fyfan vad sjukt det var! både på ett positivt och negativt sätt.

BLUES40T5
15 april 2011 · 38 Inlägg

Ja vad säger man....att en del aldrig lär sig........men kul att det blev så stor uppslutning iaf...



tog några bilder...(http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13282)

Senast redigerat av BLUES40T5 (15 april 2011)

Danjul
16 april 2011 · 107 Inlägg

Usch, tråkigt att allt spårade så totalt, är så less på plastraketer och folk som vill föra liv, oväsen och allmänt skiter i alla andras bilar bara för att dom åker runt i en sunkig gammal häck.

Trist men sant..

Mitsubishi Evo V "Irja" (1998)
MeepMeep Finraggare
16 april 2011 · 2 381 Inlägg

Kan inte annat än att hålla med - lek någon annan stans. Fick min blästrad i Köping förra året och det verkar vara samma idioter varje år som håller på.

Kan någon förklara varför de (polisen) stängde av vägen och vad i hela friden de kollade när man rullade ut? Jag fick poppa huven, de glodde i typ 30 sek och sa "Det ser okej ut"... vaddå okej? Antingen säger de "Fan vilken runk-puts du har fått på under motorhuven" eller så säger de "Du vet om att en sugis aldrig är lika tuff som en överladdad bil" men "Det ser okej ut" ??? smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
s13mannen
16 april 2011 · 70 Inlägg

Det var kul med mycket bilar än vad jag har förväntat mig. Det sämsta var att folk stod och burnade fram andras bilar tycker jag att det är helt respektlöst. Som tur det var så fick ja inga stenskott på min ny lackadbil. Såg en snubbe burnade med sin BMW sen kom farbrorblå fan va han sprang ifrån snutarna o lämna sin bil bara där vid utfarten

Saab Biopower "Biopower Vector" (2009)
Konk
16 april 2011 · 13 Inlägg

Inga bilder, men väl en liten filmsnutt från när jag och polaren åkte därifrån. Rätt tidigt då det inte var världens roligaste träff. +kallt och mörkt. Men polisen dök på oss i Corvetten iaf.


http://www.youtube.com/watch?v=QE-TJLYk9-A

Volvo 142 Kompressor "Stina II" (1973)
robba4262
16 april 2011 · 14 Inlägg

HAHA slutade med att alla blev kontrollerade :p

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
16 april 2011 · 1 152 Inlägg

Jag stack efter typ 10min så jag kan inte säga så mkt men det blir tyvärr inte nån fler träffar från min sida! (man ska aldrig säga aldrig, så jag kanske dyker upp nån gång och säger hej till vänner o bekanta)
Men that's it!

On topic: det såg ganska fullt ut när jag passerade parkeringen sen vid 22tiden smile kul att det blev så många!

Ps hur och vrf kom så många poliser dit?

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Cupra_
16 april 2011 ·

Jag var rätt sugen på att komma men var hemma sjuk.. Ser man till kommentarerna hittills så missade jag inte så mycket? Alltid trist när det spårar på "fel" sätt..

birgppa
16 april 2011 · 106 Inlägg

Sjukt mycket folk måste jag säga! Fick en liten chock när jag rullade in, trodde Ikea hade nattöppet eller nåt först hehe. Kul att se ändå. Jävligt respektlöst att ställa sig och burna bland folk och bilar dock. Skäms på er!

TLO
16 april 2011 · 1 062 Inlägg

Det första som händer vid ankomst är att man får se hur folk sitter o kastar ölburkar ur en bil framför.......

Synd, för annars var det riktigt maffigt med uppslutningen. Riktigt kul initiativ med korgliftbilen!!!

"You Go, we go!"
GTIClubsport
16 april 2011 · 451 Inlägg

jag kommer aldrig mer igen satsar på Björkvik istället, precis när man ska köra mot en bmw 540 hör man Det står civilare :-/ Kaoooss!!.. men gröna S2an var grym på motorvägen wink

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
sodermark
16 april 2011 · 5 Inlägg

Det jag tycker är tråkigt är, man kör 15 mil med bilen ( klart den blir dammig och grusig på vägen ) sen kommer folk och petar på den, stora handmärken hade jag på bilen när jag åkte därifrån, liksom kom igen? Lite respekt kan folk visa tycker man..

BMW e36 328 iT "M-Sport" (1997)
Rååbert
16 april 2011 · 52 Inlägg

Fan va fula polisen är ... haha är ni här föra att köra streetrace , underbart att se hur dom ställer frågor.

Du skulle sagt att du var och handla på ikea och plötsligt så var parkeringen fylld av bilar!

XL-Dempa
16 april 2011 · 457 Inlägg

Var ju 3 snubbar i en röd bmw cab e36a tror jag det var som börna till lite sen kom en 540 och börna sen skulle en av deras polare ställa fast bilen och börna och då kommer snuten med blå ljus, så snubben i den vin röda bmwn hoppar ur och springer som satan med snuten i hälarna  ! tongue

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
Kosha
16 april 2011 · 138 Inlägg

Det var sjukt mycket folk och bilar, det blev lyckat smile Var ju lite överdrivet mycket poliser där dock hmm

speedfreak__
16 april 2011 · 25 Inlägg

Synd för killen med vita forden  som polisen tåg körkortet när han körde fel... :S

r3zz1 mulle mek
16 april 2011 · 679 Inlägg

Kommer alltid att finnas sådana nötter som vill styla och bränna däck. De skiter totalt i andras bilar, därför dem håller på leker bland alla andras bilar. Hade jag fått stenskott då hade det inte blivit roligt för varken ägaren eller bilen.

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Mfive
16 april 2011 · 1 393 Inlägg

Satans så mycket bilar de var på plats, alla kategorier. Jag och polarn måste gått åt rätt håll hela tiden, för nåt grussprutande etc. såg inte vi.
Vi sa också att det verkar vara ovanligt lite ölburkar och skrikande fjortisar.

Aja, trist för er som blev blästrade.

Vi hade en riktigt bra kväll. Kul med efteraktiviteterna sen, trots att det blev avbrutet efter ett tag. Bra initiativ att köra man mot man. Kanon att ni hade många vakter på plats, brandsläckare, avspärrningsband m.m.

STOR eloge till Andro som guidade oss och tog sig tid att snacka!! Grymt mannen!

See you at Elmia och på BMW´s of Sweden-träffen.

Senast redigerat av Mfive (16 april 2011)

CEO @ Bimmers Of Sweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang