Projekt 525 touring e39 och e36 320 cab

liten tråd om mina bimmers en e39 touring och en e36 cab
  • 19 Följare
  • 84 683 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 juli 2014
demk
1 juli 2011 · 680 Inlägg

Glesmark skrev:

Oxygen skrev:

Smajly skrev:
Ja de har jag inte koll på direkt hur det är.. kanske fanns som tillval eller nått när man köpte bilen ny.. Men det sitter nog som du säger på en hel del touring/kombi bilar eftersom dessa oftast köps för att man behöver lastutrymme.

Men alla bilar med xenon orginal måste iallfall ha automatisk nivåreglering.

Nivåreglering av lyktorna, ja! Har ingenting med ev. nivåreglering av bilens fjädring att göra!

Köpte på mig en e39 precis, original xenon å ja vettefan om den har nivåreglering bak. tongue

lägg upp bilder å vad du skall göra med den=)

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Glesmark
1 juli 2011 · 1 938 Inlägg

demk skrev:

Glesmark skrev:

Oxygen skrev:

Nivåreglering av lyktorna, ja! Har ingenting med ev. nivåreglering av bilens fjädring att göra!

Köpte på mig en e39 precis, original xenon å ja vettefan om den har nivåreglering bak. tongue

lägg upp bilder å vad du skall göra med den=)

Hehe lär inte behövas, den är blå och jag skall köra med den, projektbil har ja redan och här har vi ju redan ett e39 projekt. smile

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

jaha lagom till semestern så har dom snott mina 19 tums M5 fälgar när den stod hos en verkstad,,,roligt

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Glesmark
6 juli 2011 · 1 938 Inlägg

demk skrev:
jaha lagom till semestern så har dom snott mina 19 tums M5 fälgar när den stod hos en verkstad,,,roligt

Ersätter inte verkstadens försäkring för stöld?
Har 19" fälgar till e39 liggandes.

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

Glesmark skrev:

demk skrev:
jaha lagom till semestern så har dom snott mina 19 tums M5 fälgar när den stod hos en verkstad,,,roligt

Ersätter inte verkstadens försäkring för stöld?
Har 19" fälgar till e39 liggandes.

vi ordnar du detta men nä inte när de står på gården även om de är inhängnat

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Glesmark
6 juli 2011 · 1 938 Inlägg

demk skrev:

Glesmark skrev:

demk skrev:
jaha lagom till semestern så har dom snott mina 19 tums M5 fälgar när den stod hos en verkstad,,,roligt

Ersätter inte verkstadens försäkring för stöld?
Har 19" fälgar till e39 liggandes.

vi ordnar du detta men nä inte när de står på gården även om de är inhängnat

Que big_smile

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

jag och han som har verkstaden ordnar de så de blir bra för båda

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Glesmark
6 juli 2011 · 1 938 Inlägg

Oki, gött det.
I förebyggande syfte får du döda han så du kan vara säker på att det inte händer igen. tongue

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

Glesmark skrev:
Oki, gött det.
I förebyggande syfte får du döda han så du kan vara säker på att det inte händer igen. tongue

vi har våra aningar och dom heter inte johansson i efternamn,kan vara samma som snodde på saaben förra sommare och då hittade jag dom på blocket 3 dagar efter

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Glesmark
6 juli 2011 · 1 938 Inlägg

demk skrev:

Glesmark skrev:
Oki, gött det.
I förebyggande syfte får du döda han så du kan vara säker på att det inte händer igen. tongue

vi har våra aningar och dom heter inte johansson i efternamn,kan vara samma som snodde på saaben förra sommare och då hittade jag dom på blocket 3 dagar efter

Haha jag fick en "förutfattad mening" av bara det, kontaktade du den som sålde fälgarna och hur löste det sig den gången? Alltid kul sånt här. tongue

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

Glesmark skrev:

demk skrev:

Glesmark skrev:
Oki, gött det.
I förebyggande syfte får du döda han så du kan vara säker på att det inte händer igen. tongue

vi har våra aningar och dom heter inte johansson i efternamn,kan vara samma som snodde på saaben förra sommare och då hittade jag dom på blocket 3 dagar efter

Haha jag fick en "förutfattad mening" av bara det, kontaktade du den som sålde fälgarna och hur löste det sig den gången? Alltid kul sånt här. tongue

de löste sig bra för mig mer vill jag inte skriva här=)ligger bilder och info på min aero tråd som finns på min första sida

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Smajly
6 juli 2011 · 3 059 Inlägg

Glesmark skrev:

demk skrev:

Glesmark skrev:

Ersätter inte verkstadens försäkring för stöld?
Har 19" fälgar till e39 liggandes.

vi ordnar du detta men nä inte när de står på gården även om de är inhängnat

Que big_smile

Lite märkligt att inte verkstadens försäkring täcker det..
Iallafall gör din egen försäkring det. Vet inte vad du har för självrisk men ett par nya fälgar och nya däck för självriskpengarna kan de vara värt..

Tråkigt att du blev av med dom.. Lät dom resten av bilen vara? Förstörde inget mer när dom tog fälgarna?

Glesmark
6 juli 2011 · 1 938 Inlägg

Smajly skrev:

Glesmark skrev:

demk skrev:

vi ordnar du detta men nä inte när de står på gården även om de är inhängnat

Que big_smile

Lite märkligt att inte verkstadens försäkring täcker det..
Iallafall gör din egen försäkring det. Vet inte vad du har för självrisk men ett par nya fälgar och nya däck för självriskpengarna kan de vara värt..

Tråkigt att du blev av med dom.. Lät dom resten av bilen vara? Förstörde inget mer när dom tog fälgarna?

Ställde dom bilen på skivorna så är dessa bara att kasta, bolaget ska betala skivor och klotsar runt om i så fall utöver fälg+däck.
Tråkigt värre.

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

Smajly skrev:

Glesmark skrev:

demk skrev:

vi ordnar du detta men nä inte när de står på gården även om de är inhängnat

Que big_smile

Lite märkligt att inte verkstadens försäkring täcker det..
Iallafall gör din egen försäkring det. Vet inte vad du har för självrisk men ett par nya fälgar och nya däck för självriskpengarna kan de vara värt..

Tråkigt att du blev av med dom.. Lät dom resten av bilen vara? Förstörde inget mer när dom tog fälgarna?

2000 har jag i självrisk,,inget annat på bilen förutom lite på ena kjolen,,sen skall dom kolla under bilen..vi har samma på jobbet med våran plåt allt som står på gården täcker de inte bara de som står inne under tak och väggar

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Taus
6 juli 2011 · 35 Inlägg

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

9§ Annonsering
Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.

10§ Marknadsföring
Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.


/Mod.

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

Taus skrev:
Carbon parts

??

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Glesmark
6 juli 2011 · 1 938 Inlägg

Taus skrev:
Carbon parts

Huh?

Taus
6 juli 2011 · 35 Inlägg

du skulle andvende nogle kolfiber delar

Taus
6 juli 2011 · 35 Inlägg

bmw + kolfiber = Snygg

demk
6 juli 2011 · 680 Inlägg

Taus skrev:
bmw + kolfiber = Snygg

vad hade de hjälpt ?

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang