slowSwede skrev:
Precis som Hilden säger är momsfiffel inget att rekommendera.
För det första, om moralkärringen i mig skall få styra, så skall det ju betalas.
För det andra åker du på den garanterat.
Nu har jag inte koll på priserna på de bilarna. Men kom ihåg att de där billiga bilarna, nästan alltid alltid, är billiga av någon anledning. Finns många krockade bilar som är fullagade, fast dessa säljs inte på märkeshandlare utan ofta på någon handlare som har fullt med vimplar, kör feta mercor och garanterar att dessa objekt är kanon. Har varit på ett sådant ställe en gång och det får sägas ha varit en upplevelse...
Mail svarar dem på ganska sällan, telefon och engelska funkar på de flesta ställen. Brukar funka även när man köper privat med engelska. Håller man det man lovat, så brukar de vara säljsugna.
Tycker även jag att man skall ha MINST 3 objekt som man vill kolla på inom vettiga avstånd. Tyskland är hyfsat stort så lite planering är på sin plats.
Skulle jag köpa bil för +500 i Tyskland skulle jag vara lite paranoid och kika ordentligt på alla märkeshandlare. Iof så kunde jag köpt en privat också, om det är en vettig person som köpte den ny, har alla papper och Porsche själva verifierar allting vid kontakt.