Projektet 2011

Blondiel
24 april 2011 · 8 Inlägg

Som ni säkert vet så bygger jag för fullt på bilen, idéerna bara sprutdlar, synd för er runt omkring som får jobba med mig när jag bara kommer på mer och mer som ska göras. Nu är det glasfiber som gäller på panelen för att få den där lackkänslan när vi lägger på candy lacken. hade också tänkte köra på chassi svart på huven för att få lite extra touch på bilen. men just nu bygger jag för fullt dioder i bilen för att få upp styling ljuset överallt. Dessutom rev jag ur allt i bilen för att kunna lackera om allt. Hade också tänkt plasta dörrsidorna för att slippa se orginal dörrsidorna. pengarna rullar in och snabbt ut. men huvudsaken är väl att man tillfredställs av köpandet ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150304/150304-899af367c7a93b0cabf6c35cccef0c26.jpg

Volvo 850 Gl-pkt "Simba" (1994)
Sevenfold JSH Konsult
25 april 2011 · 329 Inlägg

väntar på nästa inlägg smile

En kunglig hovleverantör av bra skit
855 RWD
Passat 3B 18 zoll
SportPilot Ubåtsingenjör
25 april 2011 · 7 232 Inlägg

tror nog du får fixa till rubriken innan moderator blir grinig !

annars ser det bra ut smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Blondiel
25 april 2011 · 8 Inlägg

Sådär idag har jag både kört iväg min bil, kört gött med han på E45 så alla volvo raggare fick höra på gött ljud. Jag har lämnat bilen hos solfilmskillen. Jag har tömt precis hela bilen på innehåll för att lackera all inredning i svart. Kommer bli grymt snyggt sedan till mina durkmattor och dioderna som jag och tom fixat idag. Vi tänkte nu börja med att fixa glasfiber till hatthyllan och frampanelen. Därefter ska vi sätta in aluringar i mätarhuset och bakgrunden ska bli i kolfiber, vi ska även sätta kolfiber runt fläkten etc. Lackera panelen i rött och hatthyllan rött. Vi har även sytt klart lite av klädseln, om någon glömt så syr jag ju egen klädsel. Har köpt färdig som jag sedan formar om till min egna, lite pill men himelskt så fin bilen blir när jag är klar. Har också stått och fixat motorn, vi ska göra något som jag lovar ingen ´har på sin motor. säger ingen för då kommer det väl en fjant och härmar innan jag gått ut med skiten på bild, haha.klockan slår snart halv tolv jag ska börja packa för att dra till Paris imorgon, tycker inte jag gör annat än reser. hur som helst. en kvinna som jag saknar sin bil såhär på måndagsaftonen...ses igen på lördag kväll med en brun Lollster och en lika brun bil fast mer åt svart hoppas jag. Chingeling !

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150304/150304-6e86fc7620ae6548de37845528935593.jpg
Slänger upp en bild på mitt och maries gamla projekt

Senast redigerat av Blondiel (25 april 2011)

Volvo 850 Gl-pkt "Simba" (1994)
Blondiel
1 maj 2011 · 8 Inlägg

Blondiel skrev:
Sådär idag har jag både kört iväg min bil, kört gött med han på E45 så alla volvo raggare fick höra på gött ljud. Jag har lämnat bilen hos solfilmskillen. Jag har tömt precis hela bilen på innehåll för att lackera all inredning i svart. Kommer bli grymt snyggt sedan till mina durkmattor och dioderna som jag och tom fixat idag. Vi tänkte nu börja med att fixa glasfiber till hatthyllan och frampanelen. Därefter ska vi sätta in aluringar i mätarhuset och bakgrunden ska bli i kolfiber, vi ska även sätta kolfiber runt fläkten etc. Lackera panelen i rött och hatthyllan rött. Vi har även sytt klart lite av klädseln, om någon glömt så syr jag ju egen klädsel. Har köpt färdig som jag sedan formar om till min egna, lite pill men himelskt så fin bilen blir när jag är klar. Har också stått och fixat motorn, vi ska göra något som jag lovar ingen ´har på sin motor. säger ingen för då kommer det väl en fjant och härmar innan jag gått ut med skiten på bild, haha.klockan slår snart halv tolv jag ska börja packa för att dra till Paris imorgon, tycker inte jag gör annat än reser. hur som helst. en kvinna som jag saknar sin bil såhär på måndagsaftonen...ses igen på lördag kväll med en brun Lollster och en lika brun bil fast mer åt svart hoppas jag. Chingeling !

http://www1.garaget.org/gallery/images/151/150304/150304-6e86fc7620ae6548de37845528935593.jpg
Slänger upp en bild på mitt och maries gamla projekt

Fortsätter med att förbereda plastning på panelen och hatthyllan, ja jag vet ingen kommer tro på mig att jag kommer fixa det där. spelar ingen roll, jag ska ha plastat om jag så ska få gå genom eld för att uppnå skiten. ska även lackera taket och listorna i svart och fortsätta med dioderna. jag vet att det här kommer bli rysligt bra. dessutom har jag inköpt momo ratten, jag är lycklig. ska fixa en växelspak nu så jag blir ännu mer glad.

Volvo 850 Gl-pkt "Simba" (1994)
audi_a4_quattro
2 maj 2011 · 570 Inlägg

de kommer bli bra wink

mitt nya caddy projekt med 300 hk på bakhjulen ;)-----> caddy mk1/nissan 200sx!!!!
----------> sponsor: realcar.se <----------
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang