1569
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

7 100 Inlägg
3 maj 2012
14.83 tankar ja för iaf!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

5 198 Inlägg
3 maj 2012
14,83 Jet Hudik
14,83 Preem Iggesund

BF95

961 Inlägg
3 maj 2012
Masquerade skrev:
KBAragger skrev:
AcesHigh666 skrev:

Om du någonsin litat på regeringen så tycker jag synd om dig... regeringen i sverige är inget annat är giriga idioter som håller varandra om ryggen och samarbetar i smyg. Hela systemet med att vi har en massa partier att rösta på är bara ett spel för galleriet.

Se bara på vapenfabriken i saudiarabien, här står svenske regering och förbjuder och fördömer all försäljning av vapen till diktaturer. Och sen visar det sig att det är skattepengar som gått till att finansiera en fabrik där nere? och detta vet alla politiker om givetvis, så dem kastade en syndabock till vargarna och resten spelar dumma.

jadu, det är så sant.... man märkte ju vilken kalabalik det blev när det kom in ett nytt parti i riksdagen hmm
och gick våra skattepengar till den fabriken yikes jag trodde att det var företags pengar, men så kan det gå om man vill behålla positionen som världens största vapen exportör (per invånare) tongue

Det handlar om miljoner i skattepengar som investers varje år, detta till en vapenexport som drar in runt 14 miljarder varje år. Några av de bättre spenderade skattepengarna i min mening..

de vapnen kan vi rusta våra egna med istället tongue
nämen hur mkt får vi in på det tror du? jag tror nog inte att de gör det bara för sakens skull.... men kanske företagen kunde sålt istället för staten hmm då kanske bensin priset kunde varit lägre big_smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Elektriker
718 Inlägg
3 maj 2012
Vrf skulle soppa priset bli lägre av privat vapen export?

Som att kasta vatten i sjön.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
4 maj 2012
Företen, såg idag att soppa priset gått ner till 14:93 Tufft! var uppe över 16 ett tag! vad har hänt?

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

939 Inlägg
4 maj 2012
NoFantasy skrev:
Företen, såg idag att soppa priset gått ner till 14:93 Tufft! var uppe över 16 ett tag! vad har hänt?

Export av vapen så nu kan man sänka priset lool:rolleyes:

OUTLAW1
4 maj 2012
då har man skickat bra grejjer för nu e priset nere på 14,57kr/l
fan om vi skickar bättre vapen och skänker lite JAS plan så kanske vi e nere på 8,95kr/l innan sommaren kommer*ler*

Elektriker
718 Inlägg
4 maj 2012
OUTLAW1 skrev:
fan om vi skickar bättre vapen och skänker lite JAS plan så kanske vi e nere på 8,95kr/l innan sommaren kommer*ler*

Ja fan, jag får gå in på BAE kontoret här i Ö-vik å säga att "Inte fan kan ni varsla folk! Producera och exportera för faen! Jag måste köra mkt bil i sommar!"

Den här tråden är fan OT trådarnas master of masters:P

Som att kasta vatten i sjön.

OUTLAW1
4 maj 2012
monno skrev:
OUTLAW1 skrev:

Ja fan, jag får gå in på BAE kontoret här i Ö-vik å säga att "Inte fan kan ni varsla folk! Producera och exportera för faen! Jag måste köra mkt bil i sommar!"

ant sant men ibland slinker det in ett bensinpris också...lol

Dumpersförare.
970 Inlägg
4 maj 2012
OUTLAW1 skrev:
monno skrev:
OUTLAW1 skrev:

Lås skiten. tänker inte prenumerera längre.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

3 235 Inlägg
4 maj 2012
NoFantasy skrev:

Vissa euroländer frigjör sina krislager för att dämpa priserna tror jag...

200 Inlägg
5 maj 2012
engolf skrev:
NoFantasy skrev:

ja det tror jag också att de gör... tror jag har hört vissa länder har ett lager som räcker  i ca 120 dagar. Genom det kan de påvärka priserna så att de dämpas...
Senast redigerat av Ludwigk (5 maj 2012)

Rumpmas
3 860 Inlägg
5 maj 2012
Ludwigk skrev:
engolf skrev:
NoFantasy skrev:

ja det tror jag också att de gör... tror jag har hört vissa länder har ett lager som räcker  i ca 120 dagar. Genom det kan de påvärka priserna så att de dämpas...

Nackdelen är ju att det är väldigt temporärt i sådana fall. Jag menar, lagret ska ju fyllas på igen, men med lite eftertanke väntar man med det tills priserna ligger förhållandevis "lågt" eftersom det skulle dra upp priserna rejält om man börjar köpa på sig drivmedel för lagerhållning mitt under sommaren t ex.

200 Inlägg
5 maj 2012
ja precis... priset på drivmedel sjunker nu en aning, får se hur det blir till sommaren hmm

Pim_Pim
5 maj 2012
Vänta bara till semestern, priset kommer att ligga högt då.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
5 maj 2012
ska nog köpa på mej 2st 20liters dunkar och spara! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

200 Inlägg
5 maj 2012
hehe, men tänk på att dunkarna kostar också wink om priset går upp 1.50 kr till sommaren, så sparar du 60kr på två dunkar. alltså är det inte värt att bunkra upp bensinen om man inte redan har en bensindunk.

Sen får man väl också tänka på att bensin är en färskvara, inte bra att den står för länge... tongue

200 Inlägg
5 maj 2012
Har kollat på vad ett fat olja kostar idag, och den har sjunkit med mer än 2,7% under någon dag. under vintern kostade råoljan ca 125.50 dollar/ fat. nu har den landat på ca 113.50 dollar/ fat. inte konstigt att priserna på drivmedel går ner. den kommer förhoppningsvis sjunka lite till, samt bensinpriserna likaså.

Men jag vet inte när tränden vänder, snart antar jag....

961 Inlägg
6 maj 2012
opelcoffe skrev:
OUTLAW1 skrev:
monno skrev:

Lås skiten. tänker inte prenumerera längre.

nej inte ska här låsas, tycker jag.... detta är en väldigt trevlig tråd där vi lutar oss tillbaka i kontorsstolarna och diskuterar allt kring bensinpris och kanske säger hur mycket man fick betala nere på statoil idag och vad vi kan göra åt det utan göra något egentligen cool detta är den bästa på forumet enligt mig smile

-danskt ordspråk

961 Inlägg
6 maj 2012
engolf skrev:
NoFantasy skrev:

är du säker? vore det inte lättare att bara sänka skatten istället för att tömma lagren som är till för krig och katastrofer? jag tror att den här tråden har gjort sin verkan och nu känner sig staten tvingad att sänka.... typ tongue

eller så är det jas som varit i farten......

-danskt ordspråk

Sök