2545
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
28 mars 2012
kameramannen skrev:
gps18 skrev:
Ljepone skrev:
Det är bara & inse att så länge individen anser att bilen är en lyxvara vi kan vara utan så kommer bensinpriset (och alla kostnader runt-om-kring fordonet) att stegvis öka med tiden. Är bara en tidsfråga......

visst idag står på svts text-tv att telia vill att internet operatörer ska blockera skype mm som man kan prata gratis o man ska betala för dessa tjänster med!
skype är också¨lyx!rollbig_smile

Det handlar ju om att säkra inkonsten för fast och mobil transmission och få igen de investeringar man gjort. Ta Investors 3gnät (alltså operatören 3) - de har lagt ner 24 MILJARDER på nätet - tro fan att de inte vill att du skall skypa gratis i det..

som alla andra företag när man gör business kan vinna eller förlora pengar....
men jag tror att de har redan tjanat in sina pengar via teletrafik & apparat försäljning

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Finraggare
2 381 Inlägg
28 mars 2012
Så för att man nått ROI skall man släppa saker fria?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

1 265 Inlägg
28 mars 2012
cheffer skrev:
joakim89 skrev:
Robbs_ skrev:
Vad fan hjälper det, då har små bilar blivit lika dyra som törstiga volvo kombis av äldre modell var förr. Finns ju inga bilar som går " billigt " längre med dessa jävla priser.. neutral     Åker golf3 nu, och får tanka lika mycket som jag gjorde i min förra volvo 945 innan nyår..!

jag var och tanka mercan tidigare idag  52liter diesel    583kronor  de är billigt att tanka i finland big_smile

Däremot jänkaren vettefan hur man ska ha råd att tanka, runt litern om man är försiktig på gasen och kör landsväg.
I byn och på cruisingar runt 2liter

Jadu, en mysterium hur man ska lyckas tanka i sommar.. Kör ju 7an som vardagsbil och den slukar ju 1,5-1,8 blandad körning (v-power) och dessutom är jag arbetslös nu. Blir en tung sommar haha

Blir så att man bara kör till cruisingarna i närheten

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
28 mars 2012
kameramannen skrev:

vrf ska d vara just i sverige som ska betala o ej i övr länder av världen?

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

1 422 Inlägg
28 mars 2012
discokapten skrev:
unquattro skrev:
joakim89 skrev:

köpa mindre bilar är väl ett alternativ

Då vill jag fråga dig joakim89 om du bor ute på landet det det inte finns buss förbindelse eller tåg, Du är försörjer ensam 2 barn å käring plus hund du har hus å betala på. första frågan vart gör man av familjen när man handlat i en liten bil?

Bara inse fakta Svensken är för feg vad skulle hända om alla satte sig på tvären?

Flytta närmare stan eller sluta gnäll.

Haha jadu, om alla Svenskar skulle flytta in till stan (stor stad med bra kollektivtrafik) så skulle det inte finnas mycket till ekonomi i det här landet längre smile Då skulle soppan bli ännu dyrare, kanske inte i pris men för personen som köper den då inkomsten kommer att sjunka. Dummaste argumentet hittills..

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2012
kameramannen skrev:

Precis, inte konstigt alls. Dom lär aldrig nolla ROI på att sälja telefoner/datorer med abonnemangen. Det är tjänsten dom tänkt tjäna pengar på.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2012
cheffer skrev:
discokapten skrev:
unquattro skrev:

Då vill jag fråga dig joakim89 om du bor ute på landet det det inte finns buss förbindelse eller tåg, Du är försörjer ensam 2 barn å käring plus hund du har hus å betala på. första frågan vart gör man av familjen när man handlat i en liten bil?

Bara inse fakta Svensken är för feg vad skulle hända om alla satte sig på tvären?

Haha jadu, om alla Svenskar skulle flytta in till stan (stor stad med bra kollektivtrafik) så skulle det inte finnas mycket till ekonomi i det här landet längre smile Då skulle soppan bli ännu dyrare, kanske inte i pris men för personen som köper den då inkomsten kommer att sjunka. Dummaste argumentet hittills..

Vart sa han att alla svenskar skulle flytta till en större stad?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

4 637 Inlägg
28 mars 2012
Jag tycker att bensinen är dyr. Dock finns det mer att ta tag i t ex reperationskostnaderna på nyare bilar. Har hört flera med nyare bilar som fått byta hjullager redan efter 7-8000 mil!!! och ett byte har kostat mer än 150 spänn på de bilarna... Värre än några kronor högre bensinpris men ändå gnäller bara de ägarna på bensinpriset.
Senast redigerat av Navkapsel (28 mars 2012)

1 422 Inlägg
28 mars 2012
MIKK0 skrev:
cheffer skrev:
discokapten skrev:

Vart sa han att alla svenskar skulle flytta till en större stad?

Han sa flytta till stan eller sluta gnäll. Det är väl ett jävligt dumt argument till ett högt bensinpris och skulle alla lyda det rådet skulle det inte gå så bra. Mindre städer har inte så bra kollektivtrafik i regel och därför sa jag större stad då argumentet tydligen var det. Vart är problemet?

619 Inlägg
28 mars 2012
Navkapsel skrev:
Jag tycker att bensinen är dyr. Dock finns det mer att ta tag i t ex reperationskostnaderna på nyare bilar. Har hört flera med nyare bilar som fått byta hjullager redan efter 7-8000 mil!!! och ett byte har kostat mer än 150 spänn på de bilarna... Värre än några kronor högre bensinpris...

Hur tänker du där? Vad har det med bensinen att göra? Service på bilar har man alltid gjort! Det har aldrig varit billigt att lämna in en bil på verkstad. Nu blir det ju bara dyrare med dyrare bensin?

DU lär ju räkna på längden, med såhär mycket dyrare soppa får man betala kanske 10 000 mer per år för att soppan blivit 3-4 kronor dyrare. Det lägger man väl hellre på service eller annat till bilen?

41 Inlägg
28 mars 2012
Hade gärna flyttat till större stad om man inte var tvungen att lämna barnen man har ibland.. hade gärna åkt buss med men de fungerar inte i denna del av landet då det går max 1buss tur å retur helt fel tider.. å skulle alla flytta till en stor stad så skulle nog landet fungera sämre. på många vis och kollektivtrafiken skulle bli överbelastad..

kul för er som har råd att inte bry er.. mindre tur för dom som har de svårt och kämpar för att ha råd att åka till jobbet så barnen får mat...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
28 mars 2012
Finns 2 sorter av folk.
För det första, folk som måste jobba för att ha lön till räkningar och mat. 
För den andra, folk som inte behöver tänka på någonting om det.
Om nån av er skulle vinna flera miljarder :-, skulle ni fortsätta att bo i Sverige?
Skulle ni fortsätta att köra en liten bil som inte dra mycket bensin?
Tänk på det.
Ni skulle säkert flytta till ett land där man inte betala så mycket skatt och förmodligen köra runt med några av världen största och törstiga bilar, helikopter som vänta på gräsmata, egen flyg på närmast flyggplats utan bryr er om hur bra ni har eller hur?
Förmodligen så tänker folk som har pengar.
Förmodligen skulle jag också vilja leva så men det gör jag inte.
Senast redigerat av alain (28 mars 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
28 mars 2012
E30Powerdyne skrev:
Hade gärna flyttat till större stad om man inte var tvungen att lämna barnen man har ibland.. hade gärna åkt buss med men de fungerar inte i denna del av landet då det går max 1buss tur å retur helt fel tider.. å skulle alla flytta till en stor stad så skulle nog landet fungera sämre. på många vis och kollektivtrafiken skulle bli överbelastad..

kul för er som har råd att inte bry er.. mindre tur för dom som har de svårt och kämpar för att ha råd att åka till jobbet så barnen får mat...

Du har fyra bilar uppe på garaget, sluta gnäll.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

41 Inlägg
28 mars 2012
Haha förstod den skulle komma:p gnäller inte men menar att många har de så. skulle dock åka buss ofta om de gick.
Många ja känner har dock knappt råd att äta pga bensinpriserna. Tänker ju somm på andra med.

961 Inlägg
28 mars 2012
E30Powerdyne skrev:
Haha förstod den skulle komma:p gnäller inte men menar att många har de så. skulle dock åka buss ofta om de gick.
Många ja känner har dock knappt råd att äta pga bensinpriserna. Tänker ju somm på andra med.

jadu, du har en bra poäng i det du skrivit i den här tråden, fast tvivlar på att det bara är högern som bidragit till dessa priser, det är ju så att både rödgröna och blåa tror att man kan locka röster genom att ha högst bensin skatt vilket är väääldigt tråkigt sad de lever i sin lilla värld inne i storstan där det går snabbare att gå än att åka bil, de vet säkert inte ens hur viktigt bränsle priset är, te. x. så har vi alla transport företag och bönder. om priset blir för högt kommer allt annat bli mkt dyrare också som mat priserna eftersom färre små bönder klarar av att driva sina gårdar, fler logistik företag måste höja priserna för frakt, tänk vilken värld vi skulle leva i då? sad

vet någon om det finns något parti som vill sänka bensin skatten? tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

424 Inlägg
28 mars 2012
Helvete :S

Börjar staten dra in sin kommande semesterersättning el?

Ok att man höjer innan högtider som kommande påsk, men 16+ är lite väl..

Sist jag tanka kosta de 13.36 på Jet, men de va ett tag sen smile

Tur att pendlarbilen dror 0.55 blandad snällt kört.

551 Inlägg
28 mars 2012
KBAragger skrev:

Sverigedemokraterna

Haters gonna hate.

1 422 Inlägg
28 mars 2012
LiNx skrev:
Helvete :S

Börjar staten dra in sin kommande semesterersättning el?

Ok att man höjer innan högtider som kommande påsk, men 16+ är lite väl..

Sist jag tanka kosta de 13.36 på Jet, men de va ett tag sen smile

Tur att pendlarbilen dror 0.55 blandad snällt kört.

Tankade sist för ~15.70 på sensommaren (v-power) och jag tyckte det var brutalt... Synd att vardagsbilen drar 1,5-1,8 blandad körning...

961 Inlägg
28 mars 2012
p12 skrev:
KBAragger skrev:

Sverigedemokraterna

bara ett parti? yikes

vet du med hur mycket de vill att det ska sänkas då? tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Sök