4010
Sök

En död Saab 900/89a med förmodligen el fel?!

3 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Hej
Jag har en Saab 9000 cd 89a har haft den i ca ett år och den har gått som en klocka, tills nu....!!!
När jag vrider om så låter det bara klick som att startmotorn går i gång men inte runt har även bytt batteriet och kollat kolen, allt är ok där men ändå så går den inte.
Med start hjälp så går den men det är bara i ca 2minuter sen dör den vad kan jag göra?
Har fått förslaget att byta generator relät men vad sitter den?
Hör gärna av er behöver all hjälp jag kan få... Samatha

5 710 Inlägg
4 augusti 2006
Lyser det någon laddlampa?
Jag skulle börja med att följa + kabeln från batteriet>startmotor>generator och verifiera att kablarna är i bra skick, sitter fast och har bra kontakt.
Minuspolen skall oxo följas, inte ovanligt att det blir dålig kontakt i jordpunken i kylarbalken.

MVH Jonas
..............

21 761 Inlägg
4 augusti 2006
Men om det skulle vara dålig kontakt där vid balken, hur kan det komma sig att startmotorn drar runt med hjälp av startkablar, det verkar ju lite skumt tycker jag.

Fast iof om man kopplar startkablarna enligt alla anvisningar så ska man ju fästa minuskabeln på den krånglande bilens motorblock förstås, då kan det funka.

5 710 Inlägg
4 augusti 2006
Drönirettab skrev:
Fast iof om man kopplar startkablarna enligt alla anvisningar så ska man ju fästa minuskabeln på den krånglande bilens motorblock förstås, då kan det funka.

Precis , o "kvinnor kan" vet du väl så det är säkert rätt gjort wink

MVH Jonas
..............

3 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Ha ha ha ha ..  ja man gör så gott man kan och om man inte har en kar i huset så får man fixa det på egen hand, men tack i allfall för era tipps :-)

MVH: Samtha

Sök