min kylare fungerar ej efter mitt motorbyte.! Går upp i temperatur jättesnabbt när man kör. Nån som kan det där med kylare bra?? har bytt termostat så de e inte det felet.!
min kylare fungerar ej efter mitt motorbyte.! Går upp i temperatur jättesnabbt när man kör. Nån som kan det där med kylare bra?? har bytt termostat så de e inte det felet.!
tack på förhand /fulle
kollat så det e inte är några ignetäpta kanaler eller om det bara e mycket skit"beläggning" i kanalerna så det ligger o stryper flödet. ?
Jag kollade det mesta.. Men jag plockade ju ej isär motorn och kollade i den.! Slangar är iaf fräscha.! , men ska tömma ut allt vatten och kolla nogrannare.!
Lufta systemet, skulle tippa på att du fått luft, och därför har du ingen cirkulering. Känn om det blåser värme. Värme=cirkulering. Kolla på tomgång. Har du ingen värme på tomgång är det luft.
Tack för alla tips på fel. Men det visade sig vara Termostaten som ej fungerade som den skulle. Men nu funkar fläkt+kylare som det ska . Förmodligen iaf. Så nu e de väll bara ställa på bilen igen efter det långa uppehållet.!