2868
Sök

Frågor Om Mobiler: LG Optimus 2x vs. Google Nexus S vs. Nokia N8

Svetsare
3 150 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
ZonaX skrev:
Rquired skrev:
Du är på väg att köpa en smartphone ZonaX, var beredd på att ladda telefonen varje natt i bästa fall oavsett vilken modell du väljer! smile

Nu är jag ju inte jätteinsatt i andra märken men tex. Nokian jag har nu kallar jag ju smartphone och den laddar jag typ 2-3ggr i veckan.

Men blir välle annat med touch och allt annat.

N86 kan väl helt klart kallas smartphone men med en stor, högupplöst pekskärm och tillgång till alla möjliga små Apps försvinner batteriet rasande snabbt lite oavsett märke; Men det beror förstås på hur du använder den. Tänkte bara generellt varna dig för hur kul det är och hur mycket man pillar med dem. smile

Jo jag förstår det  smile  Och jag tackar för fingret upp  smile 

Men tror du det är samma på Optimusen och Nexusen? Batteriet alltså.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 maj 2011
ZonaX skrev:
Rquired skrev:
ZonaX skrev:

Nu är jag ju inte jätteinsatt i andra märken men tex. Nokian jag har nu kallar jag ju smartphone och den laddar jag typ 2-3ggr i veckan.

Men blir välle annat med touch och allt annat.

N86 kan väl helt klart kallas smartphone men med en stor, högupplöst pekskärm och tillgång till alla möjliga små Apps försvinner batteriet rasande snabbt lite oavsett märke; Men det beror förstås på hur du använder den. Tänkte bara generellt varna dig för hur kul det är och hur mycket man pillar med dem. smile

Jag har faktiskt ingen aning om specifikationerna, utan gick mer på att mina egna telefoner och jobbtelefoner har slukat batteriet kvickt oavsett. Visst har nästa generation ett kraftigare batteri men ofta har de också fler funktioner, starkare skärm och så vidare som brukar väga upp detta.

Så visst håller en modern smartphone ett par dagar om du drar ner ljusstyrkan och använder den sparsamt, men använder du alla roliga funktioner, sätter ljusstyrkan så du kan uppskatta skärmen och så vidare så får du ladda luren under natten om du vill vara säker på att den håller nästa dag ut utan att slockna.

Hittar dock att både Nexus S och Optimus 2x har ett batteri med 1500mAh som kapacitet, så de bör vara lika i praktiken. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Svetsare
3 150 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
ZonaX skrev:
Rquired skrev:

Jag har faktiskt ingen aning om specifikationerna, utan gick mer på att mina egna telefoner och jobbtelefoner har slukat batteriet kvickt oavsett. Visst har nästa generation ett kraftigare batteri men ofta har de också fler funktioner, starkare skärm och så vidare som brukar väga upp detta.

Så visst håller en modern smartphone ett par dagar om du drar ner ljusstyrkan och använder den sparsamt, men använder du alla roliga funktioner, sätter ljusstyrkan så du kan uppskatta skärmen och så vidare så får du ladda luren under natten om du vill vara säker på att den håller nästa dag ut utan att slockna.

Hittar dock att både Nexus S och Optimus 2x har ett batteri med 1500mAh som kapacitet, så de bör vara lika i praktiken. smile

Ok  smile   Känns som att N8an fasas ut sakta härifrån och ersätts med HTC Sensation.

Det står alltså mellan HTC Sensation, LG Optimus 2x och Samsung Nexus S  smile
Kameran är viktig, både HTC:n och Optimusen recordar i 1080p och har 8mp sensor.
Skärmen är större på HTC:n. Synd att HTC:n är så pass ny att det inte finns några "reviews" på YT eller info osv.  hmm

Måste säga med att jag har knappat lite på touchmobiler i affären och visst det va typ 1-1,5 år sen men då laggade dom fast typ hela tiden. Så första intrycket i touch-världen är mycket viktig.
Senast redigerat av ZonaX (9 maj 2011)

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 maj 2011
ZonaX skrev:
Rquired skrev:
ZonaX skrev:

Ok  smile   Känns som att N8an fasas ut sakta härifrån och ersätts med HTC Sensation.

Kameran är viktig, både HTC:n och Optimusen recordar i 1080p och har 8mp sensor.
Skärmen är större på HTC:n. Synd att HTC:n är så pass ny att det inte finns några "reviews" på YT eller info osv.  hmm

Måste säga med att jag har knappat lite på touchmobiler i affären och visst det va typ 1-1,5 år sen men då laggade dom fast typ hela tiden. Så första intrycket i touch-världen är mycket viktig.

Passar på att bryta mot reglerna i första inlägget, men första intrycket är troligen en anledning till att iPhone säljer så bra. wink

Men mobiler i butiker pillas ofta på (Olika inställningar ändras) och ställs sällan in från start, lite som en bärbar dator med dussintals skräpprogram installerade första gången man startar den. Har bara haft smarta pekskärmsmobiler de senaste fyra åren och aldrig upplevt dem som irriterande långsamma även om det förstås finns skillnader.

Hade nog varit intresserad av LG om jag var dig dock, står sig samtidigt som det kan vara kul med två kärnor?

557 Inlägg
9 maj 2011
En Nokia N8 skulle jag aldrig köpa idag. Den känns ju som en gammal Nokia 3310 idag. Jag skulle rekommendera nya Samsung Galaxy S2. Som släpps nu om en vecka typ.

Nya LG tycker jag inte om iallafall, onödigt till krånglad. Och nya samsung har bättre, kamera, processor, minne, bättre skärm mm.

Svetsare
3 150 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
ZonaX skrev:
Rquired skrev:

Passar på att bryta mot reglerna i första inlägget, men första intrycket är troligen en anledning till att iPhone säljer så bra. wink

Men mobiler i butiker pillas ofta på (Olika inställningar ändras) och ställs sällan in från start, lite som en bärbar dator med dussintals skräpprogram installerade första gången man startar den. Har bara haft smarta pekskärmsmobiler de senaste fyra åren och aldrig upplevt dem som irriterande långsamma även om det förstås finns skillnader.

Hade nog varit intresserad av LG om jag var dig dock, står sig samtidigt som det kan vara kul med två kärnor?

Jo det kan ju stämma iofs.  Måste bara säga med att Sensation har också dual core processor, fast på 1,2Ghz istället för 1Ghz som Optimus har.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 maj 2011
ZonaX skrev:
Rquired skrev:
ZonaX skrev:

Jo det kan ju stämma iofs.  Måste bara säga med att Sensation har också dual core processor, fast på 1,2Ghz istället för 1Ghz som Optimus har.

Ber om ursäkt då har jag blandat ihop någonting, läste lite och HTC gör klart trevligare telefoner än LG i mina ögon men vad jag förstår börjar Sensation att säljas här i mitten av Juni (Plus eventuell leveranstid)? Är det värt att vänta såpass länge, kort sagt är den så mycket bättre än LG?

Brukar personligen aldrig vänta längre stunder på hemelektronik, utvecklingen går så snabbt att skall man alltid ha det senaste eller vänta på något som är liite vassare gör man aldrig något annat än byter telefon. Jag hade nog gått på den telefon som finns (Och funnits) ett tag. Och 0.3" skärm är inte hela världen, tycker personligen redan 4" är lite stort frågan är hur själva skärmen upplevs i praktiken men det är svårt att veta utan test. smile

Svetsare
3 150 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
ZonaX skrev:
Rquired skrev:

Ber om ursäkt då har jag blandat ihop någonting, läste lite och HTC gör klart trevligare telefoner än LG i mina ögon men vad jag förstår börjar Sensation att säljas här i mitten av Juni (Plus eventuell leveranstid)? Är det värt att vänta såpass länge, kort sagt är den så mycket bättre än LG?

Brukar personligen aldrig vänta längre stunder på hemelektronik, utvecklingen går så snabbt att skall man alltid ha det senaste eller vänta på något som är liite vassare gör man aldrig något annat än byter telefon. Jag hade nog gått på den telefon som finns (Och funnits) ett tag. Och 0.3" skärm är inte hela världen, tycker personligen redan 4" är lite stort frågan är hur själva skärmen upplevs i praktiken men det är svårt att veta utan test. smile

Jo det är klart, men måste vänta tills jag får skatteåterbäringen @ 14k   tongue

HTC:n har även högre upplösning på skärmen. Fattar itne hur det kan vara så svårt att bestämma sig. Men nu känns nästan 1080p i inspelning som ett krav  hmm  Frågan är bara vad fan man ska välja!?

Nexusen är ju en ren Androidlur, medans HTC:n kör samma (Android 2.3) och Optimusen Android 2.2 men ska typ snart få 2.3 den också i en update. Men Nexusen har sämre kamera.
Så jävla svårt!
Senast redigerat av ZonaX (9 maj 2011)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 maj 2011
ZonaX skrev:
Rquired skrev:
ZonaX skrev:

Jo det är klart, men måste vänta tills jag får skatteåterbäringen @ 14k   tongue

HTC:n har även högre upplösning på skärmen. Fattar itne hur det kan vara så svårt att bestämma sig. Men nu känns nästan 1080p i inspelning som ett krav  hmm  Frågan är bara vad fan man ska välja!?

Nexusen är ju en ren Androidlur, medans HTC:n kör samma (Android 2.3) och Optimusen Android 2.2 men ska typ snart få 2.3 den också i en update. Men Nexusen har sämre kamera.
Så jävla svårt!

Jag förstår dig, det är inte enkelt och särskilt inte med tanke på utbudet. smile

930 Inlägg
9 maj 2011
Ja alltså jag håller på rätt mkt med min och jag laddar min kanske var 36e timme, men har du Wlan, Bt osv på så är de oftare.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 482 Inlägg
10 maj 2011
Min Galaxy S ligger på laddning typ hela tiden smile Dock är min lur mestadels överklockad och modifierad Rom och "darkcore" Kernel med Vodoo.

Men jag skulle kolla på en Galaxy II. Jag har pillat med en Optimus X2 i några timmar för att sätta upp den åt en kollega och de va mig fan en jobbig lur att hålla på med. Lite puckade lösningar från LG tycker jag.
Fast då är ja ju van vid samsung..

Galaxy II ska väll också ha 1.2ghz ?? Eller den kanske bara fick 1ghz ändå.

Hursomhellst så finns det mer möjligheter senare. Du kan ju alltid byta rom och leka med Kernel smile Root är ju ett måste wink

BLT Service
Theracords Music Label

557 Inlägg
10 maj 2011
Galaxy 2 har med 1,2CHz processor. Håller också med om att LG har krånglat till saker med Optimus X2. Tycker att de är skitjobbigt att skriva meddelande på LG tex.

Skulle verkligen rekommendera Galaxy 2. Släpps nu på fredag.

Svetsare
3 150 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
850heden skrev:
Galaxy 2 har med 1,2CHz processor. Håller också med om att LG har krånglat till saker med Optimus X2. Tycker att de är skitjobbigt att skriva meddelande på LG tex.

Skulle verkligen rekommendera Galaxy 2. Släpps nu på fredag.

Varför skulle du rekommendera den? Berätta gärna.

557 Inlägg
10 maj 2011
Jag kör idag med Galaxy S, den förra modellen. Jag har provat HTC, Xperia mfl. Jag har inte hittat någon mobil som är så pass bra som Galaxy.

LG var snabba ut med sin nya mobil Optimus, detta pga att dom har gått dåligt och känner att dom vill slå sig in på marknaden igen. Men Samsung väntar hellre ut och kommer ut med något som är riktigt bra. Så om man ska jämföra LG och Samsung i prestanda, så ligger nya samsung på topp.

Skärmen på Samsung grymt bra, klarare och färgstarkare än andra mobiler.

Men om man ska jämföra prestanda på dessa:

Samsung                              LG
1,2GHz                                1,0GHz
16GB Minne                          8GB minne
1GB Ram Minne                     512MB Ram Minne

Nästan dubbla batteritiden på Samsung med.

Jag vet när jag provade LG så blev man irriterad på många olika små saker.
Bla annat när man skulle skriva meddelande och skulle hitta "punkt" för att skriva en punkt var man tvungen att gå in i symbol menyn och hämta punkten. Sen var man tvungen att gå tillbaka innan man kunde skriva vidare.
Små grejer men de är väldigt störande.

Sen skadar de väl inte att läsa vad tidningen M3 hade för slutsats på nya Galaxy:

"Det är sällan vi blir så vansinnigt förälskade i telefoner som vi blev i Samsung Galaxy S II. Ska du köpa en ny telefon, köp den här. Det här är ren kärlek i telefonform." / M3: Samsung Galaxy S II Världens bästa telefon (2011-04-28)

Tycker att de sammanfattar de hela rätt bra smile

Men går in på Media Markt/elgiganten eller liknande och prova mobilen så ser du.

//Sebastian

Svetsare
3 150 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
850heden skrev:
Jag kör idag med Galaxy S, den förra modellen. Jag har provat HTC, Xperia mfl. Jag har inte hittat någon mobil som är så pass bra som Galaxy.

LG var snabba ut med sin nya mobil Optimus, detta pga att dom har gått dåligt och känner att dom vill slå sig in på marknaden igen. Men Samsung väntar hellre ut och kommer ut med något som är riktigt bra. Så om man ska jämföra LG och Samsung i prestanda, så ligger nya samsung på topp.

Skärmen på Samsung grymt bra, klarare och färgstarkare än andra mobiler.

Men om man ska jämföra prestanda på dessa:

Samsung                              LG
1,2GHz                                1,0GHz
16GB Minne                          8GB minne
1GB Ram Minne                     512MB Ram Minne

Nästan dubbla batteritiden på Samsung med.

Jag vet när jag provade LG så blev man irriterad på många olika små saker.
Bla annat när man skulle skriva meddelande och skulle hitta "punkt" för att skriva en punkt var man tvungen att gå in i symbol menyn och hämta punkten. Sen var man tvungen att gå tillbaka innan man kunde skriva vidare.
Små grejer men de är väldigt störande.

Sen skadar de väl inte att läsa vad tidningen M3 hade för slutsats på nya Galaxy:

"Det är sällan vi blir så vansinnigt förälskade i telefoner som vi blev i Samsung Galaxy S II. Ska du köpa en ny telefon, köp den här. Det här är ren kärlek i telefonform." / M3: Samsung Galaxy S II Världens bästa telefon (2011-04-28)

Tycker att de sammanfattar de hela rätt bra smile

Men går in på Media Markt/elgiganten eller liknande och prova mobilen så ser du.

//Sebastian

Wow, tack för en utförlig presentation  smile

Känns som att det står mellan Optimus 2x, Sensation och Galaxy S2 nu  smile
Gillar inte direkt knappen i nederkanten på Galaxyn men annars ser den typ ut som Optimusen.

Kamulen:  Hur är din HTC att filma med/ta kort?  Långsam? Komplicerad?
Senast redigerat av ZonaX (10 maj 2011)

5 154 Inlägg
10 maj 2011
Hej. lägger utan tvekan min röst på LG X2.har nyss bytt från htc desier till just LG. och skilnaden är enorm på allt:) säkert 3ggr så bra kamera på. LG:n och mycket snabbare, battre skärm osv:)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Svetsare
3 150 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Hej. lägger utan tvekan min röst på LG X2.har nyss bytt från htc desier till just LG. och skilnaden är enorm på allt:) säkert 3ggr så bra kamera på. LG:n och mycket snabbare, battre skärm osv:)

Vilken Desire bytte du från? Optimusen står rätt högt upp på listan  smile

tratt
353 Inlägg
11 maj 2011
Har haft en Nexus S sen 2 månader tillbaka. Hade Iphone innan men var sugen på att testa Android.
Reflektioner jag har kring mobilen är att jag personligen tycker den är snabb, är jävligt nöjd med batteritiden på den. Ända direkt negativa jag kan komma på med den är kameran, inte direkt den bästa, dock är blixten bra! Då jag aldrig använder kameran skiter jag i vilket! Kan tilläggas att volymrockern känns plastig!

Sök