Jag kör idag med Galaxy S, den förra modellen. Jag har provat HTC, Xperia mfl. Jag har inte hittat någon mobil som är så pass bra som Galaxy.
LG var snabba ut med sin nya mobil Optimus, detta pga att dom har gått dåligt och känner att dom vill slå sig in på marknaden igen. Men Samsung väntar hellre ut och kommer ut med något som är riktigt bra. Så om man ska jämföra LG och Samsung i prestanda, så ligger nya samsung på topp.
Skärmen på Samsung grymt bra, klarare och färgstarkare än andra mobiler.
Men om man ska jämföra prestanda på dessa:
Samsung LG
1,2GHz 1,0GHz
16GB Minne 8GB minne
1GB Ram Minne 512MB Ram Minne
Nästan dubbla batteritiden på Samsung med.
Jag vet när jag provade LG så blev man irriterad på många olika små saker.
Bla annat när man skulle skriva meddelande och skulle hitta "punkt" för att skriva en punkt var man tvungen att gå in i symbol menyn och hämta punkten. Sen var man tvungen att gå tillbaka innan man kunde skriva vidare.
Små grejer men de är väldigt störande.
Sen skadar de väl inte att läsa vad tidningen M3 hade för slutsats på nya Galaxy:
"Det är sällan vi blir så vansinnigt förälskade i telefoner som vi blev i Samsung Galaxy S II. Ska du köpa en ny telefon, köp den här. Det här är ren kärlek i telefonform." / M3: Samsung Galaxy S II Världens bästa telefon (2011-04-28)
Tycker att de sammanfattar de hela rätt bra
Men går in på Media Markt/elgiganten eller liknande och prova mobilen så ser du.
//Sebastian