Jag tycker väl att det kan vara "lite roligare" med rwd på vintern. Men det beror helt på vad det är för bil, min 960 med automat och volvos slungdiff är ungefär lika rolig som en fwd bil. Den diffar bara i låga hastigheter och kör du över 40 är den svårt att slänga upp den för den enhjular, driver inte på och kastar inte ut röven. Den understyr också eftersom det inte går att "kicka kopplingen"
Men visst, manuell låda och en riktig diff så tror jag du har roligast med RWD.
Men du kommer INTE att ha tråkigt på vintern med en FWD bil. Se bara till att ha en bra handbroms så har du ditt på det gröna. Du kan åka MYCKET bredare med en fwd bil

och om du lär dig bilen så kan du åka långa ställ också.
Har du sen en diff så borde du teoretiskt kunna åka med handbromsen dragen hela tiden och sladda

Det är just att man saknat diffspärr på sina FWD bilar som gör dem svåra för dem vill inte driva på, det är känsligare utan diffspärr på en FWD nämligen, annars lider dem av samma problem som en RWD, dvs att det enhjular nått förbannat och vill inte driva på.
Senast redigerat av AcesHigh666 (8 maj 2011)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.