Deutsch-style skrev:
AcesHigh666 skrev:
Och en astra är mycket bättre?

eller en gammal golf 3? skulle inte tro det

Allt handlar om vad man föredrar och personligen gillar jag RWD bättre för att det är lättare att åka på långa fina ställ, man behöver inte köra så fort för att det ska gå

Men som jag skrivit tidigare så är vissa RWD bilar väldigt tråkiga, t.o.m i klass med FWD bilar.
Dock tror jag en FWD bil med låst diff eller en bra diffspärr gör att du kan åka betydligt längre och fetare ställ. Jag har åkt över 90 grader med en fwd bil och klarat av att häva stället :9 och det är inte bullshit

ja tror dej klart man kan åka o ha skojj me fwd.men de ja menade längre upp i tråden var att jag verkligen kännt skräck av att åka på snöig bana. spec vintern 2010 då dom inte plogade snön. så fort de dyker upp en nerförsbacke med kurva på landsväg så åker man zick sack.
Det har ingenting med drivningen att göra, tappa grepp i en konstant hastighet har inget med drivingen att göra, endast vilket grepp du har, antingen var det snorhalt, eller så körde du på skitdäck. Samma sak hade hänt oavsett om det var en RWD eller en 4wd.
Tappa grepp med en rwd? styr emot och släpp gasen(funkar inte alltid att släppa gasen, man kan snurra om man ger det i vissa situationer)
Tappa med en FWD, släpp gasen och styr dit du vill, MEN sväng inte på ratten för mycket, om du tappar i en kurva så vrid endast lite lite extra och släpp gasen och vänta på grepp.
4wd, har inga erfarenheter av det, men kan tänka mig att det blir som en FWD då framhjulen driver. Släpp och vänta på grepp.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.