3215
Sök

Alla ni med framhjulsdrift på vintern!!

5 198 Inlägg
9 maj 2011
#21
jag brukar säga så här. Kan du inte sladda å ha roligt med framhjulsdrift så lämna tillbaks körkortet.

379 Inlägg
9 maj 2011
#22
Bullet--- skrev:
Deutsch-style skrev:
kom ihåg att fwd är livsfarligt under dåliga väglag. höll på att dö ett x antal gånger me opeln i vintras haha.
menas ja åker säkert i pappas merca.

låter som du inte kan kontrollera framhjulsdrift roll

här har du en film då ja kontrollerar framhjulsdrift ..men de suger med fwd ändå
http://www.youtube.com/watch?v=KsnzeJmsu64
Senast redigerat av Deutsch-style (9 maj 2011)

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

379 Inlägg
9 maj 2011
#23
AcesHigh666 skrev:
Deutsch-style skrev:
kom ihåg att fwd är livsfarligt under dåliga väglag. höll på att dö ett x antal gånger me opeln i vintras haha.
menas ja åker säkert i pappas merca.

Hoppas det är ironi du skriver.

Annars ska du lämna in körkortet direkt smile

ne ja skojjar inte..men komihåg att det ären skrammlig 20år gammal lätt opel ja kör om vintern oxo de inte så kul när de ligger 20 cm snö på banan o bilen styr o har sig

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
9 maj 2011
#24
Och en astra är mycket bättre? wink eller en gammal golf 3? skulle inte tro det smile Allt handlar om vad man föredrar och personligen gillar jag RWD bättre för att det är lättare att åka på långa fina ställ, man behöver inte köra så fort för att det ska gå smile Men som jag skrivit tidigare så är vissa RWD bilar väldigt tråkiga, t.o.m i klass med FWD bilar.

Dock tror jag en FWD bil med låst diff eller en bra diffspärr gör att du kan åka betydligt längre och fetare ställ. Jag har åkt över 90 grader med en fwd bil och klarat av att häva stället :9 och det är inte bullshit smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

379 Inlägg
9 maj 2011
#25
AcesHigh666 skrev:
Och en astra är mycket bättre? wink eller en gammal golf 3? skulle inte tro det smile Allt handlar om vad man föredrar och personligen gillar jag RWD bättre för att det är lättare att åka på långa fina ställ, man behöver inte köra så fort för att det ska gå smile Men som jag skrivit tidigare så är vissa RWD bilar väldigt tråkiga, t.o.m i klass med FWD bilar.

Dock tror jag en FWD bil med låst diff eller en bra diffspärr gör att du kan åka betydligt längre och fetare ställ. Jag har åkt över 90 grader med en fwd bil och klarat av att häva stället :9 och det är inte bullshit smile

ja tror dej klart man kan åka o ha skojj me fwd.men de ja menade längre upp i tråden var att jag verkligen kännt skräck av att åka på snöig bana. spec vintern 2010 då dom inte plogade snön. så fort de dyker upp en nerförsbacke med kurva på landsväg så åker man zick sack.

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
9 maj 2011
#27
Deutsch-style skrev:
AcesHigh666 skrev:
Och en astra är mycket bättre? wink eller en gammal golf 3? skulle inte tro det smile Allt handlar om vad man föredrar och personligen gillar jag RWD bättre för att det är lättare att åka på långa fina ställ, man behöver inte köra så fort för att det ska gå smile Men som jag skrivit tidigare så är vissa RWD bilar väldigt tråkiga, t.o.m i klass med FWD bilar.

Dock tror jag en FWD bil med låst diff eller en bra diffspärr gör att du kan åka betydligt längre och fetare ställ. Jag har åkt över 90 grader med en fwd bil och klarat av att häva stället :9 och det är inte bullshit smile

ja tror dej klart man kan åka o ha skojj me fwd.men de ja menade längre upp i tråden var att jag verkligen kännt skräck av att åka på snöig bana. spec vintern 2010 då dom inte plogade snön. så fort de dyker upp en nerförsbacke med kurva på landsväg så åker man zick sack.

Det har ingenting med drivningen att göra, tappa grepp i en konstant hastighet har inget med drivingen att göra, endast vilket grepp du har, antingen var det snorhalt, eller så körde du på skitdäck. Samma sak hade hänt oavsett om det var en RWD eller en 4wd.

Tappa grepp med en rwd? styr emot och släpp gasen(funkar inte alltid att släppa gasen, man kan snurra om man ger det i vissa situationer)

Tappa med en FWD, släpp gasen och styr dit du vill, MEN sväng inte på ratten för mycket, om du tappar i en kurva så vrid endast lite lite extra och släpp gasen och vänta på grepp.

4wd, har inga erfarenheter av det, men kan tänka mig att det blir som en FWD då framhjulen driver. Släpp och vänta på grepp.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

LTJD
192 Inlägg
9 maj 2011
#28
speedfreak racing skrev:
mycket handbroms slitage blir de wink

Kan man köra FWD så behöver man inte använda handbromsen, vänsterpeta.

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET

Offroad Racing
3 122 Inlägg
9 maj 2011
#29
AcesHigh666 skrev:
4wd, har inga erfarenheter av det, men kan tänka mig att det blir som en FWD då framhjulen driver. Släpp och vänta på grepp.

Nope, gasen i botten o styr dit du vill åka. (och hoppas på att motorn orkar tillräckligt för att få hjulen att släppa)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
9 maj 2011
#30
henke_99 skrev:
AcesHigh666 skrev:
4wd, har inga erfarenheter av det, men kan tänka mig att det blir som en FWD då framhjulen driver. Släpp och vänta på grepp.

Nope, gasen i botten o styr dit du vill åka. (och hoppas på att motorn orkar tillräckligt för att få hjulen att släppa)

Jag tänkte ju mer på en att ta sig ur en knipa smile inte att åka brett. I sånna fall är jag med dig helt smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Smålänning
7 887 Inlägg
9 maj 2011
#31
Köp hem ett lager bromsbelägg och lär er vänsterbromsa! Roligare går itne ha i en FWD smile Är lite knivigt i början, men äckligt jävla skoj när tekniken sitter smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 471 Inlägg
9 maj 2011
#32
henke_99 skrev:
AcesHigh666 skrev:
4wd, har inga erfarenheter av det, men kan tänka mig att det blir som en FWD då framhjulen driver. Släpp och vänta på grepp.

Nope, gasen i botten o styr dit du vill åka. (och hoppas på att motorn orkar tillräckligt för att få hjulen att släppa)

nja beror lite på vad man sitter i för kälke,, gammla s4 å s2or är så djävulskt understyrda,, så man måste  bryta i bilen för de ska åka brett,, skit trista tycker JAG wink

å till alla som nu ska komma å säga motsatsen så NEJ jag hanterar den inte bra, har aldrig påstått det heller wink , men en 4x4 cossy trivdes jag bra i den gjorde som jag ville,, stampa på gasen å styra,,
skulle vilja testa en subba å evo,, de har jag bara hört gott om smile


537 Inlägg
9 maj 2011
#33
kan vara skitkul med framhjulsdrift. http://www.garaget.org/?car=171504&image=1750352
det går rätt fort på denna bild faktiskt och även brett. har du plats så behöver du inte ens använda handbroms om du har rätt fart. brukar slänga ut baken genom att svänga åt fel håll först och styra med gasen. men testa inte innan du känner bilen. lek dig fram på en parkering eller liknade först.
Är rätt många som har svarat vettiga svar redan.

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

Avstängd
46 Inlägg
10 maj 2011
#34
Bara man kan vänsterbromsa och använda handbromsen rätt så finns det inget roligare på vintern än framhjulsdrift.
Personligen tycker jag att turbodiesel bilar är bäst, man behöver inte varva så mycket för att vänsterbromsa å det finns ork i motorn hela tiden tongue
Folk glodde som f*n i vintras när jag kom över stan på häng i min gamla caddy 88a med kåpa och allt hehe wink

1 482 Inlägg
10 maj 2011
#35
Förstår inte riktigt vitsen med att sladda på vintern... Roligare på torr asfalt på sommaren jue smile

BLT Service
Theracords Music Label

Avstängd
46 Inlägg
10 maj 2011
#36
Noxxer skrev:
Förstår inte riktigt vitsen med att sladda på vintern... Roligare på torr asfalt på sommaren jue smile

Håller fullkomligt med dig men har man inte råd med en riktigt brutal bil med massa hästar får man nöja sig med det tongue

Ointresserad.
936 Inlägg
10 maj 2011
#37
Morsans toyota var en riktigt giftig vinterpulka.

Teabag appreciation club.

2 230 Inlägg
10 maj 2011
#38
har kul i båda två beror lite på vad man vill ^^ vill man åka fort på isbanan så föredrar jag FWD men ska man ha kul å åka brett då äre volvon som gäller smile  (detta är utan isdäck dvs)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Offroad Racing
3 122 Inlägg
10 maj 2011
#39
AcesHigh666 skrev:
henke_99 skrev:
AcesHigh666 skrev:
4wd, har inga erfarenheter av det, men kan tänka mig att det blir som en FWD då framhjulen driver. Släpp och vänta på grepp.

Nope, gasen i botten o styr dit du vill åka. (och hoppas på att motorn orkar tillräckligt för att få hjulen att släppa)

Jag tänkte ju mer på en att ta sig ur en knipa smile inte att åka brett. I sånna fall är jag med dig helt smile

Det gäller även då... (släpper man gasen så understyr det, och resultatet blir därefter)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 maj 2011
#40
Jag måste prova en 4wd i halka någon gång för att testa smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.


Sök