4302
Sök

Köpa från billebro?

535 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Tjena, jag undrar om det verkligen är bra saker dom har? Det verkar ju skitbilligt. Köpte lite grejer hos brl för ett tag sen, och tänkte fortsätta köpa lite högtalare till hatthyllan, samt ett slutsteg. Då tänkte jag detta kanske http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ;PRID=4347 är det dugligt? Med tanke på priset, eller med tanke på alla priser dom har... På brl kommer man inte upp till 4 6x9:or och ett 4-kanals steg för den penningen direkt.

16 197 Inlägg
12 maj 2011
tror du själv att de e bra saker för dom pengarna?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
12 maj 2011
Om du hade använt SÖK funktionen här inne hade du fått upp många trådar om detta. I alla trådar står det köp...ELLER INTE! *köp är alltså irroni*

535 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Om du hade använt SÖK funktionen här inne hade du fått upp många trådar om detta. I alla trådar står det köp...ELLER INTE! *köp är alltså irroni*

sorry, tänkte mig inte för innan jag startade... så med andra ord ska jag skita i billebro, okej...

6 851 Inlägg
12 maj 2011
Evil: Kan vi inte skaffa oss varsina 2x21" och deras rek. steg och sedan spöa alla i dB drag? Vi som ändå får köra i det då vi har rätt/mängd dämpmaterial m.m -smile

6 851 Inlägg
12 maj 2011
Fismumriken skrev:
TT-Avant skrev:

sorry, tänkte mig inte för innan jag startade... så med andra ord ska jag skita i billebro, okej...

RÄTT

16 197 Inlägg
12 maj 2011
TT-Avant skrev:
Evil: Kan vi inte skaffa oss varsina 2x21" och deras rek. steg och sedan spöa alla i dB drag? Vi som ändå får köra i det då vi har rätt/mängd dämpmaterial m.m -smile

haha.. bygga horn då oxå eller?`

6 851 Inlägg
12 maj 2011
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

haha.. bygga horn då oxå eller?`

Självklart! Och STORA dekaler på bilarna med rätt text oxå.

535 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare

6 851 Inlägg
12 maj 2011
Vad har du i fram i bilen och vad är det för bil?

535 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Orginalljud fram. Inte hunnit köpa mer... Uppgraderar ganska sakta men säkert. En volvo s40 -98. Högtalare vid instrumentpanelen och i framdörrarna bara. Som också ska uppgraderas så småningom. I skuffen står det en låda med 2 st rockford 12:or som drivs av ett DLS steg.

16 197 Inlägg
12 maj 2011
Fismumriken skrev:
Orginalljud fram. Inte hunnit köpa mer... Uppgraderar ganska sakta men säkert. En volvo s40 -98. Högtalare vid instrumentpanelen och i framdörrarna bara. Som också ska uppgraderas så småningom. I skuffen står det en låda med 2 st rockford 12:or som drivs av ett DLS steg.

då byter man framsystem FÖRST å ett slusteg till de..

535 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Fismumriken skrev:

Är de smartast? För nu kommer det ju ingen diskant eller mellanregister bakifrån...

6 851 Inlägg
12 maj 2011
evilaudio skrev:
Fismumriken skrev:

Kan inte mera en att hallå med. Att sätta in 6x9 bak kommer inte direkt att tillföra ett skit, mer en att det blir just skit. Börja fram och bygg bakåt.

16 197 Inlägg
12 maj 2011
Fismumriken skrev:
evilaudio skrev:
Fismumriken skrev:

Är de smartast? För nu kommer det ju ingen diskant eller mellanregister bakifrån...

å varför vill man ha ljud bakom ryggen?   brukar du stå me ryggen mot scenen när du går på konsert elle när du kollar på tv?

ljudet ska komma framifrån.   man ska max har lite "utfyllnad" bak.. och basen ska inte höras. den ska kännas.

535 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Okej då får det bli så:)

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
12 maj 2011
Står du ofta med ryggen mot bandet när du är på konsert?

EDIT: Att skriva på MSN samtidigt som man gör ett inlägg kan innebära att man missa flera svar wink
Senast redigerat av ExtraKim (12 maj 2011)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

16 197 Inlägg
12 maj 2011
ExtraKim skrev:

långsam som vanligt..tongue

6 851 Inlägg
12 maj 2011
Fismumriken skrev:
evilaudio skrev:
Fismumriken skrev:

Vart sitter du då? Bak eller fram?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
12 maj 2011
evilaudio skrev:
ExtraKim skrev:

långsam som vanligt..tongue

Va f-n, under tiden som jag editerar så är du framme igen!

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök