5975
Sök

BMW 318i E30‏ Årsmod. 1988 - Som vinterbil/sladdbil?

853 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Hej.

Har fått ett bra erbjudande av en släkting som har en BMW 318i E30‏ från -88 stående. Besiktad och skattad. 19 000 tusen mil. Till ett förmånligt pris.

Då jag vill har en bakhjulsdriven bil till vintern och sladda runt med, som resten av kompis kretsen gör med sina kärror, tänkte jag fråga er om denna kommer att duga? 112 hästar och ganska lätt.

Go' kväll på er! big_smile

Johannes
Senast redigerat av Johanness (12 maj 2011)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 maj 2011
E30 är mycket sladdvänlig vilket gör att den duger utmärkt till det du söker, kom dock ihåg att den är lätt i baken även om du kör till vardags: Det finns tryggare vinterbilar om vi säger som så. Men den duger utmärkt på vintern, till både nytta och nöje.

112hp är inte mycket, men å andra sidan behöver du inte så mycket effekt i halka heller. Är den billig och i ok skick så slå till, läs dock begagnatguiden för E30 först på www.autopower.se så har du lite att gå efter. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 maj 2011
Köp. E30 är pigga små bestar big_smile Klarar man att sladda runt i en tung Volvo 740 med samma effekt som en 318 borde 318 vara dubbelt så rolig big_smile
Senast redigerat av Slash (12 maj 2011)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

853 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
E30 är mycket sladdvänlig vilket gör att den duger utmärkt till det du söker, kom dock ihåg att den är lätt i baken även om du kör till vardags: Det finns tryggare vinterbilar om vi säger som så. Men den duger utmärkt på vintern, till både nytta och nöje.

112hp är inte mycket, men å andra sidan behöver du inte så mycket effekt i halka heller. Är den billig och i ok skick så slå till, läs dock begagnatguiden för E30 först på www.autopower.se så har du lite att gå efter. smile

Tack för tipsen!

853 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Slash skrev:
Köp. E30 är pigga små bestar big_smile Klarar man att sladda runt i en tung Volvo 740 med samma effekt som en 318 borde 318 vara dubbelt så rolig big_smile

Jasså, är den pigg trots sina 112 hästar? Trodde den skulle vara slö som attans. Hur kan det komma sig?

Sen så tänker jag använda den som bruksbil, tror du det kommer att fungera? Kommer att sälja av Audi Coupen jag har nu.

1 435 Inlägg
13 maj 2011
Om det är en fräsch kaross så släng i en 318is maskin sen, då får du en fyra med 140 häst som går gött smile

Sök