Har vi några Poliser som är medlemmar eller bilintresserade här på garaget ??

ViiiC
17 maj 2011 · 395 Inlägg

Fellow skrev:
Jag ska söka till Polisskolan i höst och tänker bli polis. Finns alldeles för lite poliser i detta land.

Nice en trevlig och bilintresserad, detta kan behövas! smile

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook
endorfinslaven
18 maj 2011 · 671 Inlägg

Kan nog tycka att våra Poliser är lite överspända och har någon form av annorlunda psykisk status.

Har ni märkt hur avslappnade engelska poliser är när de gatpatrullerar, de är även trevliga.
Man behöver inte gå runt och spela allan...

Nu är det väl så att man oftasdt möter trafikpoliser o andra patrullerande hövdingar.
Jag har inget med kontorsfolket o göra men när man blivit stoppad av tex. Krimmbilar så är de mer avslappnade och pratar på ett intelligent och välformulerat vis. OK att Krimmare har o göra med tynge brottslingar och kanske inte är några puppskallar... De blir inte helgalna över en bil som går på tvären...

Fellow
18 maj 2011 · 1 581 Inlägg

horbybonnen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-8ae32ec8192a092347e60f9e05ce9546.jpg

Det där är bara tragiska fjortisar som sätter på sina bilar.

Fellow
18 maj 2011 · 1 581 Inlägg

ViiiC skrev:

Fellow skrev:
Jag ska söka till Polisskolan i höst och tänker bli polis. Finns alldeles för lite poliser i detta land.

Nice en trevlig och bilintresserad, detta kan behövas! smile

Tackar=)

ViiiC
19 maj 2011 · 395 Inlägg

Fellow skrev:

horbybonnen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-8ae32ec8192a092347e60f9e05ce9546.jpg

Det där är bara tragiska fjortisar som sätter på sina bilar.

HAHahah eller den gamla vanliga, serie tidnings pojken som pissar på polisen... ja ganska trist men men...

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook
Uttelito Kung
21 maj 2011 · 603 Inlägg

ViiiC skrev:

Fellow skrev:

horbybonnen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-8ae32ec8192a092347e60f9e05ce9546.jpg

Det där är bara tragiska fjortisar som sätter på sina bilar.

HAHahah eller den gamla vanliga, serie tidnings pojken som pissar på polisen... ja ganska trist men men...

Du menar kalle? ja den sätter alla bönder på sina bilar, det kan vara allt från polisen, skattemyndigheten till olika bil eller lag märken tongue

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
RobstaH1 Boys always go faster
30 maj 2011 · 425 Inlägg

Kanske lite off-topic, men i vintras när jag å ett par polare var ute å lekte i en rondell lite bortom "huvudleden" där det inte gick några bilar, kom en snutbil ner, fråga va vi gjorde osv, när dom åkte därifrån tog dom ett varv i rondellen på fyrhjulshäng med V70n smile dock han vi ej få med det på bild/film men vittnen finns ifall ni inte tror mig ^^,

Det är när det går över 200 , som livet börjar bli spännande....
Min projekt-tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=210317
Volvo 945 LTT "Turbo-Skåpet" (1997)
Volvo 740 Turbo "So-Fine Englund Edition" (1990)
ViiiC
30 maj 2011 · 395 Inlägg

RobstaH1 skrev:
Kanske lite off-topic, men i vintras när jag å ett par polare var ute å lekte i en rondell lite bortom "huvudleden" där det inte gick några bilar, kom en snutbil ner, fråga va vi gjorde osv, när dom åkte därifrån tog dom ett varv i rondellen på fyrhjulshäng med V70n smile dock han vi ej få med det på bild/film men vittnen finns ifall ni inte tror mig ^^,

hahah sånt händer nästan aldrig, men jag tror dig... jag va på ett street race 2002-2003 och det va 2 poliser som dök upp och såg hur välorganiserat det va så lät de allt vara och åkte vidare.... dels för att vägen va spärrad och de inte kunde ta sig igenom men de ringde inte förstärkning eller gav heller inte böter till de som stod parkerade snett över vägen etc.... en av de 2 poliser sa: det spelar ingen roll om vi stannar här eller ber er att åka vidare för då fortsätter ni och kör på andra vägar som kan innebära en fara för trafik... då detta va på en nyasfalterad raka som ingen åkte på

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook
peegee Forummoderator
30 maj 2011 · 2 924 Inlägg

RobstaH1 skrev:
Kanske lite off-topic, men i vintras när jag å ett par polare var ute å lekte i en rondell lite bortom "huvudleden" där det inte gick några bilar, kom en snutbil ner, fråga va vi gjorde osv, när dom åkte därifrån tog dom ett varv i rondellen på fyrhjulshäng med V70n smile dock han vi ej få med det på bild/film men vittnen finns ifall ni inte tror mig ^^,

Javisst förekommer sånt, finns många exempel... alla är vi människor, med och utan leksinne/bilntresse/plikttrogenhet. Underbart!

Men oavsett vad Polisen gör, så betyder inte det att den skilde personen får bryta mot lagen, som Polisen har till uppgift att kontrollera men givetvis bör de vara föredömme även om lite "oskyldig" lägre nivå är nyttigt ibland.

Och ja, detta var Off-topic!

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
careau
30 maj 2011 · 1 624 Inlägg

"Vaktkonstapeln" ?

Eisenhut
30 maj 2011 · 1 827 Inlägg

careau skrev:
"Vaktkonstapeln" ?

Är just vaktkonstapel dvs inte polis. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
careau
30 maj 2011 · 1 624 Inlägg

Eisenhut skrev:

careau skrev:
"Vaktkonstapeln" ?

Är just vaktkonstapel dvs inte polis. wink

Stod på hans presentation att han jobbade hos Polisen i Örebro innan, men okej wink

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 juni 2011 · 5 753 Inlägg

RobstaH1 skrev:
Kanske lite off-topic, men i vintras när jag å ett par polare var ute å lekte i en rondell lite bortom "huvudleden" där det inte gick några bilar, kom en snutbil ner, fråga va vi gjorde osv, när dom åkte därifrån tog dom ett varv i rondellen på fyrhjulshäng med V70n smile dock han vi ej få med det på bild/film men vittnen finns ifall ni inte tror mig ^^,

Har faktiskt också varit med om att polisen har bjudit lite på sig själv...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Eisenhut
2 juni 2011 · 1 827 Inlägg

careau skrev:

Eisenhut skrev:

careau skrev:
"Vaktkonstapeln" ?

Är just vaktkonstapel dvs inte polis. wink

Stod på hans presentation att han jobbade hos Polisen i Örebro innan, men okej wink

Det beror på att en vaktkonstapel är civilanställd för att arbeta på arresten. Jobbar för polisen men är civilanställd arrestpersonal och inte polis. Så har vi rett ut begreppen också smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Vaktkonstapeln
17 juli 2011 · 51 Inlägg

Jag är inte polis. Jag är inte arrestvakt. Jag är stämningsman. smile

Volvo S40 T4 "Saint Croix Engineering" (1999)
RD_87 Skrotsamlare
17 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Vaktkonstapeln skrev:
Jag är inte polis. Jag är inte arrestvakt. Jag är stämningsman. smile

Är det samma sak som delgivningsman? Lär ju vara kul yrke vid vissa tillfällen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Vaktkonstapeln
17 juli 2011 · 51 Inlägg

RD_87 skrev:

Vaktkonstapeln skrev:
Jag är inte polis. Jag är inte arrestvakt. Jag är stämningsman. smile

Är det samma sak som delgivningsman? Lär ju vara kul yrke vid vissa tillfällen.

Det stämmer bra det. smile

Volvo S40 T4 "Saint Croix Engineering" (1999)
Malkurrag
17 juli 2011 · 415 Inlägg

När min bil gick sönder och jag inväntade en polare som skulle komma och bogsera hem mig så stannade en polisbil bakom mig och starta sina sirener så folk lättare skulle se mig då det snöade och var mörkt ute. Jag hade satt ut varningstreangel och allt så dom ville bara hjälpa mig smile

Noxxer
17 juli 2011 · 1 482 Inlägg

Jag gillar inte poliser.. Bra att dom finns och hoppas dom hjälper folk i knipa. Mig och mina vänner har dom dock aldrig hjälpt eller skyddat, snarare motsatt.

BLT Service
Theracords Music Label
RD_87 Skrotsamlare
18 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Poliser är väl ungfär som resten av befolkningen ≈ 80% idioter. tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang