5434
Sök

Bilradio antenn monterad inne i bilen

658 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Hej.... jag har skitkass motagning på min nyinköpta JVC och min förra oxå en JVC den var det bra radiomotagning på men inte denna och jag har testat o jorda den extra men inge bättre. jag har inte den bästa antennen några spröt inne i bilen vid rutan. Men funderar på om min antennkabel inte når in riktigt i stereons hål för förra den satt en bit utanför med en sladd denna är direkt i stereon så att säga.

Tänkte oxå fråga annars i värsta fall kan man köpa en typ hajfena antenn o sen montera den i t.ex hatthyllan lite diskret , skulle inte det funka eller en kort antennspröt där bakom nackstödet måste ju funka eller?

658 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Okej men om man bara tar ett antennspröt o lägger i bilen bara nånstans o testar eller måste den sitta utanpå bilen?

Smålänning
7 887 Inlägg
16 maj 2011
Bästa mottagning får du med antenne mitt på taket, men varför itn sätta den på bakluckan, som på så många andra bilar.. Så mycket tycker inte jag det skämmer.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

747 Inlägg
16 maj 2011
Här har du en antenn som bör uppfylla dina kriterier!

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … nline.html

/ Toni Larsson

658 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Ojj va dyr den är sad  ja jag såg den tidigare på brl hemsida, men tänker nog först kolla om verkligen kontakten går ion i steropns antennutag o tar kontakt där riktigt., Sen gå på o testa nån vanlig antennspröt men inne i bilen liggandes bara få se....

Sök