Audi A4 1.8T quattro eller Bmw 325/330 e90?

wallingstam
23 maj 2011 · 474 Inlägg

Tjenare!
Har kommit lite på det klara mellan vilka bilar det står när M3an blir såld.

Dock så är jag fortfarande vääääldigt kluven mellan dessa då jag anser bmwn vara "roligare", dock aldrig kört en e90. Men pga rwd och bra chassie.

Men audin är ju en turbomotor vilket jag ser som en stor fördel pga sin respons på chipp. Jag vill gärna ha så bra klipp i bilen som det går för vettig peng, och på en sugmotor så går det ju inte att göra så mycket, därför väger audin rätt tungt.

Då är frågan, hur mycket håller en 1.8t alt. 2.0t för innan man lär börja byta vitala delar?
Dyrt med turbokitt till dessa (som är driftsäkra!!!)?

För/nackdelar med bägge bilarna är mer än välkomna!

Tack å tack smile

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
CarpeDiem German Engineering
23 maj 2011 · 9 082 Inlägg

Inte länge du har haft M3:an tongue Audis turbomotorer är hållbara, sen är det klart att man måste byta delar om man ska trimma mkt tongue

Vad har du för budget då smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
wallingstam
23 maj 2011 · 474 Inlägg

Blev av med körkortet efter ett par veckor, så den står bara och kostar massa just nu. Därav säljs den, annars hade jag haft kvar den smile

Strax över 100 lakan hade jag tänkt mig. Brukar alltid pruta väldigt hårt på bilar så 120.000 klassen är väl max typ.

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Rquired Allmänt envis
23 maj 2011 · 12 512 Inlägg

En tidig E90 är både modernare, som du själv sa roligare, och billigare i drift än en Audi A4. Visst en 1.8t går att trimma, men 325i är såpass mycket starkare original att det krävs en del för att den lilla fyran skall komma ikapp: Och det påverkar livslängden som du skrev...

Varför inte gå ner i samma modellålder som A4 B6/B7 fast med ett BMW-emblem istället? En riktigt fin 330i E46 eller kanske till och med en Alpina B3 går att hitta i den prisklassen, särskilt den senaste är mycket pulver och utrustning för pengarna. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
wallingstam
23 maj 2011 · 474 Inlägg

Vill ha en bra blandning av komfort, sport och modernitet så då känns e46 nästan lite gammalt, har ju redan haft 2 st. smile

Så nu får det bli något som är relativt nytt när jag väl byter.

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
XorcessX
25 maj 2011 · 709 Inlägg

finns fina utrustade a4er i 120tusen klassen! känns som en vettigare bil en bmw´n då dom är välprövade och omtyckta

Senast redigerat av XorcessX (25 maj 2011)

BMW 530i (2001)
BMW 540iA (1993)
wallingstam
9 juni 2011 · 474 Inlägg

Om man skulle börja leka lite med audin, närmare bestämt mosa i ett turbokitt, så man hamnar lite uppåt 300 häst, håller allt för det? Har hört att ska man över 300 hk så är det nya stakar som gäller

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang