Sälja bil till engelsmän?

kokkaburra
24 maj 2011 · 99 Inlägg

Tjenare, har min 945a ute på annons och fick ett svar från en viss "David Gooderham"

Han skrev först antagligen via google translate,

Hallå där,

Jag är David, jag är intresserad av att köpa bil och jag kommer att älska att veta det senaste priset du ska sälja den och även den nuvarande skick på bilen, jag kommer att uppskatta om du kunde skicka mig mer bild av det

Ser fram emot att läsa från dig snart
Hälsningar


Sedan fick jag svaret,

Hi

Its so good to read back from you now. am David, 60 years old man from UK, am navy and right now am on the  ship which i can't communicate through phone calls, the  only way i can communicate is via email and i will appreciate if you understand that and if you would have to call me it as to be in evening time because its prohibited to use phone here, my number is +447024039829.

because of the inconveniences, am bidding  6,000kr for the car and since am not there, i will be paying you through paypal, paypal as partner with a shipping agent company in U.K  and after you have received your money , the shipping agent will come there the pick up the car

Let me know if this is ok with you and if you have any questions you want to ask.
regards



Han menar ju på att betala via paypal vilket verkar seriöst men luktar fortfarnde mygel över detta...  Tacksam för svar!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 maj 2011 · 14 077 Inlägg

kokkaburra skrev:
Tjenare, har min 945a ute på annons och fick ett svar från en viss "David Gooderham"

Han skrev först antagligen via google translate,

Hallå där,

Jag är David, jag är intresserad av att köpa bil och jag kommer att älska att veta det senaste priset du ska sälja den och även den nuvarande skick på bilen, jag kommer att uppskatta om du kunde skicka mig mer bild av det

Ser fram emot att läsa från dig snart
Hälsningar


Sedan fick jag svaret,

Hi

Its so good to read back from you now. am David, 60 years old man from UK, am navy and right now am on the  ship which i can't communicate through phone calls, the  only way i can communicate is via email and i will appreciate if you understand that and if you would have to call me it as to be in evening time because its prohibited to use phone here, my number is +447024039829.

because of the inconveniences, am bidding  6,000kr for the car and since am not there, i will be paying you through paypal, paypal as partner with a shipping agent company in U.K  and after you have received your money , the shipping agent will come there the pick up the car

Let me know if this is ok with you and if you have any questions you want to ask.
regards



Han menar ju på att betala via paypal vilket verkar seriöst men luktar fortfarnde mygel över detta...  Tacksam för svar!

Det finns fler trådar om detta på garaget. Detta är med största sannolikhet bluff!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Rayya
24 maj 2011 · 876 Inlägg

För faan gör inga affärer med dessa människor.(Bara en varning)

Volvo V70n "Likeface" (2001)
zoopåse
24 maj 2011 · 1 171 Inlägg

Varför vill han köpa en bil för 6000kr från sverige?
Varför skriver han hur gammal han är?
Varför översätter han engelska till svenska?

Det finns massor med frågor man kan ställa sig om varför och vem som egentligen skulle tjäna på den här affären. Det hela kommer utmynna i att han vill att du ska lägga ut pengar till frakten till hans "shipping agent" som i själva verket är honom själv. De pengarna han ska föra över kommer du inte åt.

Panzar_Audi
24 maj 2011 · 820 Inlägg

Polaren fick ett mail från en engelsk "David" någonting på sin 240 som låg ute för ca 10k, skit i han.

Om man säger
DalleRacing
24 maj 2011 · 1 738 Inlägg

satt senast idag o kollade priser på bilar i UK, allt man hittar på deras försäljnings sidor är typ 4 gånger billigare än här i sverige! Så frågan är varför de vill köpa en bil här för 80 000 när de får den för 25 000 i sitt egna hemmland?

Har själv fått dessa sms vid försäljning men då var det en kille som jobbade på en oljeplattform i bermuda triangeln så han kunde inte komma o kolla på den utan var villig att sätta in pengarna via paypal + fraktkostnaden. Så bilen vill dom alltså inte åt utan det är pengarna DU betalar för frakten sen som han vill åt! Lättförtjänta 10 000 ungefär alltså wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Tjockarn Too School for cool
24 maj 2011 · 110 Inlägg

En polare fick sånt där mail, slutade med att hans 745 som va värd runt 5-6000 MAX (vinter pris!!!! alltså högre) o den va riktigt skabbig men han fick in 15lax på paypal kontot och bilen fraktades, inget mysko alls. Han litade på det eftersom det var Paypal.. Dock har jag varit med om att det är otroligt lätt att ta tillbaks pengar genom paypal (gjort det lätt) så jag skulle inte lita på det heller.. Var bara att ringa o säga att man inte fått något eller att det är någon annan som betalat med ens kort och vips så har man pengarna tillbaks smile

Så OM du nu ska göra det, se till att få pengar på kontot och ta sedan ut dom därifrån direkt och skriv under ordentligt, kan även vara bra att fotografera (?) när bilen hämtas smile

Senast redigerat av Tjockarn (24 maj 2011)

DalleRacing
24 maj 2011 · 1 738 Inlägg

Är man intresserad av en bil så kommer man o kollar på den!!! en flygbiljett kostar inte mycket tur/ retur över en dag

PUNKT SLUT

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Panzar_Audi
24 maj 2011 · 820 Inlägg

940RDALLE skrev:
Är man intresserad av en bil så kommer man o kollar på den!!! en flygbiljett kostar inte mycket tur/ retur över en dag

PUNKT SLUT

Det är jävligt sant, eller så åker man till Tyskland och köper en bil med ratten på rätt sida big_smilewink

Om man säger
caromania Forummoderator
24 maj 2011 · 9 296 Inlägg

Kräv att få pengarna "as a gift". Case closed.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
DalleRacing
24 maj 2011 · 1 738 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

940RDALLE skrev:
Är man intresserad av en bil så kommer man o kollar på den!!! en flygbiljett kostar inte mycket tur/ retur över en dag

PUNKT SLUT

Det är jävligt sant, eller så åker man till Tyskland och köper en bil med ratten på rätt sida big_smilewink

+1 wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
RD_87 Skrotsamlare
24 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Man får ju såna mail på varenda biljävel1 Jag försökte sälja papper på en 240 -75 och man fick bilen på köpet för 600:-, fick ett mail från england på den med! Vem fan importerar en reservdelsbil!? Det förstod man ju att det var bluff.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Spelis
25 maj 2011 · 1 926 Inlägg

förmodligen bluff, en biljett tur&retur kosta 150 spänn när jag var i London och det borde man kunna kosta på sig om man ska köpa en bil..

worlax
25 maj 2011 · 280 Inlägg

bluff, skit i det!

Tjockarn Too School for cool
25 maj 2011 · 110 Inlägg

Spelis skrev:
förmodligen bluff, en biljett tur&retur kosta 150 spänn när jag var i London och det borde man kunna kosta på sig om man ska köpa en bil..

En volvo är inte värd den tiden fattar du väl, gubbjävel wink

Adam krängde ju iväg sin 745a utan problem och de va ju så där.

Dock inget man skulle göra själv men..

Thorssa
25 maj 2011 ·

Hur kan man ens tro att en engelsman är intresserad av en i deras ögon felstyrd gammal Volvo?

SibbSon Mr. AUDI !
25 maj 2011 · 642 Inlägg

jag har fått detta mail 3ggr totalt på 2 år.................

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Panzar_Audi
25 maj 2011 · 820 Inlägg

SibbSon skrev:
jag har fått detta mail 3ggr totalt på 2 år.................

Det borde ju sätta punkt på denna diskussionen tongue

Om man säger
Grabber Dagdrömmare
25 maj 2011 · 2 836 Inlägg

Som jag brukar skriva:

- Vad ska han göra med en vänster styrd bil i England?

Det kan även handla om en reservdels bil om det är en något ovanligt modell/märke men bilar kostar mindre där borta så vad vore vitsen om inte bedrägeri?

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
SibbSon Mr. AUDI !
26 maj 2011 · 642 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

SibbSon skrev:
jag har fått detta mail 3ggr totalt på 2 år.................

Det borde ju sätta punkt på denna diskussionen tongue

lol

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang