7493
Sök

Slänga ut extratank i Volvo 760 Turbo

20 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Tjenare!
Har tänkt slänga ut extratanken på 22 liter från min 760 Turbo. Det är så att det läcker när man tankar närmare fullt och jag anar att det kan vara vid anslutningarna till extratanken.
Sen också värt att ha mer utrymme i skuffen för kommande ljudprojekt smile

Inte så att någon har slängt ut extratanken tidigare och kan dela med sig av erfarenheter och om det är något speciellt man ska tänka på? smile

1 938 Inlägg
25 maj 2011
Har aldrig hört om nån extratank, förklara gärna vart den sitter på bilen och hur den är kopplad. smile

357 Inlägg
25 maj 2011
Jag pluggade bara anslutningarna och slängde bort skiten. Det funkade fint för mig iaf.

562 Inlägg
25 maj 2011
Stahldice skrev:
Tjenare!
Har tänkt slänga ut extratanken på 22 liter från min 760 Turbo. Det är så att det läcker när man tankar närmare fullt och jag anar att det kan vara vid anslutningarna till extratanken.
Sen också värt att ha mer utrymme i skuffen för kommande ljudprojekt smile

Inte så att någon har slängt ut extratanken tidigare och kan dela med sig av erfarenheter och om det är något speciellt man ska tänka på? smile

Sådär är det på min också! även om jag bara har en GL...

Jag funderar på att det kanske kan vara armaturen som rostat igenom så att det läcker, värt att kolla på din också kanske smile

9-5 Aero Sedan -05

20 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Du tänker på armaturen för bränslemätarn?, för den funkar fint för mig så då är det nog inte den som orsakar läckaget..

562 Inlägg
27 maj 2011
Stahldice skrev:
Du tänker på armaturen för bränslemätarn?, för den funkar fint för mig så då är det nog inte den som orsakar läckaget..

Iom att den är gjord av plåt så kan det rosta hål i den... och det är inte jätteovanligt heller

Så det jag ville säga var att det finns möjlighet att det är annat än trasiga slangar/rostiga slangklämmor som gör att det läcker.

Men bara försöka kolla upp vart det läcker smile

9-5 Aero Sedan -05

Sök