Det är väl nackdelen med att bygga en bil som ska se original ut, den blir just "bara en bil" i otränades ögon, medans för en annan är det hur sjukt imponerande bygge som hälst
men det är ju en sport att styla bilar som bara tränade ögon ser
Det är så vackert så man bara vill gråta, o då skojar jag fasen inte!
SJUKT BRA JOBBAT OCH JÄVLIGT SNYGG BIL!
Har suttit o kikat i denna tråden hela kvällen, och, tro mig. Denna tråden har vart den mest värda att kika i hittills! Så JÄVLA klockrent bygge!
All cred till dig Tobbe och till "Garagegrannen"!
MVH Oscar
Ps. Behöver jag nämna att den fick 5 stjärnor?
Man tackar. Skoj att folk gillar denna "original" bil. Ja fan, Garagegrannen ska ha en massa cred. Han har gjort ett mycket bra jobb. Men jag ska hjälpa honom med hans Micra sen. Den blir ball när den blir klar.
GurraG skrev:
Umderbart att se det färdiga resultatet och man tappar ju bara hakan för det blev 1000000 gånger bättre än vad man tänkt sig i huvudet.. dock fällde jag en tår då jag inte varit inne på garaget på länge och sett att du skulle till mantorp.. och gick ju på utställningen försent så jag missade din kärra.. Grattis till ett helt sjukt underbart bygga iallafall
Aha, trist. Det är alltid skoj när det kommer fram folk och vill snacka skit.
Thullen skrev:
Det är väl nackdelen med att bygga en bil som ska se original ut, den blir just "bara en bil" i otränades ögon, medans för en annan är det hur sjukt imponerande bygge som hälst
Exakt.
---
Nu är jag uppe i Älvdalen och hälsar på familj och vänner. Till helgen är det Motor och Musik festivalen här och då tänkte jag att min bil ska få vara med och ställa ut lite på lördagen här på det lokala flygfältet. Kan bli skoj om vädret blir bra.
Det här är jänkeland och moderna bilar är i skaplig minoritet och intresset för bilar med plast är något dämpat, men det ska dock bli skoj om någon kan se vad det är.
jaa lite synd.. planerat några mer utställningar eller träffar i sommar?
Ja som sagt, lutar det åt att jag åker ner till Vallåkra och ställer ut där. Hoppas det går i lås. Sen är det väl inte så mycket träffar och utställningar kvar i sommar?
nja är nog rätt lugnt.. vet att det är en träff här i mina trakter i helgen som brukar kunna bli ganska stor ändå.. läste även att det skulle komma folk från stockholm.. Länk om träffen: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=221826
nja är nog rätt lugnt.. vet att det är en träff här i mina trakter i helgen som brukar kunna bli ganska stor ändå.. läste även att det skulle komma folk från stockholm.. Länk om träffen: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=221826
Låter kul.
Kan ju iof bli lite tajt för en annan. Är ju i Älvdalen, som sagt, över helgen. Jag gissar på att runt 19 har nog den första ölen konsumerats för rätt länge sedan.
Hoppas det blir drag, för det kommer det att bli här. Har hört att det ska komma runt 2000 bilar hit. Inte illa för ett liten by som Älvdalen. Förra året hade vi runt 1500 som körde cruising och det var hyggligt trångt då.
Hade planerat att åka ner till Vallåkra, men då alla polare som var tänkt att haka på bangade kändes det inte så jätte skoj att åka så långt helt själv. Därför sket jag i det helt enkelt.
Nåja, var ut och fick lite nya bilder tagna på bilen. Tack till th3one och Spellevinken för bra bilder. Bilderna finns ju såklart upplagda på min bil i profilen, men lägger upp en här också bara för att.
Som någon redan nämnt så vore det ju riktigt trevligt med svart tak. Har kollat på detta faktiskt, men det är bra mycket jobb att få till det och det vore inte heller riktigt original då jag aldrig sett en "äkta" R32 med svart tak. Fast svart alcantara är ju inte helt fel... Hmmm
Måste bara skriva det här också, är grymt imponerad över detta bygge! Helt klart den läckraste Boran jag sett, alla tummar upp för detta bygge! En av mina favoriter alla kategorier.
Finns det ingen MK4 R32 med svart tak? Mk5 R32 finns ju iaf med svart tak. Vore ju snuskigt ballt med det! Men skit i alcantaran, tycker den här bilen ska behållas i OEM skick! Så jävla fränt!
Inte vad jag har sett. kollade en hel del innan jag började bygget då det var en av mina ursprungstankar att ha taket svart. Men hittade som sagt inte en enda med svart tak. Om det finns är det väldigt ovanligt. Det skulle ev gå att lösa då Audi gjort bilar med svart tak och handtag och backspeglar ser ut att vara samma grejor. Man vill ju slippa måla de grejorna, det blir aldrig bra i längden.
Men, äh, det får vara som det är. Det verkar ju vara original med ljust tak på dessa bilar och det är det jag vill ha.
Edge skrev:
Måste bara skriva det här också, är grymt imponerad över detta bygge! Helt klart den läckraste Boran jag sett, alla tummar upp för detta bygge! En av mina favoriter alla kategorier.
Finns det ingen MK4 R32 med svart tak? Mk5 R32 finns ju iaf med svart tak. Vore ju snuskigt ballt med det! Men skit i alcantaran, tycker den här bilen ska behållas i OEM skick! Så jävla fränt!
Inte vad jag har sett. kollade en hel del innan jag började bygget då det var en av mina ursprungstankar att ha taket svart. Men hittade som sagt inte en enda med svart tak. Om det finns är det väldigt ovanligt. Det skulle ev gå att lösa då Audi gjort bilar med svart tak och handtag och backspeglar ser ut att vara samma grejor. Man vill ju slippa måla de grejorna, det blir aldrig bra i längden.
Men, äh, det får vara som det är. Det verkar ju vara original med ljust tak på dessa bilar och det är det jag vill ha.
Edge skrev:
Tackar! Jo jag blev rätt nöjd med slutresultatet.
Kika in min 25 jahre jag ägde, dom förfinades med svart innertak så visst finns det
Edge skrev:
Tackar! Jo jag blev rätt nöjd med slutresultatet.
Kika in min 25 jahre jag ägde, dom förfinades med svart innertak så visst finns det
Aha, där ser man. Då finns det iaf. Antagligen unikt för 25 då och inte R32.
Nja jag får allt se om det blir något svart tak. Har lite annat att ta i tu med innan det.