Jaha, då har man varit och testat bilen på Sviestad. Skoj! Riktigt kul bana!
Det gick riktigt bra måste jag säga. Bilen funkade helt ok, däck och bromsar höll måttet. Ingen fadning och ingen understyrning att prata om heller. Inbillar mig att den extra längden mot Golfen gör den mer balanserad. Men som sagt, det kan vara inbillning åxå.
Körde en laptimer i Iphonen så jag kunde hålla koll på tiderna. Visst, man kan inte veta att den stämmer till 100%, men Fredrik hjälpte mig att ta lite tider från sidan av med tidtagarur och det skillde inte allt för mycket mellan laptimern och den faktiska tiden.
Enl min timer körde jag som bäst 1:11 på torrt och 1.13 på vått. Har ingen aning vad som är en bra tid på Sviestad, men jag är nöjd med de tider jag satte. Kan inte åka fortare än så med bilen som den är.
Allt var inte super bra dock... Lite heart stopping action blev det åxå.
Jag tänkte att, fan min Bora skulle göra sig jävligt bra som gräsklippare! Bara att prova då.
En liten påhälsning bredvid banan då jag blev lite för övermodig i torpar svängen... Hade en hel del för hög fart när jag kom in mot kurvan, ABSen jobbade febrilt, men det gick inte att få stopp på 1600kg Bora. Det var ganska blött på banan efter en massa onödigt regn, det innebar givetvis att bromspunkten var några meter tidigare än när jag tyckte att bromsa var en bra idé. Snabbt som attan resulterade det i att jag var ute på gräset och harvade och det som gick genom mitt huvud just för stunden var klassiska: nej nej Nej NEJ... Holy Crap! Det här kan bara bli dåligt..
Alla som kört på gräs som är blött vet hur in i själva.. halt det är! Och nu kom den satans vallen allt närmare... Fort, och jag var degraderad till passagerare.
Medan jag gled på gräset tänkte jag att det är lika bra att försöka att göra något åt situationen än att bara sitta där som ett fån och åka med. Så what the häck, jag försöker med att dra i handbromsen för att få ut baken och på det viset vända bilen, det brukar funka på is. Tänkt och gjort, jag lyckas få ut baken och bilen börjar sakta men säkert vända, direkt jag kände att jag hade fronten åt rätt håll klev jag på fullt och dumpade kopplingen på tvåan.
Detta resulterade att jag hade alla fyra hjulen att jobba åt rätt håll och på så vis vända momentet till min fördel. Där "hängde" jag i fyrhjulsdriften och med ens förvandlades jag från passagerare till förare igen. Mycket skön känsla efter att ha sett framför mig hur jag studsar ut i periferin och slår bilen ramsne etc... Brrr, *rys*.
Så här i efterhand känns det som att alla timmar spenderade på isbana inte var helt bortkastade.

Bilen klarade sig utan en skråma, det enda som tog skada var mitt ego som fick sig en liten törn. Däremot behöver bilen sig en tvätt då den blev täckt av gräs efter min lilla gräsdrifting. Efter den lilla incidenten blev det ingen mer köra. Jag körde och parkerade i depån och väntade på att jag skulle sluta skaka, sen blev det hemfärd. Tur att det hände i slutet av körningen. He he.
Tvätt får det bli imorgon. Nu måste bilen bli fin då det kommer folk som ska fota den. Vilka de nu är återkommer jag med senare.

Lite bilder från bandagen. Tyvärr har jag inga fler, men jag hoppas att det kommer upp några fler från de andra som man kan låna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146687/146687-82e491b8145e065c01b5f421c5b15542_large.jpg]()
Här kom Fredrik med på bild med sin röda fina R32a. Den har varit på Nordslingan i somras. Lucky Bastard!!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146687/146687-0412afd9a9d454472c4ddf8074fb7cbe_large.jpg]()