Vauxhall Victor FBD Motorsläkten?

Malkurrag
29 maj 2011 · 415 Inlägg

Jo jag vill veta vilka som är besläktad med en Vauxhall Victor.
Har en "Volvo" förgasare på bilen nu. Och den funkar väll sisådär men skulle vara bättre tror jag med en som är lite mer "orginal"
Eller om man ska byta hela drivlinan ^^

Senast redigerat av Malkurrag (29 maj 2011)

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
29 maj 2011 · 1 594 Inlägg

Malkurrag skrev:
Jo jag vill veta vilka som är besläktad med en Vauxhall Victor.
Har en "Volvo" förgasare på bilen nu. Och den funkar väll sisådär men skulle vara bättre tror jag med en som är lite mer "orginal"
Eller om man ska byta hela drivlinan ^^

Opel är väl det som är närmast... E ju inte direkt upphetsande åk/motorer det heller men en halvfrän tanke är ju att köpa en rostig 2,2L Rekord av sista gen. och knö ner rubbet från den. Kadett GSI var ju annars en Opel med rätt bra snurr och gifta den maskin med en 5-pet växellåda och en kardan till tex. en Volvo 240 axel borde ju kunna bli skoj.
När jag kikar på dina bilder och utseendet på bilen får jag vibbar att behålla den i det slitna utseendet och bygga så den drar många vid rödlyset lol Tänker... Saab 9000 maskin som du ledigt och utan alltför rejäla pengar plockar 250-300Hk, gift den med en BMW låda och starkaste Volvo 240 axeln...
Kolla in http://www.lowbudgetrides.com/forum/ där finns en del balla byggen cool

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Malkurrag
29 maj 2011 · 415 Inlägg

Ska kolla din länk du gav mig där ^^
Fast en saab motor är väll för framhjuldrivna bilar?

fredde85
29 maj 2011 · 1 798 Inlägg

jo org ja men sätter du dit en bmw låda tex är den ju för en bakhjulsdriven

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
29 maj 2011 · 1 594 Inlägg

fredde85 skrev:
jo org ja men sätter du dit en bmw låda tex är den ju för en bakhjulsdriven

Jepp prexis! En upprostad 9000 får man ju till skänks och man hittar utan svårigheter en 200hästare som redan i originalutförande går rätt bra och som har mycket kvar även om den gått långt. Dessutom svarar dessa motorer bra på trimning.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Malkurrag
30 maj 2011 · 415 Inlägg

fredde85 skrev:
jo org ja men sätter du dit en bmw låda tex är den ju för en bakhjulsdriven

Jo allt går juh. Men då måste man kapa och göra om motorfästen så mycket. Det var därför jag undrade lite över vilka motorer går rakt i utan större ingrepp ^^

Knugcab
30 maj 2011 · 5 111 Inlägg

Malkurrag skrev:
Jo jag vill veta vilka som är besläktad med en Vauxhall Victor.
Har en "Volvo" förgasare på bilen nu. Och den funkar väll sisådär men skulle vara bättre tror jag med en som är lite mer "orginal"
Eller om man ska byta hela drivlinan ^^

Menar du SU eller Stromberg med "Volvo" så är det nog mycket möjligt att det är en sådan bilen skall ha, då det sitter på de flesta brittbilar, men även köptes av Volvo.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang