Jag har aldrig haft nåt "fett" system utan rätt schysta framsystem, okej bakhögtalare, bas m.m. Säg ljud för kanske 12-15k som mest i mina bilar. Jag säljer alltid med det då. Ser ingen anledning att plocka ut det då det ger mig extra jobb plus att du vet ju inte riktigt hur en bas låter i en annan bil (kombi/sedan).
Tycker själv att det är kul om man får med lite bättre ljudgrejer när man köper en bil, men jag skulle inte betala extra för det.
Säger nån: XXXkr utan ljud och XXXkr inkl ljud så brukar jag säga: Skicka med ljudet så tar jag den för det lägre priset (som den skulle kostat utan ljud). Det är lite som att sälja en stylad bil liksom, köparkretsen krymper drastiskt. Ska du byta in bilen så brukar ju firmorna dessutom inte vilja ta emot dem om du har kjolpaket m.m. på, iaf inte de riktiga märkesfirmorna...
Så näe, vill man ha kvar sitt ljud så ta ur det och sätt i orginal, annars säljer man med det så kan man skaffa nya (bättre?) grejer till nästa bil.
Blir själv bara irriterad om man dessutom får höra av säljaren att "Det sitter grymma högtalare i" så visar det sig vara de billigaste från typ GAS eller MDS.. Då är det ju bara byta i vilket fall..
Senast redigerat av Deception (29 maj 2011)