Tjenare!
Har en Volvo S60 T5 av årsmod. -01 som jag skulle vilja få lite mer flås i, men även lite goare ljud.
Har kikat runt lite och kommit fram till att jag inte vill lägga en hel förmögenhet på grejer, det mest "kostnadseffektiva" verkar vara ett nytt avgassystem samt ett öppet luftfilter.
Har gjort lite efterforskningar och kommit fram till att det mest populära att trycka på dessa bilar i avgasväg är antingen ett 2.5" eller 3" avgassystem.
Nu till mina frågor:
* Vad skall jag ha för luftfilter? Samt skall jag satsa på ett sådant med avskärmning för att undvika att kärran suger in varmluft? Eller skall jag bara sätta på det "rakt på" ?
* Vad skall jag satsa på i avgasväg? Är det ett 2.5 eller 3" som gäller? Ett "halvsystem" eller "helsystem"? Vad jag förstår så är ett halvsystem ett sådant man monterar efter bilens originalkatalysator?
*Efter att jag monterat dessa grejer, är det något särskilt jag behöver tänka på, byta eller kolla upp? Eller är det bara till att montera på det och köra & va glad?
Som ni förstår är jag ganska grön vad det gäller denna biten, så hoppas ni ursäktar mig om jag verkar dum...

//G