Nya allmänna regler som gäller alla medlemmar på Garaget.org

chrizz Administratör
9 augusti 2006 · 11 783 Inlägg

Var vänliga och läs eller åtminstone skumma igenom dessa nya regler. De har kommit till för att göra sidan bättre och trevligare att vara på.

Reglerna finns att hitta via forumet och "Regler" i menyn under flikarna eller via direktlänken nedan.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Phaetoon
9 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

Låter som ganska självklara regler. Jag har bara en liten fundering?
Varför tillåts inte animerade avatarer?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
chrizz Administratör
9 augusti 2006 · 11 783 Inlägg

Phaetoon skrev:
Låter som ganska självklara regler. Jag har bara en liten fundering?
Varför tillåts inte animerade avatarer?

Tänk dig själv; 100 kommentarer på en bild - alla är animerade. Hur störande vore inte det?

Mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Phaetoon
9 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

chrizz skrev:

Phaetoon skrev:
Låter som ganska självklara regler. Jag har bara en liten fundering?
Varför tillåts inte animerade avatarer?

Tänk dig själv; 100 kommentarer på en bild - alla är animerade. Hur störande vore inte det?

Mvh.

Nja...
Jag tror inte att speciellt många skulle byta till en animerad avatar.
Fast du har ju en poäng där.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
RonnieH Ford är min grej!
14 augusti 2006 · 582 Inlägg

"cut and paste-kommentarer" vad är det?

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
psittacus
14 augusti 2006 · 533 Inlägg

norpan skrev:
"cut and paste-kommentarer" vad är det?

Du har säkert sett bland bil-kommentarerna hur samma användare klipper in exakt samma kommentar till flera bilar i en följd.

Ganska tråkigt och opersonligt. Det tror jag att Chrizz vill ha bort! Personliga och vettiga kommentarer som är, eller åtminstone ser ut att vara, unika för varje bil är det vi vill se på garaget.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
hasse snikbyggare Fordfan
28 september 2006 · 39 Inlägg

Bra med lite regler, det är mycket lätt hänt annars att diskussionerna spårar ur och det går över i personangrepp och annat. Eller bara för mycket allmänt dösnack, men det går ju bra att samla under Off-Topic eller nåt (haha... ;-D).

Ska jag klaga på nåt tycker jag gästboksfunktionen är lite strulig - det syns ju inte automatiskt vad folk svarat på och gör nån en kort replik till ens kommentar får man leta runt en stund för att se vad svaret egentligen gäller. ???--- :-p  Bra om man kunde få nånslags återkoppling så man hittar direkt.

Annars är det ju rätt mycket kul här, även om jag själv (gammal garageråtta med tunn plånbok och Oppfinnar-Jocke som idol... ;-) ) mest är intresserad av teknik och ombyggnationer + byta mektips och mindre av bildgallerier av nyputsat.

Chrizz & co ska iaf ha stort tack för allt jobb de lägger ned, har själv varit inblandad på ett e-zine förut och meckat ihop en sajt med databas åt en firma (lär jag aldrig göra om, fyfaan vilken mängd jobb...) så jag anar att de inte har några fritidsproblem ;-) .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang