5025
Sök

Frågor ang. turbo tryck/retur fläns till oljan?

1 738 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
tja!

Ska köpa mig lite svetsfläns till turbo agget men det är några oklarheter :S

Lite info!

Oljetrycket:  cc hål mellan bultarna 38mm, flödeshålet är gängad 8mm

Oljereturen: cc hål mellan bultarna 51mm, returhålet är 4 kantigt 15x19mm

Frågan är om jag behöver fläns till ovansidan? och vad ska jag köra för fläns på returen? varför är det fyrkantigt till o börja med, och om jag "måste" ha ett 4 kantigt håll även i flänsen vad ska jag då svetsa fast för något på den sen för att få på en slang? Har kollat klracing flänsarna så har ni något förslag får ni gärna länka, vill även komma undan alla onödiga "extraköp" som te.x fläns på ovansidan om det nu inte behövs big_smile

Liten övrig fråga, oljekylningen drar jag från en adapterplatta som sätts innan oljefiltret eller? eller drar man den innan turbon?

MVH

2 174 Inlägg
7 juni 2011
har du turbon löst? ta med den till hydroscand eller slang firma löser dom slangarna perfekt

1 738 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
hangman skrev:
har du turbon löst? ta med den till hydroscand eller slang firma löser dom slangarna perfekt

men undersidan är inte gängad, måste väll ha fläns där?

2 174 Inlägg
7 juni 2011
940RDALLE skrev:
hangman skrev:

Jo det måste du nog ha, det borde va 2 st m6 hål typ som håller fast flänsen eller hur ser det ut? det är bara tillverka en om de inte finns köpa smile

2 174 Inlägg
7 juni 2011
hangman skrev:
940RDALLE skrev:
hangman skrev:

Jo det måste du nog ha, det borde va 2 st m6 hål typ som håller fast flänsen eller hur ser det ut? det är bara tillverka en om de inte finns köpa smile

köpte du turbo från sportstolen sen förresten ? för stylingbutiken, ridetech m.m säljer exakt samma turbo

1 738 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
hangman skrev:
940RDALLE skrev:
hangman skrev:

jodå de finns o köpa men varför ett fyrkantigt hål :S ? måste jag köpa fläns med 4-kantigt hål då eller hur gör jag?

1 738 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
hangman skrev:
hangman skrev:
940RDALLE skrev:

köpte du turbo från sportstolen sen förresten ? för stylingbutiken, ridetech m.m säljer exakt samma turbo

jajemen sportstolen wink får se vad den duger till big_smile

2 174 Inlägg
7 juni 2011
du ska köpa den här dalle. jadu vet inte varför 4 kantigt kanske bättre flöde minskar risk för koks och sånt.

http://www.stylingbutiken.se/oljereturflans/2192-0

1 738 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
hangman skrev:
du ska köpa den här dalle. jadu vet inte varför 4 kantigt kanske bättre flöde minskar risk för koks och sånt.

de funkar med rund alltså? köper kl:s fläns o svetsar fast ett rör istället!

2 174 Inlägg
7 juni 2011
940RDALLE skrev:
hangman skrev:

de funkar med rund alltså? köper kl:s fläns o svetsar fast ett rör istället!

packningen är ju 4 kantig sen är den säkert formad från 4 kant till rund annars funkar de nog inte tongue köp de du och svetsa hehe,

Sök