1813
Sök

Nytt sprut, vad gör jag med det gamla?

2 419 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Håller på att rensa el systemet i bilen (volvo 740 -90) Då jag skall ha ett eftermarknads sprut inte bestämt vilket än! men kom på det hur skall jag göra med det som sitter i nu om jag vill att alla lampor och mätare skall funka med det nya sprutet?

Eller är det bara att rensa allt som hör till det gamla sprutet och spara de som går till givarna?

Är det olika för olika sprut?

Fattar inget av detta märker jag så ni får gärna fylla på med allt ni har! big_smile

1 738 Inlägg
9 juni 2011
Jag är rätt duktig på el men jag har rensat 2 kabelpiskor till 940 och det gör jag aldrig om igen sad
rensade allt till motorstyrningen så de bara var lampor mätare m.m kvar! Vred på nyckeln och det var jord fel tamefan över allt sen sad om jag vore dig så skulle jag slänga ut hela piskan, i med eftermarknads sprutet och sen bygger du egen piska till lysen mätare m.m! det låter komplicerat men det är urenkelt!

Med lem
1 127 Inlägg
9 juni 2011
Jag rev ut bara härvan som går ut till motorn. Det är inte svårt, riv loss handsken ur styrboxen och några kontakter man får pilla ut.

Ska du få allt att fungera i instrumenteringen kommer du få dra lite nytt. Typ som till motortempgivaren, varvräknare, oljetryckslampa m.m.

Elhärva till lampor m.m skulle jag helt klart spara. Ingen idé och riva ur det. Ta bara ur motorhärvan. Jag gjorde så, allt annat fungerar efteråt.

Skaffa elschema om du är osäker på vad som är vad. Har du en haynes bok finns det i den. smile

2 419 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Ja fan det låter ju så enkelt när ni skriver och förklarar men när man sitter där med en jävla massa kablar så är det inte lika lätt tongue

Det är ju bara de att all el går ju i samma härva jävligt smart lösning från volvos sida tongue

Men skulle det inte gå att skala allt sen dra ny jord till allt? eller är det bättre att bygga om helt och hållet? smile

Tackar för hjälpen! big_smile

908 Inlägg
2 419 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
Emiiilz skrev:
Söt

Vad har du rökt för nått? mad

908 Inlägg
10 juni 2011
strandberg31 skrev:
Emiiilz skrev: