2255
Sök

Sjuka priser för studenter på flak etc

475 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
killercow skrev:
I det med att de skulle kosta 1500/person i stockholm så framgår ju inte hur många som åker med. är man fler i en klass så borde de ju bli billigare per person å i en mindre klass så är det klart priset blir högre per person.

Här ute på landet känner alla nån som kan fixa nått så brukar inte bli mer kostnader än soppa å käk till den som kör + nån peng

fick aldrig höra antal därför jag inte skrev det smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 juni 2011
Minns inte att vi betalade något alls...

Vi lånade en lastbil från flygplatsen.
Lånade generator av någon.
En i klassen hade stereo vi satte upp.
Lakan etc offrade vi givetvis... wink
Björkris hittade vi i skogen.
Morsans gubbe fick ställa upp och köra (semester från sitt eget åkeri och får köra lastbil).

Kostnad 0kr

(Förtydligande - jag minns inte att vi tankade, så det stod flygplatsen för. Vi åkte troligen ca 10-20mil totalt...)

Jag förstår om man tar ut DRIFTSKOSTNADER + en ev. symbolisk summa till föraren (t.ex. en 500-ing som en fin gest).

Att gå i vinst mot att nyttja bilen i jobbet verkar ju sjukt...
Senast redigerat av sirmiro (11 juni 2011)

killercow
11 juni 2011
attackhamster skrev:
killercow skrev:
I det med att de skulle kosta 1500/person i stockholm så framgår ju inte hur många som åker med. är man fler i en klass så borde de ju bli billigare per person å i en mindre klass så är det klart priset blir högre per person.

Här ute på landet känner alla nån som kan fixa nått så brukar inte bli mer kostnader än soppa å käk till den som kör + nån peng

fick aldrig höra antal därför jag inte skrev det smile

Dom kanske bara var 2 som åkte. då vart de billigt wink

9 140 Inlägg
11 juni 2011
Att köra studentflak är fan inget man ska tjäna pengar på anser jag i alla fall. 1500:- per person låter som rena fantasipriset tycker jag. I min klass betalade vi ett par hundringar totalt, liten del till diesel och resten till han som körde bara för att vara snälla för han ville egentligen inget ha......

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 juni 2011
Hamilton skrev:
attackhamster skrev:
schnauz skrev:
Är nog inte alls några sjuka pengar de tjänar på detta, men de vill väl ha lite betalt i jämförelse mot vad de skulle tjäna om de använde bilen till ordinarie arbete den dagen.

Är ju en sak om det är någon förälder i klassen som har egen transportfirma, men är det en stort transportföretag som egentligen inte har nån koppling till klassen så vill de ju ha betalt för att bilen används. Skulle de ta 100 spänn per skalle och det handlar om 30 pers blir det ju 3.000 spänn för en halv dags jobb. Vilket är en riktigt dålig affär för de flesta transportföretag.

http://www.volvotrucks.com/trucks/swede … gning.aspx

kollade lite snabbt 1-5 dagar (inkl 20 mil per dag) pris från: 3 420 kr/dag

och säg att man är 20 personer = 171kr/skalle
och bara gräva efter någon mupp med C behörighet ( typ förälder )

Tänk på att priserna är ex moms och att uthyrningen endast sker till företag
Med tanke på det så blir prisbilden helt annorlunda 3 420 kr/dag är med moms 4275 kr ink 20mil och ex drivmedel

250-300kr per skalle inklusive drivmedel är mera korrekt

Mvh
Hamilton

Okej, så det är 213,75 per person = 214kr.
Bränsle - ca 300kr totalt

229kr/person

20mil räcker i 99% av fallen.

Att ingen i klassen har en förälder med C-kort eller ett företag så man får hyra bil vore enormt. Om ingen i denna krets har en nära vän som kan göra det är det ännu mer enormt.

Så att hyra en lastbil var med andra ord inget problem - så varför kostar det så förbannat trots att man INTE hyr från volvo? Hyrbilar är inte kända att vara billiga...

757 Inlägg
11 juni 2011
kul att här i stockholm så kan ett flak landa på över 20k ibland. tror högsta jag hört är närmare 50k

51 Inlägg
11 juni 2011
Vi betalade 60kr/person och var drygt 20 st.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 juni 2011
Vi betalade 50 kr/person om inte minnet sviker.

"Igår sömnlös, ikväll redlös, inatt medvetslös, imorgon arbetslös - SP3A 2005" tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
11 juni 2011
cool  Det e väll upp till Åkaren å besluta att ta det pris som han mås avstå på en arbets dag
å div böter som kan uppdagas beroende vad som händer på flaket .....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

SÄNK MER!
389 Inlägg
11 juni 2011
jag tog själv studenten i går.  vi fixade ljudet och elverk av bekanta occh lastbil fick vi låna av skolan, så för min klass så kostade det ca 20kr per person och det var för färg och lakan och ett partytält ifall regnet skulle velat hälsa på smile

529 Inlägg
11 juni 2011
Vi lånade lastbil av en bonde, fixade ljudet själv och en klasskompis brorsa körde så vi betalade inget alls inte ens diesel.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

2 410 Inlägg
11 juni 2011
Jag tog studenten igår och vi betalde 1500 för lastbilen. Sen fixade vi ljud själv vilket var gratis. Skolan fixade med dekorationen osv.

Totalt betalade vi 65kr/person vilket är väldigt billigt big_smile

23 Inlägg
11 juni 2011
1  Vad är ett "rimligt pris" för en student att åka på flaket?
vet inte vad det är för rimligt pris, men räkna på vad han som kör förlorar i lön den dagen, bränsle samt att företaget förlorar på att lastbilen/traktorn inte används inom företaget.

2  Vilka priser har ni betalat när ni tog studenten? eller åkte ni gratis ?
150:- per person + 150 kr per person för ljud ( hyrde dj ) btw tog det igår big_smile

3 om det var någon mer som körde.. vad tog du betalt?
farsan brukar köra o jag har spelat på flaket flera gånger o det är lika kul varje gång smile  men han har samma pris 150 kr per person ( han som körde oss igår )  o det där som du säger med stockholm  det stämmer  när han är uppe o kör där o står vid rödljus så kommer det fram folk o knackar på dörren o frågar om han kan köra dom på studenten o att dom betalar mellan 10 - 30 tusen för en körning i några timmar ( helt sjukt ) han har dock aldrig kört i stockholm pga att det är långt o åka för en körning o sen slår hans moral in så kan inte kräva så mkt pengar av ungdomar.

711 Inlägg
12 juni 2011
Lycksökare: http://gd.se/nyheter/gavle/1.3489399-et … urkar-lera

Hur fan är det tänkt att man ska kunna se över kanten dessutom?

56 Inlägg
12 juni 2011
jag tog studenten i tors och då betalade vi 100kr vars, åkte cheva med vändskiva och trailer smile åkte i cirka 3 timmar, så de var lagom pris tycker jag tongue,

Muttley
12 juni 2011
jimbon skrev:
Lycksökare: http://gd.se/nyheter/gavle/1.3489399-et … urkar-lera

Hur fan är det tänkt att man ska kunna se över kanten dessutom?

Haha ja de är väl skitsamma om man kan se över kanten med tanke på beskrivningen av deras säkerhet med ett spännband.
Satan vad blåsta dem blev.

460 Inlägg
12 juni 2011
tog studenten i fredags!!! tongue

3500 kosta lastbilen o ljudet kostade 1500 smile lagom tycker jag om man inte vill åka hölastare wink

12 086 Inlägg
12 juni 2011
Jag betalade inte ett skit big_smile Hade en storbonde i klassen hehe

trollis
12 juni 2011
det är lite svårt att säga ett vettigt pris på student flak. eftersom i alla städer går ju inte alla ut samma dag, utan olika dagar, o är det en vardag kan jag tänka mig att det är högre pris på lastbil. men om man går ut under en helg kan man dra ner priset iaf, enligt mig

Muttley
12 juni 2011
trollis skrev:
det är lite svårt att säga ett vettigt pris på student flak. eftersom i alla städer går ju inte alla ut samma dag, utan olika dagar, o är det en vardag kan jag tänka mig att det är högre pris på lastbil. men om man går ut under en helg kan man dra ner priset iaf, enligt mig

Det vettifan du. Helgersättning och liknande till chaffis. Men de beror väl på vad man ringer för företag. Och även under vardag så måste ju en åkare få igen de pengarna de förlorar på att köra sitt vanliga.

Sök