azid skrev:
AirOne skrev:
kennykulspruta skrev:
Halloj i stugorna!
Dags och investera i kombi, därför sneglat runt på v70 2.5T de äldre modellen.
Har bland annat ägt 850 T5 -Turbo T-gul osv men nu dags att gå med i kombi träsket pga ungar och eländig fruga.
Undrar därför hur är dessa bilar är i komfort/utrymme mm osv, det är ju Volvo som sagt men lite djupare info skulle vara trevligt.
Någon som vet om det är skillnad rent försäkringsmässigt emot T5 modellen?
Sen lär man ju inte kunna hålla fingrarna i styr ifrån chipp/avgas för lite extra krut samt få ner förbrukningen en aning ,kan vara trevligt att få trycka på lite när man lämnat ungarna på hockeyträningen. Så funkar detta eller går lågtryckare som potta skit?
/ Kenny
Nu har ju i och för sig jag en AWD, men dom är väl ungefär likadana i det du eftersöker.
Lite kort tycker jag det är utmärkta bilar. Bra komfort, man sitter otroligt bra i stolarna både fram och i
baksätet.
Utrymmet blir grymt om man fäller baksätesryggarna dessutom. En stor bokhylla - 3x3 meter - går in, och förmodligen en till om man lägger den ovanpå.
I försäkring betalar jag runt 320 kronor i månaden, och då är jag 26 år och boende strax utanför stan.
BSR har chip för dessa för 3500, men orginal tycker jag att det är ganska bra tryck i alla fall. 200km/h är absolut inga problem..
Hoppas detta ger en liten inblick i alla fall.
Men betalat du för hel,halv,trafik?.
Oj, glömde säga detta. Ursäkta.
Betalar för halvtrafik. Plus tillägg för djurkollision eller vad det heter. Upp till en viss summa får jag om tex fronten blir mos.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.