5538
Sök

Är du buss- eller lastbilschaufför som vill ta med "praktikant"?

2 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Tjena
Är en trevlig 37årig man som funderat länge på att ge mig in i yrkesförarbranschen - ska alltså skola om mig.

Är helt rookie alltså och skulle tycka det vore intressant att helt enkelt få haka på en eller flera körningar för att jag ska kunna känna efter om det är något för mig att satsa på.

Har inte bestämt exakt om jag vill börja med busschaufför eller lastbil, och inom lastbil är det både fjärrbil som inom stan som kan vara intressant, även tankbil, grusbil etc...Inom buss skulle det väl främst vara skoj få en inblick i någon form av beställningstrafik - linjebuss kan jag ju åka ändå cool

Låter det galet?
Kanske men vore skoj att utbyta lite erfarenheter helt enkelt och kanske ni tycker det blir långtråkigt i hytten och vill snacka lite skit med mig bara.

Hör av dig!

7 283 Inlägg
15 juni 2011
Får du inga napp här så kan du kolla lite efter vad som intresserar dig för slags körningar och sedan bara kontakta några åkerier.
Möjligtvis att det kan vara lite svårare nu mitt under sommaren pga alla semestrar men annars så borde det inte vara några större problem att hitta lite praktik.

2 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Absolut, tack för tipset. Tänkte dock kolla lite på detta sätt också och jag misstänkte att denna site är det många "chaffisar" som kanske är på.

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
15 juni 2011
http://www.omnibuss.se/  ett forum för bussnördar

hade säkert kunnat ta med någon men är en bra bit ifrån och jag vet sällan när det bär iväg

beställningstrafiken inom buss är lite spännande man vet aldrig vart det slutar

eftersom jag kör skolbuss när skolorna har öppet så blir det mest idrottskörningar på beställningssidan
riktigt nice faktist man kanske får en resa till Karlstad med ett hockeylag man kör dom dit dom spelar sin match under den tiden har man fullt betalt själv brukar jag ta lunch dra igång en film på datorn eller på tvn i bussen
sen är det lagom att glida tillbaka

lite värre när man tex kör någon anslutningsbuss till någon båt i stockholm då är det fullt ös hela dagen man hinner nätt och jämnt med en 45min paus i stockholm innan man drar hemmåt med full buss

buss är nog betydligt mindre slitsamt mot lastbilschafförs yrket men samtidigt måste man vara trevlig fast man inte vill och orkar smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juni 2011
Garaget är inte rätt plats för kontaktannonser och dessutom inriktat på bilar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök