3809
Sök

varför tar svenska firmor ut en sån hisklig advance på delar.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Skulle köpa hydraul kopplingar i väsby (sthlm) och efter det fick jag reda på av kompisen att dom tar ut MINST 200% i advance på den billigaste delen.
-sista gången jag köper ngt där.

Tittar också efter nya lysen till hojen
På 2 olika svenska sidor så skiljer priset 350:- Och samtidigt så ser jag en blinkers för 500:-
Samma blinkers som jag såg på en US sida dagen innan för ca 140:- skr

Helt SJUKT ska fan sluta med att idka svenska firmor,och beställa allt utomlands istället.
(iallafall när det gäller bildelar)

Diesel is the blood of satan.

2 652 Inlägg
10 augusti 2006
men blir det inte ungifär samma pris med frakt mm

270 Inlägg
10 augusti 2006
Jag har kollat upp det i samband med att jag tänkte importera någon del som såg spännande ut från usa, i detta fallet var det ett spoilerpaket. Priset där är ca 1/3 del av det i en svensk butik.
Vid import tillkommer då frakt den skulle bli ca 1,2 ggr priset + att man får skatta in sakerna.
Sen ska väll firman som säljer delarna leva av något, självklart tar dom vinst på det dom säljer. Men jag betvivlar att dom tjänar 200% om du kollar upp omkostnaderna för att få delarna till sverige.
MVH Jocke

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=351166

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
nope dom tar ut 200% kompisen är den högsta återförsäljaren i deras återförsäljar krets.
-nu skulle jag bara ha en skit grej så,så jag köpte det inte genom hans firma.

Men jag har ett till exempel på en engelsk sportbils tillverkare.
kitet i england går på ca:20ooo:-skr (iallafall när jag kollade upp det) och i sverige så kostar samma kit 54ooo:- + att man får betala frakten när man hämtar det i hamnen.

Diesel is the blood of satan.

Sök