Inför Vallåkra Träffen 2011 den 20-21 augusti

Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
9 juli 2011 · 174 Inlägg

Kommer ner i år igen roligaste helgen på året helt klart smile

Tribbe SAAB♥SUBARU
9 juli 2011 · 1 636 Inlägg

Bonne_MazdaSpeed skrev:
Kommer ner i år igen roligaste helgen på året helt klart smile

När åker du då?
Åker du själv eller är det fler bilar ifrån staden?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Tribbe SAAB♥SUBARU
9 juli 2011 · 1 636 Inlägg

Vedhuggarn skrev:

Tribbe skrev:
Hört mycket gott om detta så är väldigt sugen på att prova åka på detta iår.

Rekommenderar jag absolut. Sedan är du fast. Redan när man kör hem från träffen på söndagskvällen längtar man till nästa träff om 365 dagar.

Okej låter iaf som någonting som kan vara värt att prova.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Glennviking
9 juli 2011 · 93 Inlägg

Så, monterplats bokad, partytält inköpt, husvagnhyra klar smile har även en sponsorbil som ska stå i taltet, Tack du vet vem... Bara att beställa en jäkla massa kolfibervinyl och hoppas på bra väder.

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)
Volvo 855 "KolfiberVinyl Bilen" (1995)
Sajhmon
9 juli 2011 · 66 Inlägg

Glennviking skrev:
Så, monterplats bokad, partytält inköpt, husvagnhyra klar smile har även en sponsorbil som ska stå i taltet, Tack du vet vem... Bara att beställa en jäkla massa kolfibervinyl och hoppas på bra väder.

Fint ska det vara ja ! smile

Men braaaaaaaa // Sajhmon
BMW 328 (1998)
evilaudio
9 juli 2011 · 16 195 Inlägg

Tribbe skrev:

Vedhuggarn skrev:

Tribbe skrev:
Hört mycket gott om detta så är väldigt sugen på att prova åka på detta iår.

Rekommenderar jag absolut. Sedan är du fast. Redan när man kör hem från träffen på söndagskvällen längtar man till nästa träff om 365 dagar.

Okej låter iaf som någonting som kan vara värt att prova.

så bra vettefan om ja kan hålla me om att vallåkraträffen är..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
LimpanS
9 juli 2011 · 351 Inlägg

Det jag tycker förstör träffen är att de släpper in alldeles för mycket skit på utställningen. Förra året kunde lätt 200-300 bilar sorteras ut som bara var ren skit.. Till största del 740's med rosa plåtfälgar och rostiga som fan.

Lexus IS250 "Executive" (2006)
evilaudio
9 juli 2011 · 16 195 Inlägg

LimpanS skrev:
Det jag tycker förstör träffen är att de släpper in alldeles för mycket skit på utställningen. Förra året kunde lätt 200-300 bilar sorteras ut som bara var ren skit.. Till största del 740's med rosa plåtfälgar och rostiga som fan.

men som ja fattat de så kommer man väl in gratis om man ställer ut sin bil?   

å detta bara för att ha STÖRST träff istället för BÄST träff.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
LimpanS
9 juli 2011 · 351 Inlägg

Precis. Det värsta som kan hända är att du får betala inträdet.. Men då slipper du ändå parkeringsavgift. Det är mer utställningsbilar på parkeringen än på utställningsområdet känns det som..

Lexus IS250 "Executive" (2006)
Besserwisser
9 juli 2011 ·

LimpanS skrev:
Det jag tycker förstör träffen är att de släpper in alldeles för mycket skit på utställningen. Förra året kunde lätt 200-300 bilar sorteras ut som bara var ren skit.. Till största del 740's med rosa plåtfälgar och rostiga som fan.

En ofta återkommande kritik. Vet inte om arrangören försökt bemöta detta inför årets träff (med tanke på Show N Shine-area som ju är nåt nytt), men jag hoppas inte det. Vallåkra ska va Vallåkra och smaken är olika. Låt mig utveckla detta resonemang. Bara på Vallåkra kan jag hitta mina personliga favoritbilar på utställningsområdet. På andra träffar måste bilarna följa trenderna (20-tums kromfälgar och lack i 1000 olika glada färger) för att få ställas ut (lite överdrivet men ändå). Har inga större problem alls med att det står rishögs-740 med rostiga plåtisar på utställningsområdet, jag väljer helt enkelt att inte lägga nån större tid på att titta på dessa bilar. Så är problemet löst.

Ju fler bilar desto bättre. Därför att, de mindre sevärda bilarna inne på området tar ju inte plats från högkvalitativa utställningsbilar. Båda sorterna får plats och allt däremellan.

Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
9 juli 2011 · 174 Inlägg

Tribbe skrev:

Bonne_MazdaSpeed skrev:
Kommer ner i år igen roligaste helgen på året helt klart smile

När åker du då?
Åker du själv eller är det fler bilar ifrån staden?

Åker ner på fredag morgon och borpå hotell i Helsingborg två nätter smile Vet inte om de är fler som ska med ner inga som bestämt de helt.

Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
9 juli 2011 · 174 Inlägg

evilaudio skrev:

Tribbe skrev:

Vedhuggarn skrev:

Rekommenderar jag absolut. Sedan är du fast. Redan när man kör hem från träffen på söndagskvällen längtar man till nästa träff om 365 dagar.

Okej låter iaf som någonting som kan vara värt att prova.

så bra vettefan om ja kan hålla me om att vallåkraträffen är..tongue

Själva träffen i sig är väl inte de bästa roligast är nog de som händer på kvällarna, samt crusingen big_smile

evilaudio
9 juli 2011 · 16 195 Inlägg

Vedhuggarn skrev:

LimpanS skrev:
Det jag tycker förstör träffen är att de släpper in alldeles för mycket skit på utställningen. Förra året kunde lätt 200-300 bilar sorteras ut som bara var ren skit.. Till största del 740's med rosa plåtfälgar och rostiga som fan.

En ofta återkommande kritik. Vet inte om arrangören försökt bemöta detta inför årets träff (med tanke på Show N Shine-area som ju är nåt nytt), men jag hoppas inte det. Vallåkra ska va Vallåkra och smaken är olika. Låt mig utveckla detta resonemang. Bara på Vallåkra kan jag hitta mina personliga favoritbilar på utställningsområdet. På andra träffar måste bilarna följa trenderna (20-tums kromfälgar och lack i 1000 olika glada färger) för att få ställas ut (lite överdrivet men ändå). Har inga större problem alls med att det står rishögs-740 med rostiga plåtisar på utställningsområdet, jag väljer helt enkelt att inte lägga nån större tid på att titta på dessa bilar. Så är problemet löst.

Ju fler bilar desto bättre. Därför att, de mindre sevärda bilarna inne på området tar ju inte plats från högkvalitativa utställningsbilar. Båda sorterna får plats och allt däremellan.

håller inte me dig alls där.   på en utställning ska bilarna iaf hålla hyffsad kvalite.. dyngan kan man ställa ute på parkeringen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Besserwisser
9 juli 2011 ·

evilaudio skrev:

Vedhuggarn skrev:

LimpanS skrev:
Det jag tycker förstör träffen är att de släpper in alldeles för mycket skit på utställningen. Förra året kunde lätt 200-300 bilar sorteras ut som bara var ren skit.. Till största del 740's med rosa plåtfälgar och rostiga som fan.

En ofta återkommande kritik. Vet inte om arrangören försökt bemöta detta inför årets träff (med tanke på Show N Shine-area som ju är nåt nytt), men jag hoppas inte det. Vallåkra ska va Vallåkra och smaken är olika. Låt mig utveckla detta resonemang. Bara på Vallåkra kan jag hitta mina personliga favoritbilar på utställningsområdet. På andra träffar måste bilarna följa trenderna (20-tums kromfälgar och lack i 1000 olika glada färger) för att få ställas ut (lite överdrivet men ändå). Har inga större problem alls med att det står rishögs-740 med rostiga plåtisar på utställningsområdet, jag väljer helt enkelt att inte lägga nån större tid på att titta på dessa bilar. Så är problemet löst.

Ju fler bilar desto bättre. Därför att, de mindre sevärda bilarna inne på området tar ju inte plats från högkvalitativa utställningsbilar. Båda sorterna får plats och allt däremellan.

håller inte me dig alls där.   på en utställning ska bilarna iaf hålla hyffsad kvalite.. dyngan kan man ställa ute på parkeringen.

Du missförstår min erkänt dåliga poäng. Jag menar att det där ju är någonting ytterst personligt. Det är en smaksak. Vissa tycker om rat-stuket, andra inte. Men jag tycker din åsikt är mycket begriplig, håller helt med om att det brukar finnas ett par bilar som inte är mycket att hänga i julgran. Men hellre låta dem få komma in och samtidigt få se en del (enligt mig) fina bilar (som annars kanske skulle uteslutas och buntas ihop med de fula vid insläppet).

Å ena sidan kan jag tycka att alla som vill ställa ut ska få göra det (dock kan man hoppas att de flesta har sådan inställning att de inte kör in sin skräpbil på utställningen, jag själv skulle skämmas ihjäl om jag skulle vilja ställa ut en ful bil. Har dock reagerat över samma sak som du reagerar över, men de facto måste du inte spendera någon större tid på att titta på bilar du tycker är fula. Så vad är det egentligen det stora problemet? hmm

Det är ju inte jag som står vid grinden och talar om vilka som får och inte får komma in. Och jag vet inte hur bedömningen görs. Men besökare som gillar vilda stylingbyggen har många bilar att glädjas åt, både på Vallåkra och andra träffar. Men just på Vallåkra vill jag kunna se bilar med lite vardagligt snyggt stuk med. Ju finare skick desto bättre.

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
9 juli 2011 · 1 035 Inlägg

Vedhuggarn skrev:

evilaudio skrev:

Vedhuggarn skrev:

En ofta återkommande kritik. Vet inte om arrangören försökt bemöta detta inför årets träff (med tanke på Show N Shine-area som ju är nåt nytt), men jag hoppas inte det. Vallåkra ska va Vallåkra och smaken är olika. Låt mig utveckla detta resonemang. Bara på Vallåkra kan jag hitta mina personliga favoritbilar på utställningsområdet. På andra träffar måste bilarna följa trenderna (20-tums kromfälgar och lack i 1000 olika glada färger) för att få ställas ut (lite överdrivet men ändå). Har inga större problem alls med att det står rishögs-740 med rostiga plåtisar på utställningsområdet, jag väljer helt enkelt att inte lägga nån större tid på att titta på dessa bilar. Så är problemet löst.

Ju fler bilar desto bättre. Därför att, de mindre sevärda bilarna inne på området tar ju inte plats från högkvalitativa utställningsbilar. Båda sorterna får plats och allt däremellan.

håller inte me dig alls där.   på en utställning ska bilarna iaf hålla hyffsad kvalite.. dyngan kan man ställa ute på parkeringen.

Du missförstår min erkänt dåliga poäng. Jag menar att det där ju är någonting ytterst personligt. Det är en smaksak. Vissa tycker om rat-stuket, andra inte. Men jag tycker din åsikt är mycket begriplig, håller helt med om att det brukar finnas ett par bilar som inte är mycket att hänga i julgran. Men hellre låta dem få komma in och samtidigt få se en del (enligt mig) fina bilar (som annars kanske skulle uteslutas och buntas ihop med de fula vid insläppet).

Å ena sidan kan jag tycka att alla som vill ställa ut ska få göra det (dock kan man hoppas att de flesta har sådan inställning att de inte kör in sin skräpbil på utställningen, jag själv skulle skämmas ihjäl om jag skulle vilja ställa ut en ful bil. Har dock reagerat över samma sak som du reagerar över, men de facto måste du inte spendera någon större tid på att titta på bilar du tycker är fula. Så vad är det egentligen det stora problemet? hmm

Det är ju inte jag som står vid grinden och talar om vilka som får och inte får komma in. Och jag vet inte hur bedömningen görs. Men besökare som gillar vilda stylingbyggen har många bilar att glädjas åt, både på Vallåkra och andra träffar. Men just på Vallåkra vill jag kunna se bilar med lite vardagligt snyggt stuk med. Ju finare skick desto bättre.

menar inget illa och så men gnäll inte, bättre alla får komma in, de e som någon sa " smaksak" låt enligt mig sveriges bästa träff va som den alltid varit smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
kullamannen
13 juli 2011 · 71 Inlägg

frågan är?? skall vi följa GSR som förra året eller ska vi fixa det själv?????????

LimpanS
13 juli 2011 · 351 Inlägg

Frågan är om du kan sluta missbruka våra kära frågetecken? Riktigt irriterande.

Lexus IS250 "Executive" (2006)
kullamannen
13 juli 2011 · 71 Inlägg

ta ett pm om det är du snäll

kullamannen
13 juli 2011 · 71 Inlägg

LimpanS skrev:
Frågan är om du kan sluta missbruka våra kära frågetecken? Riktigt irriterande.

var är ditt pm.......

kullamannen
13 juli 2011 · 71 Inlägg

det jag menar är,,ska det komma folk från göteborg och visa för oss hur vi skall använda vår helg här i skåne??? eller?? vi kan väl själv?????

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang