Inför Vallåkra Träffen 2011 den 20-21 augusti

FenixxLasse
14 juli 2011 · 113 Inlägg

Jo dom från Göteborg visade sej ju från sin bästa sida ifjol?!

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
14 juli 2011 · 1 035 Inlägg

FenixxLasse skrev:
Jo dom från Göteborg visade sej ju från sin bästa sida ifjol?!

va va de som hände? hörde bara nåt enstaka om dem hmm

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
hedley Saaboholic
14 juli 2011 · 3 129 Inlägg

LimpanS skrev:
Frågan är om du kan sluta missbruka våra kära frågetecken? Riktigt irriterande.

Kunde inte sagt det bättre själv, synd att poletten inte trillade ner.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
14 juli 2011 · 3 129 Inlägg

Hur som helst, angående fula rishögar så förstår jag irritationen kring detta. Kul att hamna breve en oseriös rishög när man  själv jobbat hårt med sin bil? Även om man inte har 25 sponsorer och 10 olika nyanser på bilen..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Nitrometanskada Gött mos
14 juli 2011 · 1 096 Inlägg

LimpanS skrev:
Det jag tycker förstör träffen är att de släpper in alldeles för mycket skit på utställningen. Förra året kunde lätt 200-300 bilar sorteras ut som bara var ren skit.. Till största del 740's med rosa plåtfälgar och rostiga som fan.

O sånna bilar e lika intressanta som sönderplastade japanare om du frågar mig smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
oen100
14 juli 2011 · 361 Inlägg

självklart kommer man ner den helgen, helsingborg på lördagkvällen och träffen på söndagen, får se om dom lotsar upp bilen längst upp på fältet i år igen eller om jag får stå i märkesklassen bland bruksbilarna iår.

Tycker att nya upplägget är riktigt bra, då kan man gå och titta på alla "fina" bilar som tävlar om priser sedan går man snabbt igenom besöksparkeringen, å förlåt utställningsplatsen för icke tävlande bilar menar jag, för att gå längst upp på fältet och tittar på dom udda bilarna som arrangörerna inte förstår sig på, typ ratcars, sleepers mm smile

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Besserwisser
14 juli 2011 ·

Har sagt det förut, men tar det igen. Allt handlar ju i grund och botten om tycke och smak. Är inte alls övertygad om att jag har precis samma smak vad gäller bilars utséende som juryn på Vallåkra. Att döma av vissa bilar som tidigare vunnit priser på större utställningar, så blir det kanske uppenbart att jag kommer spendera mestadelen av tiden utanför Show N Shine-area. Jag uppskattar genomtänkta och smakfulla byggen mer än sönderstylade tingestar som knappt längre är att betrakta som bilar. Men vi får se hur det blir... Är dock tveksam till idén att dela upp bilar efter "snygga" och "mindre snygga" istället för märke och modell som tidigare år.

FenixxLasse
15 juli 2011 · 113 Inlägg

Jag är rätt mångsidig vad gäller bilar, gillar jänkare, rat-rods, japsare, Audis, Merca, BMW osv osv. Men det finns en gräns, då det ska överdrivas! Sen att juryn ger pris åt bilar med så sjukt breddade skärmar ( i vad som mest troligt bara är påkastad plast ) där tyngden i samarbete med vibrationer gjort att hela skiten håller på lossna å e sprucken hela vägen, det är för mej en gåta!
Men gillar i stort denna träff, allt folk å alla bilar samt sammanhållningen, så jag glider ner för 11e året i rad nu tongue

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
Trod
19 juli 2011 · 205 Inlägg

lördagskvällen bokad, ska försöka få ledigt från jobb på söndagen.

ang. disk. så e de svårt att säga vem som ska få ställa ut eller inte.
orginalbilar vet jag visa klankat ner på. tycker inte man behöver överstylabilen, kan ha en bil i toppskick som man bara gjort små förändringar på:-)

Senast redigerat av Trod (19 juli 2011)

/Tobbe
SLK 55 AMG
LimpanS
19 juli 2011 · 351 Inlägg

Trod skrev:
tycker inte man behöver överstylabilen, kan ha en bil i toppskick som man bara gjort små förändringar på:-)

Gamla volvos i uselt skick som knappt är förändrade då? I bästa fall smaklöst stylade med penslade plåtfälgar eller rollad huv..

Lexus IS250 "Executive" (2006)
Trod
19 juli 2011 · 205 Inlägg

sant vissa bilar hör inte dit.

/Tobbe
SLK 55 AMG
Arns
20 juli 2011 · 7 Inlägg

Kommer nog ner och ställer ut med NordicR den helgen wink

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar!
FKnutsson
20 juli 2011 · 1 051 Inlägg

Någon som har någon information om lördag kvällens aktiviteter, förra året var de ett jävla hålligång och riktigt roligt! Och inte "en massa bönner som sladda 740 bara" som en sa smile

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
turboroger
20 juli 2011 · 138 Inlägg

Jag kommer ner!! Har varit på vallåkra sedan 1994... Tänkte stå med nordic R...
Det största felet med vallåkra är att volvo  klasser tagits bort o slagits ihop bara för att få fram klasser som "bästa bmw" bästa "honda" osv... Vallåkra startade som en renodlad volvoträff för volvobilar! Jänkarna har power big meet o japsarna har wangan meet o allt vad dom heter.. Låt vallåkra bli en volvoträff igen!

Senast redigerat av turboroger (20 juli 2011)

Besserwisser
20 juli 2011 ·

turboroger skrev:
Jag kommer ner!! Har varit på vallåkra sedan 1994... Tänkte stå med nordic R...
Det största felet med vallåkra är att volvo  klasser tagits bort o slagits ihop bara för att få fram klasser som "bästa bmw" bästa "honda" osv... Vallåkra startade som en renodlad volvoträff för volvobilar! Jänkarna har power big meet o japsarna har wangan meet o allt vad dom heter.. Låt vallåkra bli en volvoträff igen!

Nja, jag föredrar förstås också Volvo och är medveten om träffens historia, men det finns även andra europeiska bilar jag gillar. Och antalet Volvo-klasser är jag ganska nöjd med. Mitt intresse för japanska bilar och gamla jänkare är däremot i stort sätt noll. Är ganska nöjd med hur träffen ser ut idag, dvs mest Volvo men även en hel del annat. Den som inte gillar exempelvis japanska bilar behöver ju inte titta på just de bilarna, kan man ju säga... smile

93T Aufrecht Melcher Großaspach
21 juli 2011 · 292 Inlägg

Jag ska förhoppningsvis ner med turbomercan lördag kväll, den värdelösa träffen på flygfältet skippar jag precis som många andra, hela grejjen med Vallåkraträffen är ju cruisingen i HBG lördag kväll, grymt skön stämning, enormt mycket folk ute och aktiviteter i varje hörn av stan.

Sen om vi är "bönder som lever jävel" får ju stå för andra.

Mercedes C180 "AMG" (2015)
Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
FenixxLasse
21 juli 2011 · 113 Inlägg

93T skrev:
Jag ska förhoppningsvis ner med turbomercan lördag kväll, den värdelösa träffen på flygfältet skippar jag precis som många andra, hela grejjen med Vallåkraträffen är ju cruisingen i HBG lördag kväll, grymt skön stämning, enormt mycket folk ute och aktiviteter i varje hörn av stan.

Sen om vi är "bönder som lever jävel" får ju stå för andra.

Då hade vi ju nästan behöva träffas nånstans får jag kolla på bilen din å kanske provåka, ska nämligen bygga ny motor till min i vinter, siktar på 300+ nästa år smile
PS: är medlem i MBSCA oxå, läst din tråd lite där smile

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
FenixxLasse
21 juli 2011 · 113 Inlägg

Drfrasse skrev:

FenixxLasse skrev:
Jo dom från Göteborg visade sej ju från sin bästa sida ifjol?!

va va de som hände? hörde bara nåt enstaka om dem hmm

Vart slagsmål, går inte in nå närmare på det då det garanterat startar en massa OT och pajkastning fram å tillbaka, men det var i alla fall mitt första möte med GSR, och dom ingav inte nåt förtroende åt mej i alla fall.

Nu vart jag ju inte personligen inblandad, men det jag såg räckte

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
93T Aufrecht Melcher Großaspach
21 juli 2011 · 292 Inlägg

FenixxLasse skrev:

93T skrev:
Jag ska förhoppningsvis ner med turbomercan lördag kväll, den värdelösa träffen på flygfältet skippar jag precis som många andra, hela grejjen med Vallåkraträffen är ju cruisingen i HBG lördag kväll, grymt skön stämning, enormt mycket folk ute och aktiviteter i varje hörn av stan.

Sen om vi är "bönder som lever jävel" får ju stå för andra.

Då hade vi ju nästan behöva träffas nånstans får jag kolla på bilen din å kanske provåka, ska nämligen bygga ny motor till min i vinter, siktar på 300+ nästa år smile
PS: är medlem i MBSCA oxå, läst din tråd lite där smile

Ska du dit med 190,n?
PM.ar mitt nummer så kan du ringa om du känner för att ta en titt smile

Mercedes C180 "AMG" (2015)
Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
FenixxLasse
21 juli 2011 · 113 Inlägg

93T skrev:
Ska du dit med 190,n?
PM.ar mitt nummer så kan du ringa om du känner för att ta en titt smile

Jodå, tar naturligtvis med mej älsklingen big_smile

Jo jag slår en pling på lördagen, vi kommer ju dit redan torsdag å ska ha grillkväll med Race-4-fun-gänget smile

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang