5509
Sök

Får jag på 15' plåtfälgar på min bil?

346 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
I reg.beviset är rekommenderad däckprofil 195/55R16. Jag tycker ju absolut att det borde kunna gå få på 15' med liknande profil, men vill vara säker! Anledningen till att jag vill ha på 15' är att jag har hittat en billig uppsättning 15' plåtfälgar. Bilen är förövrigt en Peugeot 207 GT. Och Peugeot-klubben har jag redan frågat på...

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!

6 733 Inlägg
27 juni 2011
Bara det inte tar i bromsarna så är det lugnt, bilen registrerades med 16" men är inga problem att montera 15"

Eller 17" ifall du känner för de

De/Dem

346 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Malheus skrev:
Bara det inte tar i bromsarna så är det lugnt, bilen registrerades med 16" men är inga problem att montera 15"

Eller 17" ifall du känner för de

Det sitter ju 17' på nu, sommardäcken. Men det är just det jag undrar om det går få på 15' utan att det tar i bromsarna eller nåt. Tänkte om nån kanske visste. Vet att basmodellerna ibland kommer med 15' plåt som standard.

6 733 Inlägg
27 juni 2011
Om GT modellerna har större bromsar kan det bli bökigare..har du inga 15" att bara kolla med så det inte tar i bromsarna?

De/Dem

346 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Malheus skrev:
Om GT modellerna har större bromsar kan det bli bökigare..har du inga 15" att bara kolla med så det inte tar i bromsarna?

Nej har ju inte det tyvärr. Vet bara att 16' är ok...

Sök