4465
Sök

Vad För godis föreslår ni till min 740TIC

128 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
Hej Har köpt en 740TIC 86 B230 ET som ja vill ha mer fjong i.
Bilen är Chippad och laddar ca 1 bar.Det sitter ett 850R Turboaggregat(vad heter turbon?) med.och 3.5tums hela vägen utan kat.
Dock så är Kamen original och spridarna med samt luftfilter.
Vad passar bäst till min bil?
Kam VX VX3 Akam?
De smala V70R SPRidarna?
öppet filter?
LMM?
kolvar coh stakar?
044 soppapump?
Sen vill jag ju ha en öppendump såklart, vilken passar bra på 740? hört att bilar med LMM ofta är känsliga för öppna dumpar

Bara ÖS på med tips och funderingar.
Mvh Dennis
Senast redigerat av vampyren (12 augusti 2006)

Burn IF performance

747 Inlägg
12 augusti 2006
vampyren skrev:
Hej Har köpt en 740TIC 86 B230 ET som ja vill ha mer fjong i.
Bilen är Chippad och laddar ca 1 bar.Det sitter ett 850R Turboaggregat(vad heter turbon?) med.och 3.5tums hela vägen utan kat.
Dock så är Kamen original och spridarna med samt luftfilter.
Vad passar bäst till min bil?
Kam VX VX3 Akam?
De smala V70R SPRidarna?
öppet filter?
LMM?
kolvar coh stakar?
044 soppapump?
Sen vill jag ju ha en öppendump såklart, vilken passar bra på 740? hört att bilar med LMM ofta är känsliga för öppna dumpar

Bara ÖS på med tips och funderingar.
Mvh Dennis

Hejsan.. NU ska vi sae här.. Vi börja med kamen... Ta då VX32 kam... det är det bästa... Ta de spridaran men du få kolla så den inte få för mycket bränsle.. gå han bara sämre... Ta ett Kl filter te den.. med avskilningsburk... När det handla om LMM så är original bra men det funka jävligt bra med BMW 525 Lmm.. men synd att ha det i Volvo men det fungera jävligt bra... om du ska satsa redigt så köp smida kolvar och starkar... Dumpen kan du köpa nästan vilken som helst... Bara du få ditt den.. Gör som jag, bygg en egen som jag har på 240 Tic:en.. B230ET motorer är inte så känsliga mot öppen dump... dom dricker oftast lite mer bara...

Älgahäng Räjsing Club

Sök