Har aldrig hört en m30b35 som inte tickar lite så ja! Var in och skulle handla olja på bmw en gång och en mekaniker hörde att jag körde en e34 535. Han var tydligen e34 fantast och hade ägt 13 st 535:or!

Ett helt gäng m5:or och lite annat.
Det han sa var iaf att det var vanligare att de tickade lite än att de inte gjorde det. Även då de va nya! Han hade en 535:a som han var så less på tickande i, det försvann aldrig trots att han testat med allt. Så han fick tag på en helt ny motor från tyskland och stoppade i. Tickande fanns fortfarande där.
Så ja, lite tickande tycker jag nog är okej. Drar bilen onödigt mkt som bortåt 1,3-1,4 så kan det vara ett tecken på att kamaxeln är sliten eller att ventilspelet är för stort (du lär ändå märka det på tickandet).
Det är iaf min erfarenhet, finns säkert andra som har en helt motsatt erfarenhet oxå! Finns massor att läsa på autopower.
Den jag hade var iaf svart, med komplett M5 optik, taklucka, sportavgas. All el funkade oxå. Det är väl en annan sak som är lite lurig med de här bilarna. Elen kan strula! Gör den det så är de tydligen inte så roligt enligt det man kan läsa sig till.