Onödig / korkad info i bilannonser

HalfShell
20 juli 2011 · 162 Inlägg

Andromeda skrev:

HalfShell skrev:
Det är kul att folk skriver bytesvärdet 20k högre än säljpriset, har inte fattat mig på det. Lägger de till en 20k för att de kan tänka sig byta eller vill de bara byta med en bil som är värd mer än sin egna? Värdet på bilen stiger ju inte för att man vill byta.

Man tar ju en betydligt högre risk när man byter till sig en bil istället för kontanter. 90% av alla som vill byta istället för att betala reda pengar lär ju vara ute efter att göra sig av med en bil med problem som kanske inte är sådär jätteuppenbara att de märks på en gång, typ drar olja eller så. Därför tycker jag att det är ett helt rimligt förfarande.

Irriterar du dig på det för att du är en sån där besvärlig jäkel som vill byta istället för att casha upp? wink

Nej fan, jag brukar få ner priset genom att betala cash ist wink

Sen det om att man vill byta bort en skitbil är ju bara rena spekulationer, ligger ju mer eller mindre sanning i det påståendet. Men när jag slänger ut min bil så ska jag skriva 180k vid köp, 300k vid byte big_smile

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Andromeda Rumpmas
20 juli 2011 · 3 860 Inlägg

HalfShell skrev:

Andromeda skrev:

HalfShell skrev:
Det är kul att folk skriver bytesvärdet 20k högre än säljpriset, har inte fattat mig på det. Lägger de till en 20k för att de kan tänka sig byta eller vill de bara byta med en bil som är värd mer än sin egna? Värdet på bilen stiger ju inte för att man vill byta.

Man tar ju en betydligt högre risk när man byter till sig en bil istället för kontanter. 90% av alla som vill byta istället för att betala reda pengar lär ju vara ute efter att göra sig av med en bil med problem som kanske inte är sådär jätteuppenbara att de märks på en gång, typ drar olja eller så. Därför tycker jag att det är ett helt rimligt förfarande.

Irriterar du dig på det för att du är en sån där besvärlig jäkel som vill byta istället för att casha upp? wink

Nej fan, jag brukar få ner priset genom att betala cash ist wink

Sen det om att man vill byta bort en skitbil är ju bara rena spekulationer, ligger ju mer eller mindre sanning i det påståendet. Men när jag slänger ut min bil så ska jag skriva 180k vid köp, 300k vid byte big_smile

Får du gärna göra för min del. Vem skulle bry sig?

Varför byta bort en bil som fungerar? De som får för många ungar och behöver en kombi lär ju vara ganska få bland alla annonser. Många vill ju bara byta mot "något annat kul".

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
gamlingen
20 juli 2011 · 5 198 Inlägg

Andromeda skrev:

HalfShell skrev:

Andromeda skrev:

Man tar ju en betydligt högre risk när man byter till sig en bil istället för kontanter. 90% av alla som vill byta istället för att betala reda pengar lär ju vara ute efter att göra sig av med en bil med problem som kanske inte är sådär jätteuppenbara att de märks på en gång, typ drar olja eller så. Därför tycker jag att det är ett helt rimligt förfarande.

Irriterar du dig på det för att du är en sån där besvärlig jäkel som vill byta istället för att casha upp? wink

Nej fan, jag brukar få ner priset genom att betala cash ist wink

Sen det om att man vill byta bort en skitbil är ju bara rena spekulationer, ligger ju mer eller mindre sanning i det påståendet. Men när jag slänger ut min bil så ska jag skriva 180k vid köp, 300k vid byte big_smile

Får du gärna göra för min del. Vem skulle bry sig?

Varför byta bort en bil som fungerar? De som får för många ungar och behöver en kombi lär ju vara ganska få bland alla annonser. Många vill ju bara byta mot "något annat kul".

Tjaa du man vill ha nåt annat,, precis som säljaren.. inget som säjer att inbytes bilen är i sämre skick än den man vill sälja/byta bort..

Andromeda Rumpmas
20 juli 2011 · 3 860 Inlägg

gamlingen skrev:

Andromeda skrev:

HalfShell skrev:

Nej fan, jag brukar få ner priset genom att betala cash ist wink

Sen det om att man vill byta bort en skitbil är ju bara rena spekulationer, ligger ju mer eller mindre sanning i det påståendet. Men när jag slänger ut min bil så ska jag skriva 180k vid köp, 300k vid byte big_smile

Får du gärna göra för min del. Vem skulle bry sig?

Varför byta bort en bil som fungerar? De som får för många ungar och behöver en kombi lär ju vara ganska få bland alla annonser. Många vill ju bara byta mot "något annat kul".

Tjaa du man vill ha nåt annat,, precis som säljaren.. inget som säjer att inbytes bilen är i sämre skick än den man vill sälja/byta bort..

Men risken är stor.

Dessutom vill nog inte säljaren ha en inbytesbil att jäklas med egentligen, och vill därför ha ersättning för besväret i form av en bil värd mer än kontantpriset för sin bil. Typ "visst kan vi byta, men då ska jag ha mer" för att undvika byten?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
gamlingen
20 juli 2011 · 5 198 Inlägg

Andromeda skrev:

gamlingen skrev:

Andromeda skrev:

Får du gärna göra för min del. Vem skulle bry sig?

Varför byta bort en bil som fungerar? De som får för många ungar och behöver en kombi lär ju vara ganska få bland alla annonser. Många vill ju bara byta mot "något annat kul".

Tjaa du man vill ha nåt annat,, precis som säljaren.. inget som säjer att inbytes bilen är i sämre skick än den man vill sälja/byta bort..

Men risken är stor.

Dessutom vill nog inte säljaren ha en inbytesbil att jäklas med egentligen, och vill därför ha ersättning för besväret i form av en bil värd mer än kontantpriset för sin bil. Typ "visst kan vi byta, men då ska jag ha mer" för att undvika byten?

Näe JAG skulle aldrig ta inbyte om jag skulle sälja. men jag ser ingen anledning och skriva det.. för även om man skriver det så ringer det tjommar och vill byta in mormors gamla cykel eller vad dom nu har.

HalfShell
21 juli 2011 · 162 Inlägg

Andromeda skrev:

gamlingen skrev:

Andromeda skrev:

Får du gärna göra för min del. Vem skulle bry sig?

Varför byta bort en bil som fungerar? De som får för många ungar och behöver en kombi lär ju vara ganska få bland alla annonser. Många vill ju bara byta mot "något annat kul".

Tjaa du man vill ha nåt annat,, precis som säljaren.. inget som säjer att inbytes bilen är i sämre skick än den man vill sälja/byta bort..

Men risken är stor.

Dessutom vill nog....

Spekulationer hit och dit :p Alla är ju inte likadana. Jag hade gärna bytat min bil om jag fått något annat häftigt som föll mig i smaken, just för att man vill ha nya saker ibland.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
killercow
24 juli 2011 ·

läste en fin annons för några dagar sen. annonsen fanns inte kvar nu så kan inte länka neutral

Men stod "typ" så här:

Opel corsa... rep.objekt

*avställd/körförbud
*vänster skärm + dörr krock skadad
*finns en del rost (japp syndes rätt bra på bilden)
*bes med följande 2or rost bärande balk, rost bromsrör, spricka i framrutan
*dålig inredning fuktskadad
*läckande kyl
*går inte ordentligt i motorn
* bla bla mm mm

Sen nästan längst ner i annonsen stod det efter alla fel:

Men i övrigt en bra och fräch bil för sin ålder

Vad då övrigt?

Andromeda Rumpmas
24 juli 2011 · 3 860 Inlägg

killercow skrev:
läste en fin annons för några dagar sen. annonsen fanns inte kvar nu så kan inte länka neutral

Men stod "typ" så här:

Opel corsa... rep.objekt

*avställd/körförbud
*vänster skärm + dörr krock skadad
*finns en del rost (japp syndes rätt bra på bilden)
*bes med följande 2or rost bärande balk, rost bromsrör, spricka i framrutan
*dålig inredning fuktskadad
*läckande kyl
*går inte ordentligt i motorn
* bla bla mm mm

Sen nästan längst ner i annonsen stod det efter alla fel:

Men i övrigt en bra och fräch bil för sin ålder

Vad då övrigt?

Växellådan kanske? tongue

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
killercow
24 juli 2011 ·

Andromeda skrev:

killercow skrev:
läste en fin annons för några dagar sen. annonsen fanns inte kvar nu så kan inte länka neutral

Men stod "typ" så här:

Opel corsa... rep.objekt

*avställd/körförbud
*vänster skärm + dörr krock skadad
*finns en del rost (japp syndes rätt bra på bilden)
*bes med följande 2or rost bärande balk, rost bromsrör, spricka i framrutan
*dålig inredning fuktskadad
*läckande kyl
*går inte ordentligt i motorn
* bla bla mm mm

Sen nästan längst ner i annonsen stod det efter alla fel:

Men i övrigt en bra och fräch bil för sin ålder

Vad då övrigt?

Växellådan kanske? tongue

minns inte men den var säkert med bland de dåliga i annonsen big_smile

heavy hårdrockar'n
24 juli 2011 · 118 Inlägg

"bilen importerad 19**, enda ägaren i sverige" och hur många ägare har där varit innan den importerades då???

Modern cars - they all loo like electric shavers
Andromeda Rumpmas
25 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Men, j*vla mupp, jag skiter väl i om det finns ett emblem. Hur vore det med någon vettig bild, t ex på inredningen? roll

http://www.blocket.se/vastmanland/SAAB_ … =9&w=2

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
killercow
25 juli 2011 ·

Andromeda skrev:
Men, j*vla mupp, jag skiter väl i om det finns ett emblem. Hur vore det med någon vettig bild, t ex på inredningen? roll

http://www.blocket.se/vastmanland/SAAB_ … =9&w=2

Vad är "tackräcke"? lol

Å jag menar herre gud de är en aero från -03:
Servostyrning
ACC/Klimatanläggning
Airbag förare & passagerare

Nitrometanskada Gött mos
25 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Jag är inte den som tycker att det är fel att skriva varför man ska sälja sin bil men läste igår.. "ska sälja bilen för att jag ska köpa en annan" är bra korkat..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Evildan
28 juli 2011 ·

Att säljaren knappar in 22000-22499mil vid skapandet utav sin annons och skriver i annonstexten rullat 23000mil.
Då undrar jag direkt vad mer han/hon "ljuger" om angående bilen.

trippelturbo Trucker
28 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Evildan skrev:
Att säljaren knappar in 22000-22499mil vid skapandet utav sin annons och skriver i annonstexten rullat 23000mil.
Då undrar jag direkt vad mer han/hon "ljuger" om angående bilen.

Blocket har kommit med tex: 22000-22499mil. Har varit med om att folk misstolkat o läst de som tex 22000-25000mil. Som de fanns innan.. tar ju en tid för folk o vänja sig oxå tongue

Fart missbrukare
Evildan
28 juli 2011 ·

BMWgrabben skrev:

Evildan skrev:
Att säljaren knappar in 22000-22499mil vid skapandet utav sin annons och skriver i annonstexten rullat 23000mil.
Då undrar jag direkt vad mer han/hon "ljuger" om angående bilen.

Blocket har kommit med tex: 22000-22499mil. Har varit med om att folk misstolkat o läst de som tex 22000-25000mil. Som de fanns innan.. tar ju en tid för folk o vänja sig oxå tongue

samma illiterära typ utav anonnsörer som har drakrock och besktat bilen kanske.
finns för många annonser av den sorten för att det ska vara av misstag, snarare gör folk så för att deras bil ska falla inom ett lägre miltal när den sökmotorn används utav ev intressent tror jag.

trippelturbo Trucker
28 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Evildan skrev:

BMWgrabben skrev:

Evildan skrev:
Att säljaren knappar in 22000-22499mil vid skapandet utav sin annons och skriver i annonstexten rullat 23000mil.
Då undrar jag direkt vad mer han/hon "ljuger" om angående bilen.

Blocket har kommit med tex: 22000-22499mil. Har varit med om att folk misstolkat o läst de som tex 22000-25000mil. Som de fanns innan.. tar ju en tid för folk o vänja sig oxå tongue

samma illiterära typ utav anonnsörer som har drakrock och besktat bilen kanske.
finns för många annonser av den sorten för att det ska vara av misstag, snarare gör folk så för att deras bil ska falla inom ett lägre miltal när den sökmotorn används utav ev intressent tror jag.

Jag tror att det kan handla om misstag. Kollade upp en intressant Saab 9000 innan jag köpte min, precis samma "problem". Kollade upp de på vägverket. Den hade visst gått dryga 24K o INTE 22.5 som de stod i annonsen. Frågade o han sa: den har gått knappa 25K, sen sa han oj, det visste jag inte, efter att jag berättade för han att han skrivit ngt annat på blocket. han trodde precis såsom jag berätatde för dig. Han blev visst "lurad" av blockets uppgradering smile

Fart missbrukare
Evildan
28 juli 2011 ·

BMWgrabben skrev:

Evildan skrev:

BMWgrabben skrev:

Blocket har kommit med tex: 22000-22499mil. Har varit med om att folk misstolkat o läst de som tex 22000-25000mil. Som de fanns innan.. tar ju en tid för folk o vänja sig oxå tongue

samma illiterära typ utav anonnsörer som har drakrock och besktat bilen kanske.
finns för många annonser av den sorten för att det ska vara av misstag, snarare gör folk så för att deras bil ska falla inom ett lägre miltal när den sökmotorn används utav ev intressent tror jag.

Jag tror att det kan handla om misstag. Kollade upp en intressant Saab 9000 innan jag köpte min, precis samma "problem". Kollade upp de på vägverket. Den hade visst gått dryga 24K o INTE 22.5 som de stod i annonsen. Frågade o han sa: den har gått knappa 25K, sen sa han oj, det visste jag inte, efter att jag berättade för han att han skrivit ngt annat på blocket. han trodde precis såsom jag berätatde för dig. Han blev visst "lurad" av blockets uppgradering smile

klart man kan missa, men så många missar även med betydligt flera tusentals mil, så det även skulle hamnat utanför det "gamla" systemet.
vissa knappar medvetet in 22000-22499mil och bilen rullat 45000, det är sådana tölpar jag menar.

Saab_Diana
28 juli 2011 · 401 Inlägg

Ni verkar vara helt besatta av milen

BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
trippelturbo Trucker
28 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Saab_Diana skrev:
Ni verkar vara helt besatta av milen

Delar ska ju bytas med milen lopp, så på så sätt är man smått besatt. Annars hade det i mina ögon knappt nån betydelse. Min har gått 26500, går som en klocka!! När jag köpte den fick jag en del motstånd om att den gått långt o att de e en saab (saab e ju inga bra bilar..).

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang