7553
Sök

Lite frågor ang Wankel motor byggen

602 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Hej, den här tråden kanske skulle ligga på allmänt istället, men lägger den här först.
Jo jag och några polare satt och snackade en kväll om folk som sätter i t.e.x m50 motorer i Volvo 740 och sånt, och då kom jag på, är de aldrig någon som bygger i Wankel motorer från tex Mazda RX7 i någon rolig bil?
Vill man vara helt unik, så skulle man ju byggt i en Wankel i en Volvo 740 (om man ser det med mina ögon)
Allt är väl möjligt? eller kommer de aldrig att gå? Kan man sätta i en V8a så måste du ju inte va en stor match?
Svaret som kommer nu är väl "är det verkligen värt de i en sån bil?"

Mjo aj lite små funderingar bara, hade ju varit grymt!

Mvh Nyman

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

8 297 Inlägg
1 juli 2011
Visst lär det gå att bygga i en wankel i en 740. Det är ju troligen int svårare än att sätt i en M50. Däremot så är det ju om så att en M50 med allt som behövs runtom är billigare och enklare att få tag i. Och dem som verkligen gillar wankel håller sig väl företrädesvistill mazda / eunos sortiment av bilar. Men det finns ett fåtal som byggt wankel i andra karosser, finns väl en norsk E36:a med en 13B till exempel

602 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Okej jo de är sant som du säger, hade ju varit hur grymt som hälst.
Men i längden blir det nog både billigare och änklare med dom kunskaperna man har med tex en M50

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Sök