2829
Sök

Koppla in oljetryck

546 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
håller på att koppla in en oljetrycksmätare av märket OLJETRYCK  - Autogauge BLACK CRYSTAL.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0e4 … 641691.jpg
den ska man ju skruva in i blocket och som jag har fattat det ska man sätta ena kaben från mätare på den som det står ett B på. men jag vill ju samtidigt ha orginal inkopplat med så hur ska jag koppla för att den ska funka? är det bara att sätta den på W.K så enkelt kan det väl inte vara?

MVH

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 juli 2011
Fick du inte med någon beskrivning?
Det vanligar är ju annars att man sätter ett T-rör vid orginalgivaren alternativt http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … ljegivare/

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

272 Inlägg
3 juli 2011
På VDO-mätare kopplar man in original-sladden för oljetryckslampan på anslutningen märkt WK.

Har du en mätare och inte bara en varningslampa original blir du tvungen att använda ett T-kors.

546 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
fick med en beskrivning men tyckte den var svår att använda:(

KHRacing
3 juli 2011
o glöm inte skaffa en presad slang mellan blocket & t-röret, för med för mkt vikt hängandes i t-kortset så kan det lätt knäckas med motorras som följd, om man är lite lätt oförsiktig.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 juli 2011
På min mätare har jag bara 3 kablar +, - & signal. Plus kopplas till ett ledigt stift i säkringsboxen, - till en säker & ren jordpukt & signalkabeln på den medföljande givaren. Så är det på min iaf. smile

272 Inlägg
3 juli 2011
RD_87 skrev:
På min mätare har jag bara 3 kablar +, - & signal. Plus kopplas till ett ledigt stift i säkringsboxen, - till en säker & ren jordpukt & signalkabeln på den medföljande givaren. Så är det på min iaf. smile

Jo på mätaren, men den verkar trådskaparen ha koll på. Frågan handlade om givaren som jag tolkar det.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 juli 2011
Trekmeister skrev:
RD_87 skrev:

Jo på mätaren, men den verkar trådskaparen ha koll på. Frågan handlade om givaren som jag tolkar det.

aha, det var jag som fattade fel. Det är väl bara att prova orginallampan på stiftet wk?

Sök